חדשות קולנוע וסרטים

סיכום אולטימטיבי ל- 2005 - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קרוב יותר

דרמה שנונה על מערכות יחסים בבימויו של מייק ניקולס ("הבוגר", "נערה עובדת", "מילכוד 22"). במרכז הסרט עומד סיפור על שתי נשים ושני גברים, שדרכיהם מצטלבות בלונדון, על הפגישות המקריות שלהם, האהבות, המשיכה המיידית והבגידות הנלוות. הסרט מעביר מסרים על אהבה וזוגיות בעידן המודרני כולל הקשיים והצדדים המכוערים שלהם, בצורה כנה, מציאותית וסוחפת. אחת לכמה זמן מגיע סרט שהסיפור שלו כל כך מיוחד, שהצורה בה הוא מועבר לנו כל כך סוחפת ומרגשת, שממש קשה להסביר את גדולתו. הסרט הזה הוא בדיוק כזה, סרט נפלא ומקורי שפשוט פורט על המיתרים הנכונים בנשמתנו ומצליח לסחוף ולרגש. סרט שיש בו הכל, דרמה, אהבות, תשוקות, צער והומור. סרט שעשוי ברגישות מופלאה וכולל את אחת מתצוגות המשחק הקבוצתיות, המרשימות ביותר שראיתי, אולי מאז "21 גרם". סרט שכולו מבוסס על דיאלוגים, משחק נפלא והמון מקריות. מרתק ומרגש.

מחול הפגיונות

מסע הרפתקאות וירטואוזי מבית היוצר של הבמאי הסיני, ז'אנג יימו. סרט שכולל המון קרבות וריקודים וירטואוזיים, עלילה דרמטית בעלת קצב איטי ובעיקר המון הדר ויזואלי מוקפד. הסרט הזה מצליח להיראות כמו תמונה משולמת לרוב אורכו והוא בהחלט צריך לשבת במילון הקולנועי, תחת המושג "מדהים ביופיו". מלבד היופי הויזואלי הסרט כולל מספר קטעים וירטואוזיים של מחול וקרבות, אשר למרות כל מה שכבר ראינו בסרטים מעין אלו, מצליחים להדהים את הצופים שוב ושוב מחדש. מדובר בחגיגה ויזואלית ובאירוע וירטואוזי של ממש, שאסור לפספס. מהסרטים הטובים שהגיעו לאקרנים בשנים האחרונות, סרט ששוב מראה לנו מהיכן מגיע הקולנוע האיכותי, או במילים אחרות, מראה להוליווד מאיפה משתין הדג.

היסטוריה של אלימות

סרטו של הבמאי הקנדי דיוויד קרוננברג ("הזבוב", "קראש", "אקזיסטנס") שידוע בסגנונו הביזארי, החולני והמלא בסטיות מיניות. הסרט עוסק בנושא מאוד נפוץ ושגרתי בקולנוע האמריקאי, החיים השקטים בעיירות הקטנות, חיים שהם לעולם לא מה שהם נראים. בסרטים הללו, הא מת שמתחת לפני השטח, אינה מסתדרת עם אותה אשליה של חיים שקטים ושלווים ועם הסברה שבמקומות כאלו חיים אנשים טובים וכי הפשע והתופעות השליליות המוכרות כל כך מהחיים העירוניים, לא מגיעות לשם. אבל אצל קרוננברג כמו אצל קרוננברג, אין דבר כזה שגרתי והסרט מפצה על פשטות הסיפור בסגנון ובצורת בניית העלילה והעברת המשמעויות, כולל קטעים קיצוניים, חזקים ואלימים ומיניות בוטה. התסריט מצליח לבנות את הסיפור בצורה מאוד מוקפדת, כך שלמרות פשטותו, הצופים נשארים במתח כמעט לכל אורכו והסרט גם מצליח להעביר בצורה נפלאה, בהמון רבדים שונים, את המסרים המרכזיים שלו. בין השאר מדובר במסרים על ההבדל בין אשליית השלווה בעיירה למציאות שמתחת לשטח, על האלימות, על חיי משפחה ובעיקר על טבעו של המין האנושי. הסגנון הייחודי של קרוננברג, מצליח להוציא דברים כל כך מיוחדים מסיפור פשוט לכאורה וזוהי הסיבה שהסרט הזה הוא יצירה מקורית שמומלץ לראות.

קינג קונג

סרטו של פיטר ג'קסון (טרילוגיית "שר הטבעות") שהוא גרסא מחודשת לסרט הקלאסי "קינג קונג", משנת 1933. ג'קסון מביא איתו ליצירת הסרט המון אהבה קולונועית וזה ניכר בכל תחום כמעט בסרט שמצליח לשמר את הנוסטלגיה לסרט המקורי ואף לעלות עליו בכמה מובנים. הסרט מצליח ליצור דמויות מלאות בהרבה ולהכיר לנו את מניעיהן. הסצינות שבהן לומד קונג להכיר את אן דארו היפהפייה והדרך בה היא קונה את ליבו, הן מהמרגשות והיפות שנראו על המסך. ג'קסון עיצב כל-כך טוב את דמותו של קונג, עד כדי כך, שכשהוא עובר מאורעות טראגיים, בגלל אותה א הבה לבחורה היפה, אנו מרגישים אמפאתיה כלפיו ולא רק בעתה ופחד מכוחו האדיר. ג'קסון גם מצליח להעביר לנו בצורה נפלאה, את סיפור האהבה הזה בין הקוף ליפהפייה ולהראות לנו בצורה מרגשת ואמינה כל-כך, כיצד גם הבחורה היפה, מפתחת כלפיו רגשות שונים, אחרי הבהלה הראשונית. הצד הטכנולוגי של הסרט והפעלולים שבו, כיאה לפיטר ג'קסון, הם מהגדולים והמרשימים ביותר שראיתי בקולנוע. שתזכרו לנשום). באופן כללי, קטעי הפעלולים המצויינים, יוצרים תחושה אדירה של עוצמה, מה שרק מחזק את דמותו האימתנית של קינג קונג, שמכונה גם "הפלא השמיני של העולם". הליהוק של הסרט גם הוא מעולה ובעיקר הופעתה המאלפת של נעמי ווטס, שלדעתי צריכה לזכות אותה בפרסים. היה מקום לדעתי לקצר את הסרט, אך עדיין מדובר ביצירה מדהימה לפרקים, שעשויה בגאוניות, עם המון אהבה קולנועית וויזואליות ופעלולים עוצרי נשימה. גם עם החסרונות, מדובר ביצירה אדירה שאסור לפספס.

דרכים צדדיות

סרט על מסע של שני חברים לאזור הכרמים של קליפורניה, סרט שלוקח אותם למסע של אוכל ויין וגם למסע של התבגרות והתפכחות. התסריט של הסרט הוא יצירת מופת ולמרות שלכאורה מדובר בסרט איטי שמדברים בו הרבה וכמעט כלום לא קורה, הצופים נסחפים אחרי הסיפור והתסריט מצליח לעורר מחשבה על נושאים רבים כמו מערכות היחסים בין נשים לגברים, חברות ואחווה גברית, פחדים לפני החתונה, גישות שונות לגבי הקשר עם נשים בכלל וסקס בפרט, בטחון עצמי והשפעתו על החיים, חשבון נפש והסתכלות על הישגי החיים ובעיקר אהבת היין. זהו אחד מאותם סרטים קטנים גדולים, סרטים עם אווירה נינוחה והמון משמעויות, סרטים שמצליחים לסחוף בעיקר עם התסריט הנפלא והנוגע ללב שלהם, סרטים שבהם יש לך תחושה שכמעט כלום לא קרה, אבל נשארת עם כל כך הרבה בסופם, סרטים שמצליחים לגרום להזדהות עם גיבוריהם, סרטים שיש בהם הכל, צחוק דרמות והמון שיחות משמעותיות. סרט מסע קטן וסוחף, עם הרבה יין טוב והמון שיחות משמעותיות, סרט שמחמם את הלב ומעורר את החיך.

לא נכנסו לרשימה, אבל זוכים באות הכבוד

לדפוק חתונה - הקומדיה של השנה. סרט מצחיק, שנון ועוקצני. הסרט היה על סף כניסה לרשימה ועבור קומדיה זה דבר מרשים !

מהומה בשנחאי (Kung Fu Hustle) - הפאשלה הגדולה ביותר של המפיצים בארץ. סרט שהיה נכנס בקלות לעשירייה הפותחת אם הוא היה מוקרן בקולנוע. הסרט הגיע בינתיים רק בDVD. סרט מדהים, עם המון מחוות קולנועיות, עם ויזואליות מדהימה ובעיקר פעלולים שלא מהעולם הזה. נפלא !

כמעט


הטיסה - מותחן מרתק, מעורר מחשבה, קלסטרופובי ועם משחק נפלא.

הארי פוטר וגביע האש - הרפתקה קסומה, מותחת ומפחידה לפרקים.

באטמן מתחיל - סרט מעולה, מותח, מרתק, יפה ויזואלית ועם פעלולים נפלאים

מלחמת הכוכבים 3: נקמת הסית' - סיום נפלא ומלא אקשן לסדרה עתירת הפעלולים

מלחמת העולמות - בגלל העוצמה המדהימה של הסרט, גם אם לא בגלל העלילה

כמו תמיד, היו השנה גם לא מעט רגעי שפל ולכן הכנתי רשימה נוספת הסרטים הגרועים של השנה

אלקטרה - סרט מיותר ודבילי, אפקטים ותו לא

משחקים נסתרים - שפל חדש לרוברט דה-נירו, סרט אימה צפוי ועלוב

בוגימן - לא מפחיד, לא מעניין

מר וגברת סמית - שיאים חדשים של חוסר הגיון. סרט מביך

ארבעת המופלאים - לא מספיק אפקטים, לא מספיק מעניין

גבר מי שמטפלת - עליבות לשמה, לא מצחיק בכלל

נחשו מי? - נחשו למה?, כי הוא נוראי, פשוט נוראי

ממלכת גן עדן - אורלנדו בלום, עושה זאת שוב !

מיליונים - סרט משעמם ומוזר, דני בויל מפשל ובגדול

סודות בים הכחול - דוגמא טובה לעלילה סבירה שמרחו אותה עד שעמום

אליזבט טאון - פסקול טוב, סרט נוראי. יכול להרוג משעמום, ראו הוזהרתם

דום הסרט - סרט אקשן בלי אקשן ובלי אימה. מיותר למדי

אהבה של קיץ - שעמומון קיץ רומנטי. סרט מייבש !

טיסת לילה - צפוי, צפוי, צפוי. מתח מדומה שמצליח בעיקר לשעמם

בחברה טובה - זו חברה טובה זו? סרט משעמם וטרחני

אלביס מלך לנצח - סרט נוראי, עלול להרוג משעמום. מה יוצרי הסרט חשבו לעצמם?

הדיוקס קורעים את האזארד - מביך, מאוד מביך. ג'סיקה סימפסון בלבוש מינימלי ומעבר לזה כלום!
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט