חדשות קולנוע וסרטים

איזה זוג ייקח את המיליון? - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פורמט הריאליטי המצליח של "המרוץ למיליון The Amazing Race", הוא הפורמט שמבטא בצורה הטובה ביותר שאפשר, את הביטוי "גדול מהחיים". אחד עשרה זוגות מתמודדים, זוכים לעבור בין ארצות ויבשות, לטוס כל כמה ימים למקום אחר ברחבי תבל ולהתמודד עם משימות שונות ומגוונות בכל מקום, במרוץ אינסופי כמעט, נגד הזמן ונגד הזוגות האחרים. בכל סיום קטע, מודח זוג אחד, מלבד כמה קטעים בהם, במקום להדיח את הזוגות, לוקחים להם את הציוד ואת כל הכסף ובנוסף לא נותנים להם כסף לתחילת הקטע הבא, מה שמאלץ אותם לקבץ נדבות בארץ זרה לפני תחילת המקטע. הזוג שמגיע לפני כל הזוגות האחרים, לסיום הקטע האחרון, זוכה במיליון דולר.

במסגרת התכנית, מאבדים הזוגות את מושג היום והלילה, כאשר על פי המבנה של התכנית יוצאים לקטע הבא, שתיים עשרה שעות בדיוק אחרי סיום הקטע הקודם. לא אחת זינקו הזוגות למרוץ, בשעות מטורפות כמו שתיים לפנות בוקר, רק בכדי להגיע למקום ולראות שהוא בכלל נפתח בשמונה וחצי. בכלל, בהרבה נקודות במרוץ נאלצים הזוגות לחכות והפערים ביניהם נסגרים מה שמשאיר סיכוי לזוגות המזדנבים מאחור, עד הרגע האחרון. אין לסדרה זו גבולות מדיניים או גבולות של זמן והזוגות צריכים להצליח להסתגל לשינויי השעות כמו גם לשינוי התרבותי, לשינוי במנהגי המקום ולשינויי השפה, שלא אחת עומדים כנגדם, במילוי המשימות.

[*]

הקסם של הסדרה, שגרם להצלחתה הכבירה, נובע משלושה דברים עיקריים. בראש ובראשונה הסדרה כוללת במרכזה, עימות אנושי עם קשיים ועם תחרות, אשר מוציא מהמתמודדים המון רגשות קיצוניים. לא אחת, התייחסו המתמודדים עצמם לעובדה, שסדרה זו מהווה מבחן מצוין לחוזקו של הקשר וכי רק בעזרת תקשורת מצוינת ביניהם ופרגון, אפשר להגיע רחוק במרוץ. כבר אמרתי מספר פעמים בעבר, שתוכניות הריאליטי הטובות ביותר, חייבות לכלול רגשות קיצוניים במרכזן והסדרה "המרוץ למיליון" כאמור, נתברכה בשפע רגשות. הגורם השני להצלחתה של הסדרה היא אותו אלמנט "גדול מהחיים" עליו כבר דיברתי והעובדה שאין גבולות וכי העולם כולו הופך למסלול מרוץ. הגורם השלישי להצלחה, שאולי מייחד את הפורמט של "המרוץ למיליון", מתוכניות אחרות כדוגמת "הישרדות", היא העובדה, שהתכנית נותנת לנו הצצה על מקומות בעולם, על תרבויות אחרות ועל מקומות אקזוטיים ונופים עוצרי נשימה ועוזרת לצופים להגשים את החלום של טיול בכל קצוות תבל. אמנם זה קיים גם בסדרה "הישרדות", אך שם, כל עונה מתרחשת במקום אחד, בעוד ב"המרוץ למיליון" כל עונה מביאה אותנו להרבה מדינות ולמספר יבשות שונות. הצורך של המתמודדים להסתגל למקומות זרים ולהתמודד עם קשיי תרבות ושפה, מעבר כמובן לנופים המדהימים שרואים בסדרה, הם שמוסיפים המון צבע לסדרה ותורמים להצלחתה. בעונה זו למשל, זכורים בעיקר, הביקורים המרגשים בהודו ובדרום אפריקה אליהם אתייחס בהמשך.

[*]

העונה השביעית הייתה מותחת, מסקרנת, מלאה יצרים וגדולה מהחיים, בדיוק כמו קודמותיה. נראה שההחלטה לשלב בסדרה את רוב ואמבר, הזוג שזכה ב"הישרדות All Stars" והתארס לאחר סיומה, הוסיף המון אקשן והחיה את עונה זו של הסדרה. רוב, שהצליח להביא איתו את אמבר, לגמר "הישרדות All Stars", בעיקר בעזרת ערמומיות ותחמנות, הוכיח שאפשר להשתמש באותן תכונות גם ב"המרוץ למיליון" ולא אחת הביא את עצמו ואת אמבר לשלב הבא, בעזרת טריקים ערמומיים והמון מזל. כבר אחרי הפרק הראשון, שמו לעצמם הרבה זוגות למטרה, להיפטר מרוב ואמבר. אבל הפופולריות שלהם ויצר ההישרדות שלהם רק הביא להם יותר ויותר מזל, כאשר אנשים שזיהו אותם ברחוב נרתמו לעזור להם ונתנו להם מקדמה על הזוגות האחרים.

כמו בכל עונה, היו לא מעט רגעים מרגשים וזכורים לטובה. אציין במיוחד את הביקור של המתמודדים בבית היתומים באפריקה, את הטקס בו נאלצה ג'וייס, לגלח את כל מחלפות שיערה, את ההתרגשות הגדולה של מרדית' וגרטשן בהודו, כאשר ההמון הריע להם ברחוב ואת הדרך בה בחרו גרג ובריאן להגיע לטקס ההדחה שלהם. כמו בכל עונה היו גם לא מעט רגעים מסוכנים ותאונות, כאשר בראש ובראשונה זכורה ההתהפכות של האחים, גרג ובריאן עם הג'יפ והתאונה של גרטשן המבוגרת במערה. למרות העובדה שהיא פתחה את ראשה, היא ומרדית' המשיכו באומץ, עד סיום המקטע. בכלל, אם כבר הזכרנו את מרדית' וגרטשן, שהגיעו על משבצת הזוג המבוגר, אי אפשר שלא לציין את הצלחתם הכבירה, שהביאה אותם למקום הרביעי בעונה זו. זהו המקום הכי גבוה אליו הגיע זוג, שהגיע על משבצת המבוגרים, בכל עונות "המרוץ למיליון" וללא כל ספק, למרות שגרטשן הייתה גם המשתתפת הכי מעיקה, העובדה שהם שרדו שוב ושוב, הוסיפה המון עניין והתרגשות לעונה. גם בתחום הרגשות והיחסים הזוגיים, העונה כללה לא מעט רגעים חזקים. המרוץ מהווה מבחן לא קטן לזוגיות וחושף את יחסי הכוחות בין הזוגות ואת רמת הפרגון ביניהם. בעונה זו אי אפשר שלא לציין את רמת הפרגון בין זוג ההומואים, לין ואלכס ובין יוצ'נה וג'וייס, את היחס הקשוח, על גבול המתעלל, בין ריי ודיינה ובעיקר את הריבים לגבי המחויבות של רון וקלי. אחד מרגעי השיא של העונה היו כאשר קלי אמרה לרון שמסלול חייו מוכיח שהוא מפחד ממחויבות והוא נאלץ להזכיר לה בעדינות את כל שנותיו בצבא בהם הוא היה מחויב בכל מאודו למטרה. אי אשר היה שלא להתרגש מהחשיפה הכל כך פתוחה, של מצב מוכר זה של יחסים זוגיים בו האישה כבר מוכנה להתמסד והגבר עוד לא ורון וקלי הפכו לגיבורים הטראגיים של העונה, כאשר עתיד יחסיהם מוטל בספק אל מול הצופים.

[*]


לפרק הסיום של העונה הגיעו שלושה זוגות: רוב ואמבר התחמנים, שעם המון מזל ותושייה הגיעו לגמר, למרות שהרבה זוגות במהלך העונה שיתפו פעולה נגדם, רון וקלי, שבוי המלחמה לשעבר ומלכת היופי, שהמריבות הזוגיות שלהם נמצאות עדיין בעיצומן, אבל הם נחושים לא לתת לזה לעמוד בדרכם ויוצ'נה וג'וייס, זוג אפריקאים-אמריקאיים, שעברו שנים קשות בנישואיהם, בגלל שלא הצליחו להביא ילדים לעולם ושהמרוץ הצליח לחזק את הקשר ביניהם.

שלושת הזוגות הללו, הפגינו עליונות וכוח רב, לאורך שלבים רבים במרוץ ושלושתם הגיעו לגמר בזכות. מה שבטוח שלא משנה מי יזכה בגמר, שלושת הזוגות הללו הצליחו, גם להרשים ביכולותיהם וגם לספק המון רגעים מרגשים וסיפקו לנו אפשרות להזדהות עימם (או להזדהות עם הרצון שהם יעופו כבר, במקרה של רוב ואמבר). הפרק האחרון, אותו יתחילו יוצ'נה וג'וייס בלי הציוד שלהם ובלי שום כסף, לאחר שהגיעו אחרונים בפרק הקודם, יהיה אחד הפרקים המהירים ביותר בעונה, כאשר הזוגות לא יקבלו שום דקה מנוחה וכל רגע יהיה קובע במרוץ למיליון. כל טעות קטנה, יכולה לעלות בניצחון ואני יכול להבטיח לכם שזהו אחד מהפרקים, עם הכי הרבה תהפוכות, שהיו העונה. אבל מעבר למאבק העיקש, שתראו בפרק הזה, הסיום של העונה הזו, היה אחד המרגשים ביותר שנראו על המסך. אני בספק אם תצליחו לשמור על עיניכם יבשות. הפרק הזה היווה סיום הולם, לעונה טעונה ומלאת רגשות, עם הרבה זוגות שאפשר להזדהות איתם, עם הזוג שהכי כיף לשנוא ועם זוג מבוגרים שהגיע הכי רחוק שאפשר לדמיין. עונה שהביאה לגמר שלושה זוגות שונים כל כך, שמעוררים רגשות מסוגים שונים, עונה שבסיומה, מישהו אחד חייב לנצח ולקחת הביתה מיליון דולר.

אז תכינו את הממחטות, הישורת האחרונה, עוד מעט כאן !

פרק הסיום של העונה השביעית של "המרוץ למיליון", ישודר בשבת הקרובה, ה-4.3, בשעה 17:25.

זהו גם יום השידורים האחרון של הערוץ המצויין Yes Weekend ולמחרת, יגיע הכוכב החדש של שידורי הלווין, Yes Stars.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט