חדשות קולנוע וסרטים

גלובוס הזהב - פרסי הקולנוע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: יאיר הוכנר

המועמדויות לגלובוס הזהב הציבו את "בבל" בראש טבלת המועמדויות הקולנועיות בטקס גלובוס הזהב ה-64. הוא לקח פרס אחד בלבד, אבל את החשוב ביותר. "נערות החלומות" זכה בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי, מרטין סקורסזה בפרס הבמאי, הלן מירן ופורסט וויטאקר לקחו את פרסי המשחק. סאשה ברון כהן זכה בפרס השחקן בקומדיה וסיפק את האתנחתא הקומית של הערב.

יאיר הוכנר ישב מול הטלוויזיה כל הלילה, צחק, נהנה ולעיתים אף התאכזב. הנה הפרסים שחולקו בקטגוריות הקולנוע השונות על פי סדר חלוקתם.

[*]

פרס מפעל חיים - וורן בייטי

טום הנקס הגיש בהומור רב את הפרס למפעל חיים לשחקן/במאי/מפיק וורן בייטי. קליפים מסרטיו המוקדמים הוצגו: "זוהר בדשא", "השמים יכולים לחכות", "בוני וקלייד", "שמפו", "הקלפן והיצאנית", "האדומים", "הבטלנים מאישתר", "דיק טרייסי", "בולוורת'", "באגסי" ועוד.

שחקנית המשנה הטובה ביותר – ג'ניפר הדסון

ג'ורג' קלוני הגיש את הפרס הראשון בטקס לג'ניפר הדסון, שזכתה על תפקידה ב"נערות החלומות". היא ניצחה את אדריאנה בראזה ("בבל"), קייט בלאנשט ("מחברות הסקנדל"), אמילי בלאנט ("השטן לובשת פראדה") ורינקו קיקוצ'י ("בבל").

[*]

שחקן המשנה הטוב ביותר – אדי מרפי

באחת הקטגוריות הקשות ביותר שבה חמישה כוכבי קולנוע התקוטטו כדי לקחת את הפרס, ניצח אדי מרפי שלפי השמועות נותן את הופעת חייו בסרט "נערות החלומות". כוכבי הקולנוע שהפסידו למרפי הם : בן אפלק ("הוליוודלנד"), ג'ק ניקולסון ("השתולים"), מארק וולברג ("השתולים"), בראד פיט ("בבל").

שיר הנושא הטוב ביותר – תזיזו ת'רגליים

ג'סטין טימברלייק הכריז על הזוכה פרינס, שמשום מה לא עלה על הבמה למרות שנכח בטקס. הזמר האפרו-אמריקאי הייחודי, זכה על השיר "The Song of the Heart" מהסרט "תזיזו ת'רגליים". פרינס ניצח את שריל קרואו (Home of the Brave), בריאן אדאמס (בובי), ביונסה קנולס ("נערות החלומות") וסיל ("המרדף לאושר").

הפסקול הטוב ביותר – "The Painted Veil"

הסרט התקופתי, " "The Painted Veil בכיכובם של נעמי ווטס ואדוארד נורטון זכה בפרס על הפסקול הטוב ביותר שהולחן ע"י אלכסנדר דספלט שכתב השנה גם הפסקול לסרט "המלכה". הסרט התקופתי ניצח את: "בבל", "המעיין", "Nomad" ו את הנס זימר שזכה למועמדות מיותרת על "צופן דה וינצ'י".

[*]

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה או מיוזיקל – מריל סטריפ

מריל סטריפ זכתה על תפקידה המושחז כמירנדה פריסטלי ב"השטן לובשת פראדה". על הבמה היא המליצה לצופים ברחבי אמריקה לראות את הסרטים האהובים עליה שמציגים עכשיו בקולנוע, "המלכה", "מחברות הסקנדל" ו"לחזור". סטריפ שהיתה מועמדת 21 פעמים לפרס זכתה בפעם השישית וניצחה את: אנט בנינג ("לרוץ עם מספריים"), טוני קולט ("מיס סאנשיין הקטנה"), רנה זלווגר ("מיס פוטר") והזמרת/שחקנית ביונסה נואלס ("נערות החלומות").

[*]

השחקן הטוב ביותר בקומדיה או מיוזיקל – סשה ברון כהן

סשה ברון כהן בלי מבטא קלוקל ובלי מילים בעברית עלה על הבמה וגרם בעזרת נאום ניצחון מטורף לחלוטין לגרום לקהל לבכות מרוב צחוק. ברון כהן הסביר שהגיע לו לזכות בפרס בגלל הסצנה בה נאלץ לשכב מתחת לגופו הערום ועמוס המשמנים של שחקן המשנה שלצידו קן דוידיאן באחת הסצנות המחרידות בסרט. היה ברור מלכתחילה שאין לו מתחרים חזקים למרות שמות כמו ג'וני דפ או וויל פרל שהתחרו בו. עוד הפסידו ארון אקהרט על תפקידו בסטירה "תודה שעישנתם" וצ'יווטל אדג'ופור בסרט "קינקי בוטס" שניתן להשיג כבר זמן רב ב dvd.

התסריט הטוב ביותר – המלכה

פיטר מורגן שכתב את התסריט המושחז והמדויק לסרט "המלכה", ניצח את: גיירמו אריאגה ("בבל") שרבים ניבאו לו את הניצחון. עוד הפסידו: טוד פילד וטום פרוטה ("ילדים קטנים") פטריק מרבר ("מחברות הסקנדל"), וויליאם מונהאן ("השתולים").

סרט האנימציה הטוב ביותר - מכוניות

סטיב קארל ("בתול בן ארבעים", "מיס סאנשיין הקטנה"), העניק את הפרס ל"מכוניות" של פיקסאר, שניצח את "מפלצת של בית" ו"תזיזו ת'רגליים". דווקא שני סרטי האנימציה הטובים ביותר של השנה "מעבר לגדר", "החיים בזרם" ו"רנסאנס" לא היו מועמדים לפרס ודווקא סרטים פושרים זכו למועמדות והרע מביניהם בפרס.

הסרט הזר הטוב ביותר – "מכתבים מאיוו ג'ימה"

"מכתבים מאיוו ג'ימה" סרט אמריקאי דובר היפנית בבימויו של קלינט איסטווד ובהפקת סטיבן שפילברג, המתאר את הצד של היפנים בקרב האכזרי באיוו ג'ימה, ניצח מתחרים כבדים במיוחד. את סרטו המדמם של מל גיבסון, "אפוקליפטו " שגם הוא הפקה אמריקאית לחלוטין דוברת שפה זרה. "חיים של אחרים" הגרמני עטור הפרסים והשבחים, "לחזור " המשובח של פדרו אלמודובר ואת היצירה המקסיקנית המדוברת "Pan's Labyrinth" של ג'יירמו דל טורו ("הלבוי", "בלייד 2", "ילדים של אף אחד").

[*]

הבמאי הטוב ביותר – מרטין סקורסיזה

סטיבן ספילברג העניק את פרס הבמאי הטוב ביותר למרטין סקורסזה הותיק, שזכה בעוד פרס גלובוס זהב על בימוי, הפעם על "השתולים" בשנים עברו הוא לא הצליח לקטוף את האוסקר, אולי השנה יתמזל מזלו. קלינט איסטווד שהיה מועמד פעמיים על הסרטים: "מכתבים מאיוו ג'ימה" ו"גיבורי הדגל" שניהם בהפקת שפילברג הפסיד. הבריטי הותיק סטיבן פרירס שאחראי לסרט עטור השבחים "המלכה" גם כשל. המאוכזב העיקרי של הערב הוא אלחנדרו גונזלס איניאריטו "בבל" שרבים נבאו לו ניצחון מוחץ.

הסרט הטוב ביותר בקומדיה או מיוזיקל – נערות החלומות

"נערות החלומות" הגרסה הקולנועית של ביל קונדון למחזמר מברודווי,הוא הזוכה הגדול של הערב. התסריטאי של "שיקגו" והבמאי של "אלים ומפלצות" ו"קינסי" זכה בפרס המיוחל וניצח את חביבי המבקרים האמריקאים: "מיס סאנשיין הקטנה " ו"תודה שעישנתם". עוד הפסידו שוברי הקופות: "השטן לובשת פראדה" ו"בוראט".
השחקנית הטובה ביותר בדרמה – הלן מירן

הלן מירן זכתה בפרס השני שלה הערב על תפקידה המרשים והמדויק בסרט, "המלכה". מוקדם יותר היא זכתה בפרס על תפקידה במיני סדרה "אליזבת הראשונה". המפסידות הן: פנלופה קרוז ("לחזור"), מגי ג'ילנהול ("Sherrybaby"), ג'ודי דנץ' ("מחברות הסקנדל"), וקייט וינסלט ("ילדים קטנים") שהיו הימורים רבים שהיא עוד עלולה להפתיע.

[*]

השחקן הטוב ביותר בדרמה – פורסט וויטאקר

השחקן האפרו-אמריקאי הוותיק הזכור לטובה מתפקידיו בסרטים: "משחק הדמעות" ו"גוסט דוג – דרכו של סמוראי" זכה כמו שההימורים טענו על תפקידו כשליט אוגנדה המטורף, אידי אמין בסרט "המלך האחרון של סקוטלנד". המפסיד המרכזי של הערב היה ליאונרדו דיקפריו בעל המועמדות הכפולה ("לגעת ביהלום", "השתולים"), עוד הפסידו פיטר אוטול ("ונוס") הקשיש ו-וויל סמית ("המרדף לאושר").

[*]

הסרט הדרמטי הטוב ביותר – בבל

נצחון די עצוב לסרט "בבל". הסרט שהיה מועמד לשבעה פרסים, זכה רק בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר בסופו של הערב. הבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו (בתמונה) עלה על הבמה והודה לצוות השחקנים והאנשים שעבדו איתו.

התחרות לקראת האוסקר הפכה לצפופה ובלתי צפויה. הולך להיות חודש מאוד מסעיר ומרובה תככים בהוליווד. הזוכים הגדולים של הערב הם: "נערות החלומות" עם שלושה פרסים, "המלכה" עם שניים והשחקנית הלן מירן עם שני פרסים לסרט "המלכה" ולמיני סדרה, "אליזבת הראשונה".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט