המפגש השני בסדרה "אוצרות הזהב של יהדות גרמניה", שיתקיים מחר, ה- 20 במאי, בשעה 18.00 בסינמטק תל אביב, יעסוק בבמאי ארנסט לוביטש, ויכלול הקרנת קטעים נדירים מסרטיו בהנחייתו של העיתונאי ואיש התקשורת עימנואל הלפרין.
הסדרה מוקדשת לפריחה האומנותית של יהדות גרמניה בקולנוע במרוצת המאה ה- 20 עד לעליית הנאצים לשלטון, והשפעתה על הקולנוע העולמי בכלל והוליווד בפרט.
המפגש השני בסדרה, בהנחייתו של עמנואל הלפרין, יעסוק בארנסט לוביטש, הנסיך היהודי של הקולנוע הגרמני. במהלך המפגש יוקרנו קטעים נדירים ולא ידועים מהקומדיות השנונות והסרטים התקופתיים של לוביטש באולפני "אופא", ויוקרן סרטו המוערך של לוביטש "להיות או לא להיות".
ארנסט לוביטש הינו גדול הבמאים שעבד בקולנוע הגרמני בתום מלחמת העולם הראשונה. הוא עזב את גרמניה לטובת הוליווד ב-1923, בעקבות הזמנת השחקנית האמריקנית מרי פיקפורד. היטלר שלל את אזרחותו ב – 1935. לוביטש התפרסם בזכות קומדיות קלילות ושנונות, כמו גם בשל סרטים תקופתיים מפוארים. לאחר שהיגר להוליווד, עמד בראש מחלקת ההפקות של אולפני "פרמונט", קיבל יד חופשית והיה אחראי להצלחות רבות של האולפן.
בנוסף עבד לוביטש גם באולפני "האחים וורנר", אולפני אם.ג'י.אםף ואולפני פוקס המאה ה-20". בין סרטיו, זכורים לטובה "האלמנה העליזה" – 1934, "נינוצ'קה" – 1939, ו"להיות או לא להיות" – 1942. במרץ 1942 זכה לוביטש בפרס אוסקר מיוחד על "25 שנות תרומתו לסרטי הקולנוע".
"להיות או לא להיות", הינו קומדיה שנוצרה בעצומה של מלחמת העולם השניה, הצוחקת על היטלר ועל הנאצים. גיבוריה הם שחקני תיאטרון פטריוטיים בפולין, המהתלים בנאצים שפלשו לורשה. לוביטש ביים קומדיה שנונה וחכמה, המלגלגת על האגו של השחקנים, לא פחות מאשר על הטמטום של ראשי הכרוב הנאצים. על כך גם עורר את חמתם של מבקרי הקולנוע בזמן מלחמת העולם השניה, שתקפו אותו על הקלילות הבלתי נסבלת בה טיפל בנושא כל כך טראגי.