חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: המלצות סוף השבוע של יאיר הוכנר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר, עורך מדור ביקורות הקולנוע ומבקר הקולנוע הראשי של אתר סרט מזה 20 שנה, ממליץ על הסרטים שכדאי לראות באולמות הקולנוע וגם בטלוויזיה בבית. והפעם: הקומדיה של ג'ניפר לופז, המועמד המפתיע לאוסקר האנימציה של נטפליקס, המועמד לאוסקר שחקן המשנה שלא הוצג בבתי הקולנוע בארץ, תפקיד הקאמבק המדובר של ברנדן פרייזר וגם: אזהרה אחת על סרט אקשן קוריאני בנטפליקס
הלוויתן (בתי הקולנוע ברחבי הארץ)

סרטו החדש של הקולנוען האמריקאי היהודי, דארן ארונופסקי, האיש שהביא לעולמנו יצירות קולנועיות בלתי נשכחות כמו "רקוויאם לחלום", "ברבור שחור", "המתאבק" ושתי יצירות מוזרות וחריגות כמו "המעיין" ו"אמא" – חוזר עם סרטו הנגיש והמרגש ביותר "הלוויתן". אם חשבתם לרגע שהוא התמתן - טעיתם. העלילה עוקבת אחרי צ'ארלי, גבר ששוקל כמעט 300 קילו, שלא יוצא מפתח ביתו. הוא מלמד כתיבה דרך האינטרנט, מזמין אוכל ישירות הביתה, וחיי החברה שלו מתחילים ונגמרים בחברתו הטובה ליז שמבקרת אותו ודואגת שהוא בסדר.

כשההזדמנות צצה, ועל אף שלא היה נוכח בחייה כמעט בכלל, צ'ארלי מחליט לנסות ולחזור להיות חלק מעולמה של בתו אלי, לפני שיהיה מאוחר מדי. ברנדון פרייזר בקאמבק מרגש שסיפק לו מועמדות לפרס האוסקר והשחקנית הונג צ'או בתפקיד משנה שגונב את ההצגה, כפי שעשתה גם בסרט "התפריט" ממש לאחרונה. על אף שהסרט מתרחש כולו בדירה אחת ארונופסקי יוצר עולם ומלואו מבחינה קולנועית בתוך הדירה הקלסטרופובית. מומלץ מאוד.

מיועד: למעריצי ארונופסקי ולכל מי שהתגעגע לברנדון פרייזר. 4 כוכבים



Causaway (אפל TV+)

סרט הקולנוע הראשון של הבמאית לילה נויגבוואר הוקרן בפסטיבל סאנדנס לפני שנה והשבוע עורר רעש קליל בתעשיית הקולנוע ההוליוודית כי שחקן המשנה בריאן טיירי הנרי, זכה במועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקן המשנה. הסרט, שמחזיר את ג'ניפר לורנס לעולם הקולנוע העצמאי בו התגלתה לראשונה עם "קר עד העצם", מאוד שונה מסרטיה הקודמים.

היא מגלמת כאן דמות שבורה של לוחמת ששירתה באפגניסטן, סובלת מהלם קרב וחוזרת לבית ילדותה בניו אורלינס. היא מתיידדת עם מכונאי רכב בעל היסטוריה טראומטית. מדובר בסרט לכאורה קטן ושקט המתנהל בקצב איטי כמו שני גיבוריו הכמעט ולא מתפקדים, אך יש בו עוצמה גדולה מתחת לפני השטח.

מיועד: לאוהבי קולנוע אמריקאי עצמאי קטן ואיכותי. 4 כוכבים

המפלצת מהים (נטפליקס)

אף אחד לא ראה את זה מגיע, אבל סרט האנימציה של נטפליקס "המפלצת מהים" בבימויו של כריס וויליאמס (זוכה פרס האוסקר על "6 גיבורים"), הפתיע את כולם וזכה במועמדות לאוסקר לסרט האנימציה באורך מלא. הסיכוי שלו לזכות נמוך, אבל הוא בהחלט מוצר משפחתי מהנה על ציידים קשוחים היוצאים למסעות ברחבי הים כדי ללכוד מפלצות ענקיות שהן לא באמת מסוכנות. את האמת תחשוף ילדה חביבה. הסרט מזכיר במידה רבה את "הדרקון הראשון שלי", רק שבמקום דרקונים יש מפלצות בלב ים. בסך הכל מוצר חביב עם סצנת קרב מרשימה וסוחפת בפתיחה שלו.

מיועד: לכל המשפחה. 3 כוכבים



חתונה אש (בתי הקולנוע ברחבי הארץ)

קומדיית הפעולה הרומנטית של ג'ניפר לופז מצליחה למדי בבתי הקולנוע בישראל בצדק רב. מדובר בסרט קליל, משעשע ומבדר שאיננו משעמם לרגע. הקאסט הנפלא מכיל גם את השחקנית הברזילאית האגדית סוניה בראגה ("נשיקת אשת העכביש"), צ'יץ' מארין מקומדיות הסטלנים של צ'יץ' וצ'ונג מסוף שנות ה-70, הזמר לני קרביץ בתפקיד קולנועי גדול ראשון וכמובן ג'ניפר קולידג' ("הלוטוס הלבן"). מה קורה כאשר פיראטים פורצים לחתונה באתר נופש יוקרתי על אי בודד? התוצאה מאוד, אבל מאוד מבדרת ומהנה בזמן הצפייה אך תישכח ברגע שתצאו מאולם הקולנוע.

מיועד: לאנשים שרוצים לצאת לקולנוע לנקות את הראש. 3 כוכבים

ג'אנג אי (נטפליקס)

נסיים עם אזהרה – 98 הדקות של סרט הפעולה החדש של אשף סרטי האימה הקוריאני, יואן שאנג-הו, די מאכזבות. הסרט סובל מבימוי שחקנים איום, תסריט מקרטע שלא מצליח לברר איזה סוג של סרט הוא והגרוע מכל - נראה שגם הבמאי עצמו לא ממש מפוקס על עצמו.

מדענית הופכת את הזיכרונות וה- DNA של אמה הלוחמת המפורסמת לרובוט בעל תודעה. מדובר בסוג של "רובוקופ" וגם בדרמת מערכת יחסים בין דמות אם לבת אבל בהיפוך תפקידים. בין פתיחה מעולה ועוצרת נשימה עד לקרב סופי מרשים, צריך להתמודד עם שעה די משעממת ולא מוצלחת באמצע.

מיועד: לחובבי סרטי פעולה קוריאנים. 2 כוכבים

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'ניפר לורנס
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט