חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: סרטי הקומיקס של העשור

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
העשור החולף שייך ללא ספק לסרטי קומיקס וגיבורי על, עם 55 סרטים שמבוססים על קומיקס ועוד יציאה חריגה ונהדרת שיצאה השנה ("ג'וקר" שלא ייכלל בסקירה זו בשל העובדה שהוא יותר דרמה ריאליסטית מסרט קומיקס קלאסי). השליטה הכמותית והאיכותית שייכת לדמויות של מארוול. למען ההגינות הכתב יבגני גרינברג בחר סרט אחד לכל היותר מכל אולפן, גם אם עבור חלק מהם יש הרבה יותר מועמדים ראויים
5.אקס מן: העתיד שהיה (2014)

בשלהי העשור הקודם החליטו בפוקס לבנות מחדש את העולם של אקס-מן דרך המקורות. אחרי כישלון יחסי של סרט סולו של וולברין, ב-2011 יצא "אקס מן: ההתחלה" ששילב בין כל הדמויות המוכרות בצעירותן וצוות שחקנים שכלל כמה מההשקעות לעתיד המוצלחות ביותר, ביניהם ג'ניפר לורנס ומייקל פאסבנדר בתחילת הקריירה שלהם. עד שהעשור הזה יסתיים, הם כבר יהפכו לכוכבי על ויביאו את הסדרה הזאת להתרסקות איומה. אבל לפני זה, זכינו ל"עתיד שהיה" ומסע בזמן שמשלב בין הצוות החדש והישן עם השחקנים המקוריים, וכמובן יו ג'קמן שלא מזדקן לעולם. למרבה הצער, זה גם הסרט שגורם לכל הסדרה לקרוס אל תוך עצמה בגלל בעיות ההמשכיות שהוא יוצר. אבל בזמן שהוא עושה זאת, הוא מתעלם מכל הרעש מסביב ונהנה מעצמו, תוך כדי שהוא מספק לצופים חוויה נועזת וחכמה, עם אקשן מעולה, הומור והרמוניה צוותית שכבר לא תחזור.



4. סקוט פילגרים נגד העולם (2010)

סרט הקומיקס היחיד ברשימה שהוא לא סרט גיבורי על, אבל יכול לתת פייט לכולם ב"קומיקסיות" שלו. ההברקה התורנית של אדגר רייט, במאי שכל סרט שלו הוא חוויה יוצאת דופן וכמעט ביים את "אנט-מן" עד שמארוול נבהלו מהגאון שהיה להם ביד. גיבור הסרט, סקוט פילגרים (מייקל סרה) חייב להילחם בשבעת אקסים של החברה החדשה שלו, רמונה (מרי אליזבת ווינסטד), ולנצח אותם אחרי השני כמו במשחק וידאו עד שהם מתפוצצים והופכים למטבעות. הסרט הוא פצצה של סגנון, קצב, דיאלוגים שנונים, רפרנסים לתרבות הפופ, דמויות בלתי נשכחות, צוות שחקנים נוצץ ופסקול מצוין, כשבבסיסו סיפור ודימויים פשוטים של אהבת נעורים. רייט שולט היטב בחומר ומספק חוויה של כיף טהור.

3. ספיידרמן: ממד העכביש (2018)

קשה להאמין שבאותה שנה עם "ונום" הגרוע אותם אולפנים הוציאו סרט מעולה כמו "ספיידרמן: ממד העכביש". לאחר שפיטר פרקר עזב לקריירה מוצלחת יותר בעולם הקולנועי של מארוול, לסוני נשארו הזכויות על הזהויות האחרות של ספיידרמן ובסרט הזה נעשה בהן השימוש הטוב ביותר שאפשר לדמיין. בזמן שמארוול רק הקניטו את הצופים עם הרעיון של מולטיוורס ב"ספיידרמן: רחוק מהבית", סוני הלכו על כל הקופה ופתחו את כל היקומים המקבילים. האיחוד המרגש והמשוגע של כל הספיידרמנים כמו זה שראינו כאן אפשרי רק בסרט מצויר. האנימציה פורצת דרך ומציגה כל אחת מהגרסאות בתוך בועת סגנון משלה, כשכולן פועלות ביחד בתוך היקום של הסרט. עם אקשן חסר מעצורים, נבלים מצוינים, דמויות מורכבות ומשעשעות והמון תעוזה, "מימד העכביש" הוא אחת ההפתעות הנעימות של השנים האחרונות וכנראה סרט ספיידרמן הכי טוב של העשור.



2.הנוקמים: מלחמת האינסוף + סוף המשחק (2018, 2019)

שני סרטי הקומיקס המצליחים של כל הזמנים בקופות שלטו בתודעה הציבורית בשנתיים האחרונות ובאמת שלא נשאר הרבה להוסיף. שני סרטים שהם שני צדדים של אותו מטבע ומבחינתי מדובר בסרט אחד בשני חלקים, כשאף אחד מהם לא יכול להתקיים בלי השני. במשך עשור שלם בנה קווין פייגי עבור מארוול את היקום הקולנועי שלהם, עם חזון ברור ו-21 סרטים עם אינספור דמויות, כשכולן משוחקות על ידי כוכבי הוליווד מדרגה ראשונה. היכולת לתמרן את כל הדמויות ככל שהתרבו וכל האגו שנכח על סט הצילומים ראויה להערכה. מעבר לזה, שני הסרטים האחרונים התאפיינו בתעוזה להרוג דמויות ראשיות, משהו שלא נראה לפני כן בסרטים אחרים בסדרה. כמו כן, סוף סוף ראינו כאן נבל מאיים, מורכב ועוצמתי, כזה שיכול לתת פייט ואפילו לשבור את הנוסחתיות ההוליוודית ולנצח, גם אם זה באופן זמני.

1.עלייתו של האביר האפל (2012)

החלק האחרון בטרילוגיית המופת של כריסטופר נולאן שהביא את הגאולה המיוחלת לבאטמן, בטרילוגיה שהעלתה בכמה רמות את ז'אנר סרטי הקומיקס והראתה לעולם שהם יכולים להיות מורכבים, איכותיים ומעוררי מחשבה. הציפיות אחרי "האביר האפל" היו בשמים ואפשר להגיד שהסרט עמד ברובן, גם אם לא הצליח לעשות את הבלתי אפשרי ולהשתוות לקודמו. הוא אפילו מצליח לשלב את רובין מבלי לגרום למעריצים לצאת מדעתם מעצבים. התסריט נכתב בהשראת ספריו של צ'ארלס דיקנס ובפרט הקלאסיקות "אוליבר טוויסט" ו"בין שתי ערים", עם הסאבטקסט הפוליטי-חברתי הנגזר מכך, אך ללא הטפות וללא השפעה על חוויית הצפיה.

את תפקיד הנבל המרכזי תופס הפעם ביין בגילומו של טום הארדי, מהשחקנים הקבועים של נולאן. פניו בקושי נראים במהלך כל הסרט בגלל מסכה ועדיין הוא מצליח להשליט אימה על עיר שלמה ואולמות מלאים, כשהוא שובר את באטמן גופנית ונפשית ומעמת אותו שוב עם משפחת אל-גול. "עלייתו של האביר האפל" הוא הסיום המושלם לטרילוגייה מושלמת. לא סתם יעבור כמעט עשור עד שנראה סרט סולו נוסף של באטמן. נולאן קיבל חופש מוחלט מהתערבות האולפנים (מה שאי אפשר להגיד על הפרויקטים של די.סי. שבאו אחריו) ויצר גותאם מציאותית ללא שום אלמנטים פנטסטיים, ששייכת לבאטמן בלבד, גיבור על ללא כוחות על, האיש שהתגבר על פחדיו והקדיש את עצמו למען עתיד טוב יותר לעיר שהוא אוהב.

לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית טום הארדי
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט