חדשות קולנוע וסרטים

"התאהבתי בליאור אשכנזי": ריצ'רד גיר מספר על הסרט "נורמן"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת סרטו החדש של יוסף סידר בכיכובם של ריצ'רד גיר וליאור אשכנזי, השתתף עורך האתר בהקרנת הבכורה ובמסיבת עיתונאים עם הכוכב ההוליוודי בה הוא סיפר על חשיבותה של ירושלים מבחינתו, העבודה המשותפת בסט עם ליאור אשכנזי והיכרותו עם ארנון מילצ'ן בהקשר של פרשת המתנות לראש הממשלה
"נורמן", סרטו החמישי והמצוין של הבמאי המוערך יוסף סידר ("בופור", "הערת שוליים"), וסרטו הראשון שמתרחש ברובו בשפה האנגלית, כולל קאסט שחקנים בין לאומי מרשים בראשות ריצ'רד גיר, סטיב בושמי, שרלוט גינזבורג, מייקל שין וליאור אשכנזי בתפקיד ראש ממשלת ישראל. לכבוד צאת הסרט הגיע גיר, המגלם את נורמן אופנהיימר, עסקן יהודי ניו יורקי המנסה למצוא קשרים בצמרת הפוליטית והכלכלית וכושל פעם אחר פעם, למסיבת עיתונאים מיוחדת בסינמטק ירושלים.

גיר התייחס לחשיבותה של העיר, בה מתרחש אף חלק מהסרט, מבחינתו באופן אישי. "הלכתי לבית ספר בימי ראשון בכנסייה המתודיסטית ואני זוכר שלמדתי את המפה של ישראל. ידעתי את שמות המקומות בישראל, שחלקם יהפכו בעתיד לפלסטין, כמו שהכרתי את העיירות באזור שלי. כשהגעתי לפה הבנתי שזה כל כך קרוב אחד לשני. זה הימם אותי. אני מאמין שירושלים היא מקום יוצא דופן שיוביל אותנו אל העתיד, אם נסתכל מעבר לבעיות, יהיה רגע שהסכסוך ייפתר. זה ייקח הרבה זמן ואנרגיות אך זה מה שאני רואה", אמר גיר.

[*]

(בתמונה: ליאור אשכנזי, יוסף סידר וריצ'רד גיר במסיבת העיתונאים. צילום: אלעד שלו)

גיר אף נפגש עם ארגון "נשים עושות לשלום", המקיים פעילויות-שטח והסברה ברחבי הארץ כדי להרחיב ולהעמיק את ההבנה בנושא הסכם מדיני עתידי. "מאוד התרשמתי מהתנועה הזו. אני לא מתעניין בפוליטיקה אלא בבני אדם. האנשים עימם אני נפגש הם גם אנשים שמעורבים בגישור בעיות בין בני אדם", ציין גיר. "אני מגיע ממדינה שהיא בחרדה גדולה וכאוס כעת. כולנו מבולבלים מכך, אבל הדבר הטוב שיצא מכך הוא קודם כל תנועת הנשים. במקום תנועה של כעס, זו תנועה של אושר ומחויבות. התקווה שלי הוא שתהיה המשכיות לכך והתנועה הזו תגדל עד כדי כך שלא יהיה ניתן להתעלם ממנה".

השחקן המוערך מגלם בסרט דמות של יהודי ניו יורקי חסר חשיבות, עסקן קטן ופעלתן, שפוסע יום אחד בשדרות מדיסון במנהטן, כשהוא רואה לפניו, פוליטיקאי ישראלי, בוהה בחלון ראווה של חנות נעליים יוקרתית. הוא קונה עבורו את זוג הנעליים ו- 3 שנים אחר כך כשהפוליטיקאי אשל הופך לראש ממשלת ישראל, נמצא נורמן לראשונה בעמדת כוח הגדולה על מידתו ומסתבך בעסקה סיבובית שעשויה לסבך אותו ואת ראש הממשלה בפרשיית שוחד. מה הייתה החשיבות של סצנת קניית הנעל בסרט ואיך בניתם אותה?

"הרגע שבו אני שם את הרגל על הנעל שלו, זה היה אימפרוביזציה שעשינו בחזרות. ה הרגיש כל כך נכון מבחינתי. הייתי חייב לעשות משהו שיגרום לו לא לסרב לקבל את המתנה. זה היה חייב להיות אמיתי - הוא היה חייב לקבל את המתנה במציאות. היינו צריכים להאמין שיש את האהבה הזו ביניהם, שאשל יגן על כך בפני אשתו. זה קסם, אתה לא יכול רק לשים את זה בתסריט. זה חייב לקרות בין הדמויות. תודה לאל שזה היה ליאור שהתאהבתי בו. היו אנשים שעבדתי איתם בעבר שזה היה קשה יותר".



עד כמה הזדהית עם הדמות של נורמן?

" קשה לי להזדהות עמו כבן אדם. יש כל כך הרבה דברים שאני לא מבין לגביו. יש משהו כל כך נגדי לטבע האנושי בו: החוסר המוחלט שלו בנקמה או בכעס, היכולת שלו להתגבר על השפלה באופן כמעט מידי. הצורך הטמוע בו לעזור. יש משהו של כמעט של קדושה בו. הוא הרבה יותר אידיוט קדוש מאיתנו. היה כיף לשחק מישהו שלא מגיב בכעס כתגובה לסיטואציות ורובנו היינו מגיעים לשם. אם יש רשע בסיפור זה בטוח לא נורמן".

גיר, כוכב הוליוודי ותיק, עבד בסרטו המוכר ביותר "אישה יפה" עם המפיק היהודי ארנון מילצ'ן. לאור התזמון של יציאת הסרט בעת חקירת פרשת המתנות בהן ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר בחשד כי קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים ממילצ'ן בהן תכשיטים, סיגרים ושמפניה ורודה, זאת בדומה למתרחש בעלילת הסרט "נורמן", נשאל גיר על ההיכרות שלו עם מילצ'ן. "מהאינטראקציות שלי איתו הוא ג'נטלמן מוחלט, עשיתי איתו שני סרטים, וראיתי אותו באופן נדיר, הוא לא היה הרבה על הסט. הוא אדם מאוד מקסים ונעים. אני באופן אישי לא מעשן סיגריות ולא שותה שמפניה".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ליאור אשכנזי
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט