גיא אוני ביקורת סרט

Geioni Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גיא אוני":
"מומלץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Geioni
משחק תמר אלקן, ציון אשכנזי, יעקב בודו, לבנה פינקלשטיין, עזרא דגן, אנבלה, רותם זיסמן, אריק יצחקוב, אריאל קריזופולסקי, יאבוז חכים במאי/ת דן וולמן  
ישראלי
ביקורת סרט לגיא אוני מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מומלץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מאוד אוהב את דן וולמן, כגילוי נאות אני חייב לציין שמדובר באדם שקרוב לי מאוד וגם דיווחתי לו שאכתוב ביקורת מעורבת על סרטו החדש והיפה "גיא אוני". וולמן הוא אחד הבמאים הותיקים והחשובים ביותר שפועלים כיום בישראל, ונראה שיש איזושהי סגירת מעגל בסרט זה. סרטו הראשון היתה יצירה תיעודית בשם "צפת" משנת 1968 ואילו בסרט זה משנת 2010 הוא עוסק בימיה הראשונים של ראש פינה.ב-1970 השתתף סרטו הראשון "התמהוני" בפסטיבל קאן, "פלוך" סרטו השני השתתף בפסטיבל ונציה, "מיכאל שלי" זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בקאן, "מחבואים" הוקרן בפסטיבל ברלין, כך שמדובר באחד הבמאים הישראלים הבודדים שסרטיו השתתפו בשלושת הפסטיבלים החשובים ביותר בעולם. זה לא מפריע לאקדמיה הישראלית לקולנוע ובכלל לאנשי הקולנוע בישראל לא להעריך את כשרונו ואת ייחודו של וולמן בנוף הקולנועי.
למרות שהוא איננו זוכה להערכה מהקולגות וקרנות הקולנוע, וולמן ממשיך ליצור סרטים ומדי כמה שנים הוא מפתיע עם יצירות אינטימיות עכשוויות כמו "ידיים קשורות" עם גילה אלמגור ועידו תדמור או "הביוגרפיה של בן" עם גל זייד. למרות שוולמן הוא מותיקי הדור, סרטיו תמיד עוסקים בנושאים עכשווים ומרגישים כאילו הם נוצרו כאן ועכשיו.באופן מפתיע דווקא "גיא אוני" סרטו החדש על פי ספרה של שולמית לפיד המתרחש בראשית הקמתה של ראש פינה גם מרגיש כאילו הוא נעשה בימיו הראשונים של הישוב היהודי. יש לזה יתרונות וחסרונות. היתרון הוא שישנה תחושה שמדובר ביצירה תמימה ואפילו ראשונית של יוצר מתחיל. מצד שני היא מרגישה מיושנת ותלושה לחלוטין מהמדינה והתקופה שבה היא נוצרה.
בסרט על מערכת יחסים סוערת , הסרט עצמו נטול אותה תשוקה לגוף ולאדמה. מדובר בסרט מאוד עדין, יותר מדי עדין. הוא גם מאוד איטי, אבל ממש איטי. ההיתרון המרכזי שלו הוא הצילום המרהיב והתאורה המדויקת והציורית המצליחים לשחזר את התקופה ההיא. לכן ההצלחה המרכזית של הסרט הוא שעל אף התקציב הצנוע שלו הוא מצליח לשחזר את המראה של פעם והוא עושה זאת באמינות.התסריט מצליח ללכוד את תחושת הבראשית ולא מציג באור נוסטלגי את התקופה ההיא. אין כאן פועלים עברים טובים וכפריים ערבים רעים. זה לא מערבון אמריקאי חד ממדי. המתיישבים היהודים משלמים מחיר כבד על הבחירה שלהם להתיישב בצפון הארץ. הסיפור המורכב מסופר בפשטות וגם הדמויות המורכבות מגולמות בפשטות על ידי שחקנים צעירים ואנונימים בתפקידים הראשיים. כולם מאוד משתדלים וברגעים מעטים של חסד אפילו מצליחים לשכנע."גיא אוני" הוא סוג של זן נדיר בקולנוע הישראלי. סרט על תקופה אחרת שמרגיש כאילו הוא נעשה באותה תקופה. סרט מרהיב עין שיש בו בחירות קולנועיות בעייתיות ועם זאת עדיין מצליח להקסים בדרכו הוולמנית התמימה והפשוטה. מומלץ כי זה סרט ישראלי באמת אחר ולמרות הבעיות שבו ואולי גם בגללם הוא עדיין יצירה מסקרנת וחשובה.
גיא אוני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאיה כהןגיל: 1810/03/2011 14:03:00
3/10אייקון ציון
אחד הסרטים היותר גרועים שראיתי בזמן האחרון. הסרט לא אמין- לא במשחק, לא בתפאורה. הוא לקח את החלק הראשון של גיא אוני ומתח אותו על פני כמעט שעתיים ארוכות-ארוכות וחסרות כל מקרה מעניין.יצאנו ממנו באכזבה עמוקה ובתחושה שזה לא היה שווה את הכסף.
שם: דפנהגיל: 5001/03/2011 18:42:11
8/10אייקון ציון
יפה,מבויים בעדינות, משוחק בכשרון. נהניתי
שם: דני סטגיל: 4026/02/2011 23:28:27
9/10אייקון ציון
סרט טוב, אהבתי מאד.
קישורים
חץ גיא אוני (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט