קוד מקור ביקורת סרט

Source Code Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קוד מקור":
"מבדר מסוגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Source Code
משחק ג'ייק גילנהאל, ורה פרמיגה, מישל מונהאן, ג'פרי רייט במאי/ת דנקן ג'ונס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לקוד מקור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי דנקן ג'ונס הוא במאי טוב אפילו במאי טוב מאוד. סרט הביכורים שלו "Moon" הוא יצירה קולנועית מפתיעה ומקורית המתכתבת עם יצירות מופת כמו "אודיסיאה בחלל" של סטנלי קיובריק או "סולריס" של טרקובסקי. לעומת זאת, סרטו השני "קוד מקור" מתכתב במקרה הטוב עם "התחלה" ועם כול הכבוד לכריסטופר נולן הוא לא קיובריק וגם לא טרקובסקי. דנקן ג'ונס מודע לכך שהתסריט שהוא נשכר לביים הוא בסך הכול בידורון זול שכתוב היטב ולכן הוא בעיקר נשען על כשרון הבימוי שלו. התוצאה מבדרת מסוגה ועשויה היטב.העלילה עוקבת אחרי קולטר סטיבנס, חייל בצבא ארה"ב המוצא עצמו בתוך גופו של אדם זר ברכבת נוסעים רגע לפני פיגוע, הוא משוגר בכול פעם מחדש לאותו הגוף כאשר הממונים עליו מבקשים ממנו לאתר את הפצצה ואת מבצע הפיגוע. ג'ייק גילנהאל שלאחרונה עשה בחירות הקולנועיות תמוהות, כמו "על אהבה וסמים אחרים" המעצבן ו"הנסיך הפרסי" האיום מפצה בסרט זה על שני הכישלונות הביקורתיים והמסחריים. לא ש"קוד מקור" יזכה אותו במועמדות לאוסקר או יהפוך ללהיט היסטרי אבל הסרט עצמו ראוי והמשחק שלו אמין לחלוטין.
שני שחקנים מעולים מתבזבזים כאן בתפקידים מרכזיים מבוצעים היטב אך יבשים. ורה פרמיגה שחקנית שבדרך כלל זוכה לתפקידים עסיסים ומסעירים אם זה סרט הבכורה שלה "לתוך העצם" או הלהיט מלפני שנה "תלוי באוויר". כאן היא אפרורית. המשחק שלה טוב כהרגלו אבל היא לא באמת מעניינת. ג'פרי רייט כמדען שהמציא את קוד המקור שמסוגל לשגר את תודעתו של אדם לתוך גופו של אדם אחר. כנראה בגלל שהם לא יוצאים מהמעבדה ותפקידם המרכזי לדבר לתוך המצלמה, הדמויות שלהם לא באמת מתפתחות או מעניינות.מישל מונהאן היא האשה שגיבור הסרט מחליט להציל מהרכבת. קל להבין למה הוא רוצה להציל אותה: היא חביבה ומאוהבת בגבר שלתוך גופו התודעה שלו נזרקת. הסצנות ברכבת עצמה עשויות היטב, מותחות ומקצועיות ולא חסרים פיצוצים מסוגים שונים. אפילו שחקני המשנה, הביטים והניצבים עושים עבודה טובה. כך "קוד מקור" הופך לאחד מסרטי הפעולה המדע בדיוניים המבדרים של עונת האביב אך הוא לא מצליח להתעלות מעבר לכך וזאת בעיקר בשל התסריט הלא חכם והלא מקורי של בן ריפלי.
בן ריפלי תסריטאי הוא אנונימי שאחראי לתסריטים של "מין מסוכן 3" ו "מין מסוכן: התעוררות". לא בדיוק סרטי קולנוע כפי שאתם יכולים לנחש אלא יותר מוצרים זניחים ל DVD שמוקרנים באישון לילה בערוצי הסרטים של YES. בסרטו השני דאנקן ג'ונס הוכיח לנו שהוא מסוגל לקחת תסריט בינוני עד עלוב ולהפוך אותו לבידור קולנועי עשוי היטב. נקווה שבפרויקט השלישי שלו הוא יבחר תסריט שישתווה הרבה יותר לכשרון הבימוי שלו.
קוד מקור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4706/09/2019 18:37:00
8/10אייקון ציון
אחלה שיחוק. מעדן שכולל הרבה מרכיבים מעניינים וכל זה מתנהל בקצב גבוה. "קוד מקור" היא תכנית ממשלתית ניסיונית, בה משתמשים במוחו של אדם מת זמן קצר לאחר שהלך לעולמו ושותלים אותו בתוך גופו של אדם אחר.קולטר סטיבנס הוא קצין קרבי בצבא האמריקאי שנהרג. הוא נשלח בתור מורה לרכבת שהתפוצצה בעקבות פיגוע טרור.המטרה שהוגדרה לקולטר, היא למצוא את האחראי לפיגוע. קולטר מנהל דיאלוגים עם המפעילים שלו ובמקביל חוזר אחורה בזמן שוב ושוב ,כדי למצוא את הטרוריסט. הוא חווה את אותם האירועים וביניהם גם אינטראקציה עם אישה יפה שיושבת לצידו וחושבת שהוא המורה אותו היא מכירה.העלילה משלבת בתוכה את התיאוריה של יקומים מקבילים וגם מסע בזמן. טענה שיש לנו כפילים בעולמות נוספים שבהם מצבנו שונה מבחינות שונות: משפחתי ,כלכלי וכו''. חוץ מזה עולות גם דילמות מוסריות ככל שהמדע מתקדם.איך מאזנים בין הצורך להשיג את המטרה לבין היותנו בני אדם עם רגשות וחוש צדק. צריך לציין גם את המשחק המעולה של ג''ייק ג''ילנהול.
שם: .MOR Rגיל: 1416/07/2017 02:21:58
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ומעניין !!! השחקנים מעולים, הצילום מצויין, הפס-קול לא רע, העריכה נהדרת ורוב הדיאלוגים מעניינים מאוד אבל התסריט והעלילה פשוטים (לפעמים אפילו מדי) ולא כל כך מקוריים. ביקצור, אופציה טובה להעביר שעה וחצי בכיף. אפשר לראות !!!
שם: nanaגיל: 2915/12/2016 16:13:02
9/10אייקון ציון
מותח,סוחף וג''לנהול מצוין. ג''ייק ג''ילנהול הוא אחד מהשחקנים הכי טובים של הדור, אמנם לסרט זה הוא לא הפסגה של ג''ילנהול אך מי שרוצה לראות שהוא אחד משחקני הדור שיצפה ב"חיית לילה" ,"אסירים","זודיאק" ועוד שלל סרטים וגם בסרט זה הוא נותן הופעה מעולה. מומלץ לראות ולהנות
קישורים
חץ קוד מקור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט