העור בו אני חי ביקורת סרט

The Skin I Live In Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "העור בו אני חי":
"גאונות מטורפת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Skin I Live In
משחק אלנה אנאיה, אנטוניו באנדרס, מריסה פארדס, יאן קורנט במאי/ת פדרו אלמודובר  
זר
ביקורת סרט להעור בו אני חי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גאונות מטורפת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אומרים שעם גאונות מגיע גם הטירוף. על הסרטים של אלמודובר אפשר לטעון שהם כל כך מטורפים שהם חייבים להיות גאונים. זה נכון לתחילת הקריירה של אלמודובר עם "חוק התשוקה" המעולה וזה גם צץ לו ב"קיקה" ו"חינוך רע" שלא התחנפו לקהל הבורגני שהפך את הבמאי הספרדי לכוכב בינלאומי. סרטו המצליח בכל הזמנים "הכל אודות אמא" היה לשובר קופות ואחרי ההצלחות המסחריות של "לחזור" ו"חיבוקים שבורים" שהיו חביבים על הקהל הרחב, אלמודובר חוזר אל השורשים ויוצר סרט שעלילתו כל כך מטורפת שמעניין יהיה לראות את הקהל המלא בעצמו, צופה בסרט הלא פשוט הזה מההתחלה עד הסוף.ורה היא צעירה יפה ומסתורית המתגוררת באחוזה מפוארת אך את מרבית זמנה היא מבלה בחדרה הנעול כאשר הקשר הכמעט יחיד בינה לבין העולם החיצוני הוא מעלית המביאה לה אוכל, בגדים ושאר המצרכים שלהם היא זקוקה כדי להתקיים. בעל האחוזה הוא גבר שרמני בשם רוברט. הוא צופה בה בטלוויזיה גדולה המותקנת בחדר השינה שלו ומפתח כלפיה רגשות. כדי לא להרוס את הסרט לא נחשוף מי זאת הצעירה, מה גרם לרוברט להפוך אותה לאסירה שלו ומה טיב מערכת היחסים בין השניים.
"העור בו אני חי" שונה מסרטיו האחרונים של אלמודובר כי העלילה שלו היא בהחלט לא ידידותית לצופה וזאת למרות שאלמודובר חוזר לעבוד עם שניים מהשחקנים המזוהים ביותר בקריירה העשירה שלו: אנטוניו בנדרס כוכב סרטיו "מאטאדור" (1986), "חוק התשוקה" (1987), הלהיט "נשים על סף התמוטטות עצבים" (1988) ו"קשור אותי, אהוב אותי" (1990). בנדרס הפך לכוכב קולנוע הוליוודי עם סרטי "זורו", אל מאריצ'י וכמובן דיבוב החתול במגפיים בסרטי שרק.הכוכבת השנייה היא מאריסה פאראדס הותיקה המגלמת את מנהלת משק הבית הנאמנה המסתירה גם היא סוד אפל מעברה. פאראדס השתתפה בסרטים "עקבים גבוהים" (1991), "פרח הסוד שלי" (1995), בסרטו המצליח ביותר "הכל אודות אמא" ויש לה הופעת אורח בסרט "דבר אליה". גם בסרטו הבא של אלמודובר Mina פאראדס תשתתף ואף תגלם את הגיבורה ששמה כשם הסרט. אלמודובר חוזר אל שורשיו המורבידיים וחוקר בצורה בוטה ואלימה את הטבע האנושי. נראה ששני השחקנים הותיקים שלו יעשו כמעט הכל עבור הבמאי, אפילו להשתתף באחת היצירות הלא קונבנציונאליות והרחוקות מלהיות מסחריות שמוחו הקודח
"העור בו אני חי" הוא לכאורה סרט אימה אבל הוא בהחלט לא מפחיד, הוא יותר מותחן פסיכולוגי מצמרר על מערכת יחסים מורכבת בין פושע לקורבן שלו. אנטוניו בנדרס מגלם מנתח פלסטי ומומחה לעור המנסה ליצור את העור המושלם ביותר. לרופא המהולל יש קליניקה סודית במרתף ביתו המפואר שם הוא מקבל לקוחות עשירים המעוניינים בפרטיות וכמובן עוסק בניסויים שלו. זאת דרך מושלמת להמלט מהעבר האלים והמדמם שבו הנשים האהובות עליו מצאו את מותן. את יצר הנקמה כלפי מי שמייצג את הרוע מבחינתו, הוא משחרר בהזדמנות הראשונה שניתנת לו.שני השחקנים הצעירים והפחות מוכרים אלאנה אניה ויאן קורנה מעולים בתפקידים המורכבים ויוצאי הדופן להם לוהקו. השניים משלימים את השחקנים הותיקים ומצטרפים לפאזל המרהיב ששמו "העור שבו אני חי". כמו בכל סרטיו העיצוב הויזואלי (תפאורה, צילום, תאורה) מרהיב עין; גם הפסקול הוא ללא רבב, והם בעצם יאפשרו לקהל הבורגני נגישות לעלילה הקיצונית ביותר שאלמודובר כתב מזה שנים. אפשר לטעון שהסיפור גובל בקיטש ומזכיר יותר טלנובלה רעה אבל מבחינת כותב שורות אלו, ככול שסרטיו של הגאון הספרדי יהיו יותר ויותר קיצונים ומופרכים כך ייטב. בהחלט סוג של חובה למעריצי אלמודובר.
העור בו אני חי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1606/08/2019 04:59:02
8/10אייקון ציון
סרט מקורי ומטריד. המשחק מצויין, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה הדרמטית, העריכה מעולה, הדיאלוגים סוחפים ועשויים היטב והתסריט והעלילה יצירתיים וחכמים אך יחד עם זאת הם מעט דרמטיים מידי, לא תמיד ברורים ומעט נמרחים מידי (בעיקר בהתחלה). בקיצור, שווה צפייה.
שם: בןגיל: 3207/10/2017 13:51:38
9/10אייקון ציון
מטריד ונפלא. מלאכת מחשבת של אלמדובר
שם: anipoגיל: 4521/12/2016 18:48:28
8/10אייקון ציון
סיפור שמכה בבטן אחרי שמתגלה האמת. רופא עור שהוא איש חולני ושעבר טרגדיות אישיות, כולא בביתו אישה צעירה ויפה במטרה לערוך בה ניסויים. היחידה ששותפה לסוד היא עוזרת הבית המבוגרת שגם לה סוד משלה שמתגלה בהמשך. מעבר לזה חבל להכביר מילים כדי לא לקלקל לאלו שעדיין לא ראו. לפני שהתחלתי את הצפייה, חשבתי לעצמי מה כבר אפשר לראות קרוב לשעתיים בסיפור שהוא לכאורה קצר יריעה לפי התקציר. בפועל מדובר על הרבה מעבר לזה. סרט מבריק גם אם אינו הגיוני.
קישורים
חץ העור בו אני חי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט