שישה מיליון ואחד ביקורת סרט

Six Million And One Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "שישה מיליון ואחד":
"טיול שורשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Six Million And One
משחק במאי/ת דוד פישר  
תיעודי
ביקורת סרט לשישה מיליון ואחד מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"טיול שורשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "שישה מיליון ואחד" עונה בדיוק על שמו ומביא את סיפורו של אחד שבקלות היה יכול מתוך אותם שישה מיליון בני אדם שנספו בשואה, או יותר נכון הוא מביא את סיפורם של בני משפחתו המגלים לראשונה על העבר המשפחתי הקשה.דוד פישר, נותן לנו חשיפה אל תוך העולם האישי שלו ושל משפחתו. את החלק הראשון של הסרט ניתן להגדיר כדוקו-שואה. אנו מתלווים אל פישר במסע אחר צעדיו המסתוריים של אביו, אשר נחשפו לעולם רק לאחר מותו ביומן שכתב. הוא גורר אותנו אל תוך המסע המצמרר במערות נטושות, מכרות שם עבדו יהודים עבודת פרח ואף התאי גזים. כמו כן, הוא דואג להציג האירוניה בעובדה כי במקום בו היה רק מוות כיום עומדים בתים צבעוניים.
פישר מציג את הנושא הקש לעיכול בדרך שמרנית ולא בוטה, הוא משתמש בכלים דוקומנטריים מוכרים למדי כגון: נערה גרמניה המספרת לנו על דרכי מוות, ראיונות עם חיילים אמריקניים ששחררו את המחנות, התאמה מדויקת בין תמונות מאותה תקופה לעומת מה שמתחולל היום וכמובן קטעים אישיים מתוך היומן.הסיור האינטימי של הצופה ופישר לבדו בחלקו הראשון של הסרט, מתגלה כאקספוזיציה לחלקו השני בו הוא משתנה מדוקו-שואה לדוקו-תרפיה. שנה לאחר מכן, במסע נוסף אחר עברו המיסתורי של אביו המנוח, מביא פישר את שני אחיו (המסוכסכים) ואחותו הבוגרת. דוד, היחיד שהעז לקרוא את היומן, למעשה ממלכד את קרוביו ומאלץ אותם להתמודד עם העבר אותו אינם רוצים לגלות ועם עצמם בהווה. הוא אינו חושש לחשוף לעיני המצלמה את הרגעים האינטימיים את עברם המתוסבך, אהבתם, אנוכיותם והגעגוע לחיבוק מאותו איש שחשבו שהכירו כל-כך טוב.
הסרט מביא יותר מכל את סיפור המשפחה שככל הנראה לא תפקדה כראוי לפני המסע, וחושף את הסיבות לקרע ואף את קצה החוט לפתרון. סיפור זה הפוך למרכז הסרט ונראה שהשואה הופכת לתירוץ לטיפול משפחתי בכפייה. נכון, הרגשות הם עזים, הקרע כואב והאחווה מרגשת אולם הרגש אשר הוא עז יותר מכל דמעה שזלגה בסרט – התחברות אל הצלקת של השואה, זה שהוצג בתחילת הסרט מוזנח והצופה נותר ללא סיפוק מירבי או פורקן אישי."שישה מיליון ואחד" היה יכול להיות סיפורו של הדור השני לשואה, ההשפעה עליו והתמודדותו עם הנושא הרגיש בהיסטריה היהודית או דרמה משפחתית מרגשת ביותר. המשחק והשילוב בין השניים אמנם הביא מעט משני העולמות אך הותיר את הפינאלה הרגשית לה מקווה הצופה על ריצפת חדר העריכה.
שישה מיליון ואחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ציפיגיל: 6322/06/2012 21:28:02
10/10אייקון ציון
חובה !
שם: י.דגיל: 6212/04/2012 11:53:56
9/10אייקון ציון
הסרט מתאר בצורה מעניינת את התמודדות הדור השני לשואה עם "מורשת" הוריהם. כמי שחווה את העניין, בעצמו (אמי ז"ל הייתה ניצולת שואה), אני מוקיר את הבמאי ואחיו על מוכנותם להתמודד עם הנטל באופן שהיה לי 0קל להזדהות אתם ועם הסיפור שהתפתח במשפחתם.
שם: צבי גולדשטייןגיל: 6203/04/2012 20:44:28
1/10אייקון ציון
סרט ממש גרוע. לא להעיז ללכת. מבויים רע, משעמם ולא מרגש. סתם בזבוז זמן וכסף. אכזבה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט