משחקי הרעב ביקורת סרט

Hunger Games Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משחקי הרעב":
"מבדר וראוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hunger Games
משחק ג'ניפר לורנס, ג'וש האצ'רסון, ליאם המסוורת', אליזבט באנקס, סטנלי טוצ'י, וודי הרלסון, טובי ג'ונס, דונלד סאת'רלנד, לני קרביץ ווס בנטלי, במאי/ת גארי רוס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למשחקי הרעב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר וראוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"משחקי רעב" הוא מוצר הוליוודי מבדר וראוי. נכון, אין בו שום דבר מקורי והוא נראה כמו שילוב של שני סרטים: האחד - יצירת המופת היפנית "Battle Royale" - סרטו של קינגי פוקאסקו משנת 2000 שעלילתו מזכירה באופן מחשיד את עלילת הספרים עליהם מתבסס הסרט. השני - "המופע של טרומן" בו ההמונים צופים בחייו של אדם שגדל בתוך אולפן וכלל איננו יודע שכל המתחולל סביבו בעצם מזויף ומיועד רק לדבר אחד, לספק לצופים בידור. שני הסרטים הנ"ל הרבה יותר חכמים ומתוחכמים מ"משחקי רעב" אבל התוצאה בכל זאת אפקטיבית על אף שהיא ארוכה במקצת.העולם שבו מתחולל "משחקי רעב" דווקא מזכיר תקופות קדומות שבהם קרבות הגלדיאטורים היו אסקפיזם להמונים, וכך למעשה על אף היותו סרט מאופק ומוקפד, "משחקי רעב" דווקא מזכיר את הסדרה המדממת והטראשית "ספרטקוס". העלילה מתרחשת בעולם עתידני, במדינה בשם "פאנם" השולטת ב-12 מחוזות המייצרים עבורה כל טוב, בעוד שבאותם מחוזות איכות החיים ירודה. המחוזות פרצו במרד נגד ההנהגה והפסידו בקרב. כך נוצרו "משחקי רעב". מדי שנה נבחרים בכל מחוז שני ילדים מגיל 12 עד 18 אשר נאלצים להילחם עד מוות זה בזה, כאשר המנצח היחידי בין כל המתמודדים מקבל מזון ותנאים משופרים לו ולבני משפחתו.
ג'ניפר לורנס המעולה מגלמת את קטניס גיבורת הסרט, שמטפלת באם דכאונית ובאחות קטנה. היא צעירה עצמאית, דעתנית בעלת רוח לחימה שלא נכנעת בקלות. הופעתה מזכירה מאוד את דמותה מהסרט "קר עד העצם" שעליו היא היתה מועמדת לאוסקר. גארי רוס הותיק הוא תסריטאי מנוסה שביים אך ורק שני סרטים לאורך הקריירה ארוכת השנים שלו: "פלזנטוויל" ו"סיביסקיט". שני סרטים אלגנטים ואינטליגנטים. גם "משחקי רעב" הוא סרט שכזה. לפני תפקודו כסרט מתח או פעולה הוא קודם כל סרט דרמטי שבו הדמויות ומה שמתחולל בתוכן מניע את העלילה ולא אוסף סצנות פעולה רדודות.לא קראתי את ספריה של הסופרת סוזנה קולינס ואינני יודע כמה הם בוטים וגרפיים, אבל קהל היעד שלהם היו נערות מתבגרות. לכן די היה ברור שהסרט "משחקי רעב" לא יהיה גראפי יתר על המידה כי קהל היעד הם בני נוער בגילאי 13 ומעלה. מי שמצפה לראות גרסה אמריקאית ל"באטל רויאל" עתיד להתאכזב. יש רגעים אלימים וקשים אך הם לא פורנוגרפיים. בסך הכל אי אפשר להתעלם מכך שהסרט עוסק ב 22 ילדים שרוצחים אחד את השני. כשיש אלימות היא מאופקת, קרה ולדעתי לראות את הזאטוטים נקצרים בקור רוח בלי נתזים של דם זה אפקטיבי. הסצינה הפותחת את טורניר משחקי הרעב, שבה מחצית מהילדים נרצחים באכזריות לא תצא מראשכם זמן רב.
מלבד ג'ניפר לורנס המעולה ישנו צוות שלם של שחקנים ותיקים וצעירים, כולם עושים עבודה טובה עד מעולה. מהשחקנים הוותיקים כגון סטנלי טוצ'י, דונלד סאת'רלנד, אליזבת בנקס, וודי הארלסון או בוגר אמריקן ביוטי ווס בנטלי. אפילו המוסיקאי לני קרביץ מופיע כאן במה שיכול להחשב כהופעה סולידית במיוחד. לצידה של לורנס אפשר למצוא את שני כוכבי הנעורים ג'וש האצ'רסון וליאם המסוורת'. מאחר ולא טרחתי לקרוא את הספרים אני רק יכול לנחש שהשניים עתידים להתקוטט על ליבה של הגיבורה בשני סרטי ההמשך הצפויים.איפשהו בתוך שובר הקופות והתאגיד שקוראים לו "משחקי רעב" מסתתרת ביקורת על תוכניות הריאליטי, על המצב הכלכלי הגלובלי שבו אנחנו נמצאים שבו הרוב מפרנס את המיעוט העשיר, אבל התוצאה אם תרצו או לא, היא שאותו רוב הצורך את תוכניות הריאליטי ושעובד קשה בעבודות יומימיות ומתקשה לחיות בכבוד. זהו אותו רוב שהפך את "משחקי רעב" להצלחה מסחרית כלכלית וגרמה למיעוט השולט להיות עשיר קצת יותר.
משחקי הרעב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: התפוח האדוםגיל: 1331/08/2022 13:13:43
9/10אייקון ציון
סרט ממש טוב שיחוק מעולה של ג'ניפר לורנס המעולה מהליהוק לא כל כך התלהבתי כי זה ממש לא איך שדמיינתי את הדמויות בספר... אבל בכללי סרט טוב אקשן מספק מתח שיגרום לכם לא להזיז את העיניים מהמסך. חובת צפייה למי שקרא את הספר!
שם: דניאל לויגיל: 3503/10/2021 01:52:47
1/10אייקון ציון
סרט כל כך גרוע... וואו. תחסכו את הזמן הזה ופשוט אל. אל. סרט צפוי, משעמם ומיותר. איףףף אני כועס
שם: איתמרגיל: 1822/07/2015 02:14:22
6/10אייקון ציון
אני יודע שאני רואה את זה באיחור, אבל אחרי הטירוף העולמי ש"שמשחקי הרעב" יצר, החלטתי לצפות גם. אז אני חייב להגיד שלא התלהבתי יותר מדי. בסך הכל סרט יפה, שונה מהסרטים שהכרנו עד כה, אבל הוא די צפוי ובסך הכל נחמד. בואו נאמר שראיתי סרטי מדע בדיוני יותר טובים..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט