סיפור מלכותי ביקורת סרט

A Royal affair Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפור מלכותי":
"מכובד ומרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Royal affair
משחק מאדס מיקלסן, מיקל בו פולסגארד, אלישיה ויקנדר במאי/ת ניקולאי ארסל  
דרמה
ביקורת סרט לסיפור מלכותי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מכובד ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סיפור מלכותי" הוא מסוג הסרטים שנדיר לראות כיום בבתי הקולנוע בישראל. הוא מיושן בעשייתו וכבד באופיו ועדיין באופן מפתיע רלוונטי ואקטואלי לצופה הישראלי אפילו יותר מלצופים בדנמרק, המדינה ממנה הוא מגיע. אז נכון, מרבית הסיכויים שהישראלי הממוצע לא ממש מתעניין בסיפורה של משפחת המלוכה הדנית. בספרי ההיסטוריה של התיכוניסט הישראלי לא ממש לומדים את קורותיה של המדינה הסוציאליסטית והשמאלנית (רחמנא ליצלן). הצפייה בסרט הזה תהיה כנראה הפעם הראשונה שתתקלו בעלילותיהם של המלך כריסטיאן השביעי, אשתו הנסיכה הבריטית קרולינה מתילדה והרופא המלכותי יוהאן פרידריך שטרואנזה.אבל מי שכן באמת מתעניין באזרחות וכן צופה בחדשות או קורא עיתונות אחרת חוץ מ"ישראל היום", עלול למצוא שישראל במאה ה-21 מזכירה באופן מפוקפק למדי את דנמרק במאה ה-17. ישראל כיום נשלטת על ידי אנשי דת ומספר משפחות עשירות כקורח שכל מטרתם היא למלא את כיסם בכסף ולשלוט באזרחים בעזרת איומים שגורמים זרים עומדים להשתלט על המדינה. גם בדנמרק במאה ה-17 אנשי הדת הנוצריים ומספר אצילים עשירים שלטו באזרחים ביד רמה והפעילו צנזורה חריפה שלא אפשרה פרסום כל דיעה אחרת.
אותם עשירים חיו את החיים הטובים בלי גבולות והסתבכו בחובות למדינה שוויתרה להם והעלתה את המיסים על חשבון פשוטי העם הכפריים ברובם. מזכיר לכם קצת את המצב בישראל 2012? נוחי דנקנר? יצחק תשובה? תספורות לעשירים שהפסידו את כספי המדינה? ומי מכסה את החובות של אותם גנבים שימשיכו לגנוב מהקופה הציבורית גם כשהם מסובכים בחובות? מי מממן את מוסדות הדת ואת משכורות עובדיהם? "סיפור מלכותי" עוסק באדם אידיאליסט שהחליט לשנות את המצב ולפעול לטובת העם ומגלה שמנהיגים שמעיזים לחשוב אחרת מבעלי השררה עלולים לשלם מחיר כבד.הסרט שזכה בפרס התסריט והשחקן הטובים ביותר בפסטיבל ברלין 2012, מספר את סיפורה של קרולינה מתילדה, נסיכה בריטית שנשלחת על ידי משפחתה לדנמרק להתחתן עם המלך כריסטיאן השביעי. עם הגעתה היא מגלה במהרה כי המלך סובל ממחלת נפש ונדמה שאינו מעוניין בה מלכתחילה. היא שוקעת לחיים של סבל והעמדת פנים אבל כל זה משתנה כשהרופא הגרמני, ד"ר שטרואנזה, מגיע לארמון ביחד עם פמליית המלך. הרופא המדופלם זוכה להערכתו וחברותו של המלך וגם בחיבתה של המלכה. כמובן שבין השניים מתפתח גם רומן סודי.
במקביל הרופא האתאיסט הופך ליועצו האישי של המלך ולתקופה מסוימת כאשר מצבו מדרדר אף הופך למנהיג הממלכה הדנית. הוא מחליט להתערב בפוליטיקה של דנמרק וליצור רפורמה חברתית ופוליטית. הוא מחליט ש שבמקום להשקיע בצבא, המדינה תפתח בתי חולים ומוסדות לימוד לאזרחים הפשוטים. הוא מבטל את הצנזורה, עונשי המוות וגם העינויים בבתי כלא. המדינה מפסיקה לממן את החובות של העשירים ואת מוסדות הדת. החוקים החדשים גורמים לאנשי הצבא, העשירים ואנשי הדת לחבור יחדיו כדי להוריד את הרופא מהשלטון. התוצאה היא הסרט הזה שעשוי היטב ומצליח להחזיק את הצופה במתח לאורך 137 דקות.למרות הפסימיות לגבי מדינתנו הסרט הזה דווקא מעורר אופטימיות זהירה. אם דנמרק הצליחה לצאת מהבוץ ולהפך לדמוקרטיה עם כלכלה סוציאליסטית יציבה אולי גם לישראל יש עתיד. אפשר לנחש שיהיו כמה מועמדויות לאוסקר בפברואר הקרוב.
סיפור מלכותי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: shoshkiגיל: 1405/07/2016 19:40:50
6/10אייקון ציון
משעמם ונגרר מדי
שם: איציק גורגיל: 4002/12/2013 01:09:40
8/10אייקון ציון
הסרט-ספר הזה מבוסס על אירועים היסטוריים ודי מעניין וסוחף למרות אורכו. מאדס מיקלסן משחק מעולה כמו תמיד והתלבושות והתפאורה התקופתית מכניסים בקלות לאוירת ימי הביניים.
שם: עדיגיל: 2419/09/2013 11:26:16
9/10אייקון ציון
סרו מעניין וסוחף שווה כל דקת צפייה! מומלץ בחום לכולי אוהבי ז'אנר ימי הביינים ותקופת המלוכה.
קישורים
חץ סיפור מלכותי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט