חלקם של מלאכים ביקורת סרט

Angels' Share Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "חלקם של מלאכים":
"מצחיק ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Angels' Share
משחק פול בראניגן, שיבון ריילי, ג'ון הנשו במאי/ת קן לואץ'  
קומדיה
ביקורת סרט לחלקם של מלאכים מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מצחיק ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשקן לואץ' מפתיע, הוא מפתיע. הנה סיפור על רובי, שהשתחרר לאחרונה מהכלא על תקיפה ונידון לעבודות שירות. רובי רוצה לצאת לחיים חדשים, ליצור בית ומשפחה עבור חברתו ליאוני והתינוק שברחמה ולהיות אדם מהוגן. אך אבוי, אביה של ליאוני רוצה לשבור לו את העצמות אם יתקרב אליה, הבחור שרובי תקף עושה לו ייסורי מצפון, אין לו גרוש ויש לו אויבים שבכלל לא ברור מדוע ולמה התחיל הקונפליקט האלים ביניהם. גם מקום מגוריו בפרברים הסקוטיים הצפופים והאפרוריים של גלזגו, משדרים חוסר תקווה ומעגל אומללות אינסופי. נראה שכל צעד שרובי רוצה לעשות לקראת העתיד נתקל במשקעים כואבים ומדממים מהעבר ושגורלו כבר סגור ונעול. עד כה, "חלקם של מלאכים" די מזכיר את '16 מתוק', סרט ההתבגרות המדכא להפליא ועטור הפרסים של לואץ' מ2002.והנה, לפתע, משהו מוזר קורה. רובי פוגש במהלך עבודות השירות את הארי (ג'ון הנשאו), דמות אב תומכת, חזקה, יציבה ומלאת אהבה, חברים חדשים, חלקם מבריקים יותר וחלקם פשוט לוזרים, ופתאום די כיף להם. לא רק זה, רובי מוצא זמן לתחביב חדש אותו הוא מאמץ מהארי – מומחיות בוויסקי. יחדיו, רובי, הארי ושלושת חבריו (בינהם גארי מאיטלנד, המשקפופר המצחיק ומטופש המראה מ'16 מתוק') נוסעים לכנס מומחי וויסקי בעיר הגדולה וזוכים בהרגשת שייכות לחברה הגבוהה. אז רובי עולה על תוכנית שתוציא את כולם ממצבם העגמומי- לנסוע לעיירה צפונית וציורית בה התגלתה חבית וויסקי יקרה במיוחד, ולגנוב את המשקה הנדיר.
לואץ' לראשונה בקריירה שלו מייצר feel-good-movie'' שמזכיר סרטים כמו 'ללכת עד הסוף' או 'להציל את גרייס' והרבה פחות את יצירות המופת הריאליסטיות החברתיות והמדכאות שהוא התמחה בהם. מי שמצפה ל"גשם של אבנים" או "ליידי בירד" עומד להתאכזב. הסרט מעדיף להתמקד במסע משעשע על רקע הנופים הקסומים של סקוטלנד, כאשר רובי וחבריו חמושים בחצאיות מסורתיות בדרך אל השוד הגדול.זה נכון שכבר בהתחלה הצגת הדמויות היא מעט מגוחכת אך במהלך החצי הראשון של הסרט, לואץ' מצליח לשכנע אותך שאתה הולך לסבול, ולכאוב בסיטואציות קורעות לב כמו הביקור הכושל של רובי את ליאוני היולדת, האלימות האקראית ברחובות או המפגש עם הבחור אותו תקף באכזריות. לכן, כאשר מתרחש השינוי הפתאומי והאולם כולו צוחק ומחייך, תופס אותך לא מוכן. ועם זאת, לואץ' מצליח לאחות את החלקים פשוט משום שהוא מאוד מוכשר- בניית הדמויות היא משכנעת ואמינה, המשחק ריאליסטי ואינו מוגזם, הסיטואציות והצילום מדויקים ואפקטיביים ובעיקר- הוא לוקח את עצמו ברצינות: כאשר מגיע הזמן לשבור לך את הלב, הוא ישבור לך את הלב, כאשר מגיע הזמן להיות במתח, אתה תתכווץ בכיסא וכשמגיע הזמן לצחוק, אתה תצחק עם דמעות.
אז האם לואץ' הפך לאופטימיסט? האם בא לו לעשות לנו שמח על הנשמה כדי לגאול אותנו מהיאוש של סרטיו הקודמים? או אולי הוא מציע לנו כאן מין פארודיה חלומית? לעיתים הסיטואציות שרובי וחבריו נקלעים אליהם בחצי השני של הסרט הן כל כך מופרחות ומנותקות מהמציאות שאי אפשר שלא לדמיין את לואץ' מנסה להגיד לנו- 'נראה לכם שזה באמת? נראה לכם שזה יכול לקרות בעולם?'. אבל על הנייר, לואץ' מציע לנו סרט מרגש, אפקטיבי וכיפי עם חווית צפייה מספקת ומהנה, שגם מכניסה אותך עמוק אל לב הדמויות ומצוקתן, וגם מצליחה להוציא אותך משם בפאן סקוטי קסום. מה שבטוח, מדובר בסרט ראוי לצפייה ומעניין מאוד ולכן זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2012.
חלקם של מלאכים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חובב קולנוע סקוטיגיל: 4305/02/2013 11:58:00
1/10אייקון ציון
חובה לחובבי וויסקי ואוהבי סקוטלנד. כל השאר: שייראו את "שודדי הכיורים" של ביל פורסייט. זה באמת קולנוע סקוטי איכותי, ואפילו סרט שוד שמעניין לראות. בקיצור: לשתות לפני ואחרי הסרט. רצוי וויסקי חזק במיוחד.
שם: איציק גורגיל: 3901/02/2013 22:52:24
7/10אייקון ציון
סצנות מרגשות וגם משעשעות לצד כמה מביכות ומיותרות. הכי אהבתי את דמותו של הארי המגולמת בידי ג'ון הנשו. ציפיתי מקן לואץ' ליותר.
שם: ענתגיל: 4929/12/2012 16:52:21
8/10אייקון ציון
סרט טוב. מעלה חיוך, אמנם שוליים חברתיים, אך חביב ואופטימי. בעיני מלא חן, אהבתי. לכו לראות.
קישורים
חץ חלקם של מלאכים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט