עד סוף הקיץ ביקורת סרט

By Summer's End Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "עד סוף הקיץ":
"חזרה מלודרמטית לעידן סרטי המשפחה הלא מתפקדת בקולנוע הישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר By Summer's End
משחק מיכל ורשאי, ישי גולן, בר מיניאלי, שרית וינו אלעד, יאיר רובין, איתמר אורני, אוריין דיימונד במאי/ת נועה אהרוני  
ישראלי
ביקורת סרט לעד סוף הקיץ מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מיושן וסנטימנטלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בקיץ האחרון נדמה שהקולנוע הישראלי הגיע לגל חדש של פריחה. אחרי למעלה מעשור בו פרץ הקולנוע הישראלי למרכז הבמה העולמית וזכה להצלחה ביקורתית ברחבי העולם ולאהדה מחודשת של הקהל הישראלי, שנת 2013 סיפקה התפתחות נוספת של קולנוע ז'אנרי ישראלי – סרטי אימה (מי מפחד מהזאב הרע), קומדיות פשע (לצוד פילים) ואפילו מחווה לפילם-נואר (פלאות), שזכו ברובם להצלחה ביקורתית ומסחרית."עד סוף הקיץ", סרטה הראשון של הבמאית נועה אהרוני, נדמה כצעד לאחור מהתפתחות זו, סרט שמחזיר את הקולנוע הישראלי לעסוק בסוגת המשפחה הלא מתפקדת ועושה זאת באופן מיושן וסנטימנטלי שנדמה מתאים יותר לסרט טלוויזיה לכל המשפחה מהסוג ששודר בזמנו בערוץ "הולמרק", מאשר כהפקה למסך הגדול.
עלילת הסרט מתרחשת בקיץ 1978 ועוסקת במשפחה הגרה במושבה חקלאית המורכבת ממיכל (מיכל ורשאי) ובעלה הבוגדני (ישי גולן) וילדיהם עידו בן ה-5 ומאיה, העולה לכיתה ב' (בר מינאלי) ומתקשה ללמוד קרוא וכתוב. יום אחד נכנס לקלחת המשפחתית אביה של מיכל, חיים (יאיר רובין), שנטש אותה ואת אחותה נעמי בילדותן. האב מערער את היחסים בין האחיות ומשנה את הדינמיקה המשפחתית במערכת היחסים בין מיכל לילדיה ולבעלה.אם תקציר העלילה נשמע מלודרמטי למדי, זה מפני שהוא בדיוק כזה. עלילת הסרט לא פוסחת על אף אחד מן המכשולים והתפניות העלילתיות הצפויות וגולשת פעמים רבות למחוזות סנטימנטליים ומלודרמטיים על סף הקיטש. לכך תורם משחק לא אמין ומנייריסטי של רבים מהשחקנים ופסקול חסר השראה המנסה ללחוץ בכוח על בלוטות הרגש, אותו הלחין המוסיקאי דניאל סלומון.
הצבתו של הסרט בימי טרום הסכם השלום עם מצרים, אינה מקנה לו קונטקסט רחב יותר או ערך מוסף כלשהו, ונדמית כהתרפקות נוסטלגית על העבר יותר מבעלת מהות לעלילת הסרט. כך גם שאר מרכיבי העלילה והדמויות נדמים כשרירותיים למדי וחסרי ייחוד או נפח משל עצמם, מה שמקנה לסרט תחושה מעושה של אי אמינות ששורה עליו ומקשה לקהל להתחבר לסרט ברמה הראשונית והמלודרמטית שהוא מציב בפניו.אין פירוש הדבר ש"עד סוף הקיץ" הינו חסר כל מעלות. הצילום מלא הצבע והחיות של בנג'י כהן מעניק לסרט תחושה נוסטלגית חמימה, ומשחקה של מיכל ורשאי בתפקיד האם מקנה לדמותה נפח אנושי שמצליח להתעלות על מגבלות התסריט. ייתכן ופגמיו של הסרט היו נסלחים יותר אם הוא היה נעשה לפני פריצת הדרך המחודשת של הקולנוע הישראלי למעלה מעשור, כדרמת טלוויזיה צנועה, המשמרת את ערכי המשפחה ומתאימה לצפייה ביתית ולא מחייבת. אולם בשנת 2013, אחרי שלמדנו לצפות מהקולנוע שלנו להרבה יותר מכך, "עד סוף הקיץ" נדמה מיושן, סתמי למדי וחסר כל ייחוד או ערך מוסף בנוף המקומי.
עד סוף הקיץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חייםגיל: 3207/04/2015 12:34:28
9/10אייקון ציון
סרט יפה ומקסים בהחלט ..שווה בהחלט !!!
שם: ndfגיל: 3730/10/2014 09:50:53
1/10אייקון ציון
היכן ניתן לצפות בסרט? והיכן ישנו פורום בכדי לשאול שאלות? בלי להיכנס דרך הפייס או האימייל?
שם: רותיגיל: 5705/10/2013 11:23:56
10/10אייקון ציון
סרט מקסים!!!! עדין, נוגע במעמקי הלב, מעלה חיוך ונשאר איתך כמה ימים אחרי. על כמה סרטים אפשר לומר את זה? שיחזור תקופתי מאד יפה, משחק מדהים בעיקר של הילדה ואוירה של פעם. צעירים שנולדו שנים לאחר מכן גם מאד נהנו, . כך שזה סרט ״לגדולים״ ול״קטנים״.
קישורים
חץ עד סוף הקיץ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט