המשחק של אנדר ביקורת סרט

Ender's Game Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המשחק של אנדר":
"דרמה מדע בדיונית לכל המשפחה שמצליחה לעורר מחשבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ender's Game
משחק אסה באטרפילד, בן קינגסלי, האריסון פורד במאי/ת גאווין הוד  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להמשחק של אנדר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"המשחק של אנדר" יצא למסכי הקולנוע בארץ ובעולם כאשר הוא נעדר כמעט כל באזז תקשורתי. זאת על אף שהוא מבוסס על רב המכר של אורסון סקוט קארד שהוא אחד מספרי המדע בדיוני האהובים ביותר על מבוגרים וילדים כאחד – ונשאר כזה במשך כמעט 30 שנה. אז מי שכן הטריח את עצמו לאולם הקולנוע גילה מוצר הוליוודי ראוי לצפייה משפחתית שמצליח להפתיע לטובה. השאלה המרכזית היא מדוע הסרט הגדול הזה יצא כמעט ללא רעש תקשורתי.אולפני Summit מצאו את עצמם בסיטואציה מורכבת שכמעט בלתי אפשרי לצאת ממנה בלי פגע. בארה"ב הקהילה הלהט"בית מחרימה את הסרט בגלל שהסופר ידוע כרפובליקן שמרן המתנגד לנישואים גאים. סרטי מדע בדיוני שיצאו הקיץ לבתי הקולנוע כמו "אליסיום", "העולם שאחרי" ו"אבדון" התרסקו בקופות בגדול. בנוסף לכך אולפני Summit שהיו אחראים להצלחת סרטי "דימדומים" קיוו שמהסרט הזה תצמח להם סדרת סרטים חדשה אבל כל הסרטים שהיו אמורים להתפתח לסדרות קולנועיות כגון "גוף מארח", "בני הנפילים" או "יצורים יפיפיים" נכשלו כלכלית ולא נוצרו להם סרטי המשך.
"המשחק של אנדר" גם נעדר כוכבי קולנוע עכשווים. הריסון פורד אולי פעם הביא לאולמות מיליוני צופים אבל סרטו האחרון "פארנויה" נחשב לאסון הקופתי הגדול של השנה. שחקני המשנה המשובחים של הסרט ביניהם זוכה האוסקר בן קינגסלי והמועמדות לאוסקר ויולה דייויס (העזרה, אסירים), היילי סטיינפלד (אומץ אמיתי) ואביגייל ברסלין (הקריאה, מיס סנשיין הקטנה) הם לא שמות שימשכו קהל לאולמות הקולנוע. באופן יוצא דופן השחקן הראשי שעליו נשען כל הסרט הוא צעיר מוכשר ולא ממש מוכר בשם אסא בארטפילד שהתפרסם בעיקר בשל תפקידו הקסום בסרט "הוגו" של מרטין סקורסזה שלא הפך ללהיט קופתי למרות הביקורות המשובחות.ההפתעה היא שהסרט הזה הוא ראוי ביותר, וההפתעה היא כפולה כשמתגלה שהבמאי/תסריטאי הוא גאבין הוד שזכה לא בצדק באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ב 2005 על "צוצי". הוא גם מוכר בתור הבמאי שכמעט והרס את המותג "וולברין" עם הסרט הראשון בסדרה אחרי שקיבל חיים משלו מחוץ לסרטי "אקס-מן". לכן הציפיות שלי היו נמוכות אבל באופן מפתיע הוד שגם כתב את התסריט מצליח ליצור דרמה מדע בדיונית מאופקת ועשויה היטב שתצליח גם לעורר מחשבה וגם להצמיד את הקהל הרחב (צעירים ומבוגרים) לכסאות. בסופו של דבר מדובר ב 114 דקות של מוצר הוליוודי עשוי היטב.
הדבר המרתק בסרט ובספר הוא התוכן הפוליטי שלו. אחד הדברים הראשונים שאנחנו זוכים לראות בהבלטה כבר בתחילת הסרט הוא שלט בבית ספר שעליו כתוב "לא עוד". כמו שי פירון שר החינוך מטעם "יש עתיד" בממשלת ישראל 2013 גם בכדור הארץ העתידני שבו מתרחש הסרט, סוברים שההיסטוריה היא הדרך הטובה ביותר להחדיר אימה ופחד בילדים כבר מגיל צעיר. בבתי הספר מכשירים את הילדים כבר מגיל 6 שגזעים אחרים מאיימים לחסל אותם וצריך להיות תלמידים טובים מאוד ואפילו מעולים רק מסיבה אחת - כדי שנדע איך להשמיד אותם וכדי שההיסטוריה לא תחזור על עצמה.מי היה מאמין שסרט מדע בדיוני אמריקאי שקהל היעד שלו משפחתי יוכל לעורר דיון באחד הנושאים החשובים והשנוים ביותר במחלוקת שעליו מתבססת מדינת היהודים. האם החדרת פחד מגיל אפס בילדים הנולדים במדינה שלנו היא הדרך היחידה להיות חזקים? איזה עולם אנחנו מאחלים לילדים שלנו ואילו בני אדם אנחנו מעוניינים שהם יגדלו להיות? האם אנחנו מעדיפים אותם בעלי חמלה ואדיבים או קרים ורצחניים? השחקן הצעיר אסא באטרפילד מצליח להכיל בתוכו את הקטבים השונים והוא יוצר את אחת הדמויות הצעירות המורכבות שנראו בסרט הוליוודי בתקופה האחרונה.בסופו של דבר "המשחק של אנדר" הוא הפתעה לטובה. סרט ז'אנר המתאים לצפייה משפחתית שמצליח לספק חוויה קולנועית מבדרת ועשויה היטב, אבל גם מי שמעוניין בקצת יותר מבידור ישאר עם חומר למחשבה.
המשחק של אנדר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 2509/11/2015 12:45:29
7/10אייקון ציון
אפשר לעשות סרט עם מסר! הסרט הזה צריך להיות מדריך לשאר סרטי הנוער, לא מבחינת עלילה או משחק, אלא שאפשר להוסיף מסרים חברתיים לסרטי נוער. האפקטים חשובים, אבל לא רק. הפעם חסר רק שיפור במשחק ובעלילה
שם: בומבוגיל: 1017/03/2014 13:14:41
9/10אייקון ציון
גילוי נאות(: קראתי את הספר, הגעתי לקולנוע מלא חששות מהסרט, אך הבנתי לאחר הצפייה שהסרט מדהים , האומנם בדרך הרבה יותר שונה שנופלת לעומת הספר, ממנו נשאר בסרט רק "עמוד השדרה" של הספר (אנדר VS הפורמיקים) אך דבר זה אינו הורס את הסרט אלא רק גורע ממנו מעט... לסיכום, שווה צפייה!!! גם לאלו שקראו וגם לאלו שלא
שם: דב ישראליגיל: 3808/02/2014 11:49:52
7/10אייקון ציון
Ender's Game נער מחונן נשלח לבית ספר מתקדם למלחמה במטרה להכשירו למלחמה מתקרבת עם גזע זר...אפקטים טובים, משחק נחמד של הדמות המרכזית, מסר רעיוני מעניין ומורכב, סה"כ סרט סביר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט