משחקי הרעב: התלקחות ביקורת סרט

The Hunger Games: Catching Fire Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משחקי הרעב: התלקחות":
"146 דקות מותחות ואפקטיביות ובאותה נשימה גם עם אמירה פוליטית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hunger Games: Catching Fire
משחק ג'ניפר לורנס, ג'וש הוצ'רסון, ליאם המסוורת', אליזבת' באנקס במאי/ת פרנסיס לורנס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למשחקי הרעב: התלקחות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משחק מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרנסיס לורנס הוא במאי שיודע כיצד לביים פנטסיות מדע-בדיוני בצורה אפקטיבית, ביניהן "קונסטנטין" עם קיאנו ריבס - מסרטי הקומיקס האהובים עלי, סרט הזומבים העתידני "אני אגדה" עם וויל סמית' והדרמה התקופתית "מים לפילים" עם ריס וויתרספון ורוברט פטינסון, סרט נפלא שמשום מה לא זכה להפצה בבתי הקולנוע בישראל. לכן לא פלא שאולפני Liongates שכרו את שירותיו בבימוי שלושת ההמשכונים של "משחקי רעב". התוצאה היא שהסרט השני אפילו יותר מוצלח ואפקטיבי מהסרט הראשון.כמו "דמדומים" גם "משחקי הרעב" מבוסס על רב מכר מאת סופרת, הפעם זאת סוזן קולינס שעושה קופה נאה במיוחד. הספר עליו מבוסס הסרט השני בטרילוגיה מכר יותר מ- 36 מיליון עותקים בדפוס בארצות הברית לבדה והוא גם הצליח לא רע בעולם. בכלל שלא נדבר על כמות הקהל שעתיד להציף את אולמות הקולנוע ולשלשל לכיסה תמלוגים נוספים. אבל לא כמו "דמדומים" שכמו ספריו מותאם לקהל של בנות צווחניות, הספרים והסרטים של "משחקי רעב" מצליחים לפנות לא רק לקהל בני הנוער אלא גם לצופים בוגרים יותר.
ג'ניפר לורנס המעולה ממשיכה לגלם את קטניס אוורדין וג'וש האצ'רסון ממשיך לגלם את פיטה מלארק, שני הזוכים של "משחקי רעב". הם חיים בעולם פוסט-אפוקליפטי שבו מיעוט עשיר, אלים וכוחני מתגורר בעיר בשם "קפיטול". 12 מחוזות עניים נשלטים על ידי אותו מחוז. הדרך של העשירים לשלוט בעניים היא בעזרת "משחקי הרעב" – אירוע טלוויזיוני שנתי, שבו נבחרים באקראי נער ונערה מכל מחוז והם נשלחים להילחם למוות זה בזה. כאמור בדרך כלל יש שורד אחד אבל השניים הצליחו לשבור את הכללים ולשרוד יחד כצמד אוהבים. בלי להתכוון השניים הפכו לסמל של מרד ובקפיטול לא ממש אוהבים את זה.סרט ההמשך, המבוסס על הספר השני בטרילוגיה, מתחיל כשקטניס אוורדין חוזרת הביתה בבטחה לאחר שזכתה במשחקי הרעב השנתיים, ה- 74 במספר, עם מי שהוא לכאורה בחיר ליבה. משמעות נצחונם הוא שעליהם לעזוב את משפחתם ואת חבריהם הקרובים ולצאת ל״מסע ניצחון״ במחוזות השונים. מתחת לפני השטח מתחולל מרד: אנשים כבר לא מוכנים להכנע לקפיטול ולדיקטטור הנשיא סנואו. הפתרון שהוא מחליט עליו הוא שלקראת התחרות ה-75 של משחקי הרעב יגוייסו הזוכים הבולטים מהתחרויות השונות כך שהסיכויים של קטניס ופיטה – הזוג המסמל את הניצחון על השיטה יצומצמו לאפס.
סוזן קולינס יצרה ספרים שיש בהם גם אמירה חברתית ופוליטית. נכון שהם לא ממש מורכבים, אבל הסרט לא מתבייש לעסוק בהבדלי מעמדות, ההשפעה ההרסנית של תרבות הריאליטי, דיקטטורה מחשבתית, וגם משהו שאזרחי ישראל שכחו מקיומו - הצורך החיוני של האזרחים לעמוד על שלהם ולמרוד כאשר השלטון משפיל אותך עד עפר ומצפה שתעבוד בלי הפסקה אך לא תרוויח אגורה אחת שחוקה.התסריטאים זוכי פרס האוסקר מייקל ארנדט (מיס סאנשיין הקטנה) וסיימון בופוי (נער החידות ממומבי) ממשיכים למצב את דמותה של קטניס כאייקון תרבותי עכשווי. הם משלבים בתסריטם את האלמנטים הרציניים שהסרט עוסק בהם בתוך מעטפה נגישה ולא מכבידה שמצליחה לעניין קהל בוגר אבל גם קהל צעיר. על אף שהעלילה אלימה למדי מדובר בסרט המיועד לכל המשפחה ולכן כמעט ולא רואים בו טיפת דם אחת.לצד הכוכבנים הצעירים כגון ליאם המסוורת', סם קלאפין וג'ינה מלון שלל שחקני אופי מוצלחים מוסיפים צבע לסרט ביניהם אליזבת בנקס, פיליפ סימור הופמן, וודי הארלסון, דונלד סאת'רלנד, ג'פריי רייט, אמנדה פלאמר, טובי ג'ונס, סטנלי טוצ'י, לני קרביץ ולין כהן הותיקה. "משחקי רעב" הפך לתופעה תרבותית חובקת עולם ולעומת דומיו בז'אנר לשם שינוי מדובר במוצר צריכה הוליוודי עשוי היטב שבאמת ראוי להצלחה שלה הוא זוכה.
משחקי הרעב: התלקחות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלוןגיל: 3130/01/2017 13:14:28
7/10אייקון ציון
מה אומר ומה אגיד? את הסרט הראשון בסדרת "משחקי הרעב" אני מאוד אהבתי. זה היה חדשני, מותח, מיוחד... וכן, מאוד אלים. הפרק השני ''התלקחות'' לוקח את הקונספט למקום אחר ממש מתחת לרדאר של הצופה. זה כבר לא משחק ראליטי מושחת שנועד לבדר את המשטר האלים ולהפחיד את האזרחים, זה הופך לך מרד. למרוד למען הצדק. אין לי בעיה עם הרעיון הכללי, אבל לא הייתה שום הכנה מראש שהסדרה הולכת לקבל תפנית כל כך שונה. האמת? הייתי מעדיף שהם ילחמו במשטר באמצעות המשחק, ולא יקחו צעד הצידה ויתנו תפנית אחרת. זה מה שהפריע לי בסרט הזה.. מעבר לכך, בשעה הראשונה לא קורה כמעט כלום, האקשן מתחיל בחלק השני כשהם מתחילים לשחק. המערכה הראשונה משעממת קצת. בסך הכל, הסרט עשוי טוב, משוחק מצוין ובהחלט מושקע, אבל קצת התאכזבתי... ציפיתי למשהו אחר כנראה 7 מתוך 10
שם: איתמרגיל: 1823/07/2015 01:59:15
10/10אייקון ציון
וואו. זו המילה שלי. סרט פשוט מעולה. הרבה יותר מהסרט הקודם. רואים שהחליפו את הבמאי. הרבה יותר אקשן, עלילה מרתקת. פשוט מעולה. רואים שהשקיעו בסרט הזה המון, כסף ומחשבה. בהחלט מומלץ בחום.
שם: aloncoolגיל: 2111/06/2015 15:51:32
10/10אייקון ציון
ההתחלה של הסרט הייתה משעממת נורא אבל, בהמשך העלילה נהיית יותר ויותר מותחת הרבה תחכים ומזימות, אפקטים מעולים, ומשחק מעולה של השחקנית המעולה גניפר לורנס וכריס המסוורת. אני כבר מחכה לסרט הבא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט