פרנסס הא ביקורת סרט

Frances Ha Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פרנסס הא":
"פורטרט אנושי וקסום של דור שלם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Frances Ha
משחק גרטה גרוויג, אדם דרייבר, מיקי סמנר, מייקל אפסנר, מייקל זיגן במאי/ת נוח באומבך  
קומדיה
ביקורת סרט לפרנסס הא מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אנושי ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוף כל סוף "פרנסס הא" מגיע לבתי הקולנוע בישראל, באיחור של כמעט שנה, אבל הוא שווה את המאמץ שלכם לרוץ לבית הקולנוע הקרוב שמציג את הסרט הזה. מדובר ב- 86 הדקות הטהורות, המקסימות והמתוקות ביותר שנראו על הבד בשנת 2013. יצירה קולנועית עכשווית השואלת מהגל החדש הצרפתי וגם מ-וודי אלן הקלאסי, אבל מזכירה בחוצפה המרעננת שלה את הסדרה הקומית "בנות" רק עם אנרגיות הרבה יותר חיוביות.גרטה גרוויג המתוקה שגם היתה שותפה לכתיבת התסריט מגלמת את פרנסס בת ה-27 אבל נראה שהיא מגלמת בתוכה סוג של פורטרט אנושי של דור שלם ואבוד של צעירים בני עשרים ושלושים פלוס בלי כיוון שמקווים להגשים את עצמם ואת החלומות שלהם או לפחות לגלות מה הם החלומות והשאיפות שלהם. בו בזמן הם חיים מהיד לפה, נעזרים בהורים שלהם כלכלית, וגם מנסים בינתיים ליהנות מהחיים.
גרוויג שמועמדת לגלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית הקומית על תפקידה החינני (הלוואי ותזכה), מגלמת את פרנסס, רקדנית מודרנית שחלמה להיות בלרינה מפורסמת שתכבוש את הבמות המובילות בעולם - יהיו לה מאהבים מפורסמים, דירות בפריס ובמנהטן. המציאות היא שפרנסס היא רק רקדנית מחליפה והיא נעה בין דירה שכורה אחת לשנייה. היא נאלצת לחזור בקיץ לקולג' כדי לעבוד בקייטרינג וכשהיא מחליטה לצאת לחופשה בפריס היא עושה זאת באימפולסיביות חסרת אחריות.מערכת היחסים הארוכה ביותר של פרנסס היא עם סופי - חברתה הטובה ביותר. הן מגדירות את החברות האמיצה ביניהן בצורה חדה ומשעשעת: "כמו לסביות אבל בלי הסקס". אבל כאשר סופי מחליטה לעבור לגור עם בן זוגה ולהתמסד פרנסס נשברת. היא מוצאת את עצמה בדירה עם צמד שותפים: אחד אמן למשפחה עשירה ואחר תסריטאי שכותב המשכים שלעולם לא יתממשו ללהיטים משנות ה-80.
"פרנסס הא" מציג את עולמם של האמנים הצעירים והעניים שהופכים את ניו-יורק או את תל אביב אם תרצו, לערים הצבעוניות והייחודיות שהן – אבל אותם צעירים שיוצרים את האמנות שהקהל הרחב צורך כגון תאטרון, מחול, קולנוע, אומנות פלסטית וגם חיי לילה לא יכולים להרשות לעצמם כלכלית לחיות בעיר שבה הם עובדים ואת האוויר שהם נושמים. ארעיות וחוסר יציבות הם חלק מהעולם של פרנסס וחבריה, כאשר אין הם יודעים האם יהיה להם מקום לישון בלילה הבא או מקום עבודה יציב.כמו המון צעירות וצעירים שחוששים משינוי בחייהם, פרנסס צריכה לעבור תהליך התבגרות, לשאוף לעבודה יציבה, לוותר על החלום הישן ואולי למצוא חלום חדש. במקביל היא צריכה גם להבין שלהיות בוגרת ואחראית זה לאו דווקא לוותר על רוח הנעורים והרצון ליהנות מכל רגע בחיים. אפשר לעשות זאת גם עם עבודה מסודרת, רק צריך לעשות זאת קצת אחרת.נוח באומבך שביים וכתב את "חיים בין השורות" המרגש מ 2005 ו"מרגוט בחתונה" הנפלא מה-2007 והתסריטאי של סרטי האנימציה הפרועים: "מר פוקס הפנטסטי" ו"מדגסקר 3" ביים וכתב את התסריט עם גרטה גרוויג שהיא גם בת זוגו בחיים. באופן מפתיע דווקא בסרט הזה שצולם כולו בשחור לבן, יש יותר צבעים וגוונים מאשר בהמון סרטים אחרים שצולמו בצבע ועוסקים בצעירים וצעירות שחיים בעיר גדולה ומנסים לשרוד. בזכות שרטוט דמויות מדויק, משחק מופלא, תסריט שנון, בחירות מוסיקליות מעולות, צילום מרהיב ועריכה מהירה "פרנסס הא" הוא אחד התענוגות שאסור לכם להחמיץ השנה על המסך הגדול.
פרנסס הא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידן ס.גיל: 3130/08/2015 22:22:30
8/10אייקון ציון
מקורי ומשוחק מצויין, השחור-לבן בדיעבד קצת מיותר אבל הצפייה מומלצת מאוד
שם: בןגיל: 2817/03/2014 17:33:33
7/10אייקון ציון
סרט קליל וחביב, מציג במבט חצי הומוריסטי את ה"בעיות" וההתחבטויות של בני העשרים של הדור הנוכחי. מבחינת ההפקה והבימוי מורגש שאין מדובר בהפקה הולוודית נוצצת, והמשחק גם הוא מעט בוסרי, אולם לטעמי מדובר בחלק מהייחוד של הסרט.
שם: איתיגיל: 4406/03/2014 23:15:36
2/10אייקון ציון
סרט גרוע המציג את החיים המשעממים וחסרי התוחלת של מספר אמנים ואמנויות צעירים בניו-יורק. כנראה שאותם צעירים הזויים עדיין לא קלטו שהחיים זה לא סרט!
קישורים
חץ פרנסס הא (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט