להאיר את השמיים ביקורת סרט

The Rocket Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "להאיר את השמיים":
"הסרט הראשון שצולם בלאוס מצליח לרגש למרות היותו צפוי ומעט שטחי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Rocket
משחק סיטיפון דיסאמו, לונגנאם קאוסיינם במאי/ת קים מורדאונט  
זר
ביקורת סרט ללהאיר את השמיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קראוד פליזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שקים מורדונט צילם את הסרט הדוקומנטרי "קטיף הפצצות" העוסק בילדים המחפשים פצצות ברחבי לאוס, הוא החליט להרחיב את היריעה ולצלם סרט עלילתי שיעסוק בילד מהמדינה שהיא ככל הנראה המופצצת ביותר בהיסטוריה וכך נולד הסרט "להאיר את השמיים".הסרט עוסק באיילו, ילד שנעקר מכפרו בשל בניית סכר .במהלך הסרט ינדדו הוא ובני משפחתו לעיר רפאים מלוכלכת שאמורה לשמש להם כבית חלופי. הם ימשיכו לנסות ולמצוא קורת גג לראשם בכל מחיר, גם אם המחיר הוא המשך הנדודים. איילו הילד יעבור מסע התבגרות נפשי ופיזי וילמד דבר או שניים על ידידות נפש ועל אכזריותם של החיים.
נדמה שבימאי הסרט הלך לפי כללי "איך עושים סרט אקזוטי לקהל המערבי" אחד לאחד. הנופים מדהימים (שוב,זהו הסרט העליתי הראשון שצולם בלאוס אי פעם) המקומיים אקזוטיים בדיוק במידה. פה ושם יש תזכורת לכל מיני מנהגים מקומיים מיוחדים (כמו למשל שאם נולדים תאומים ואחד נפטר השני נחשב מקולל). הדור המבוגר הוא החמור סבר-הסבתא של הגיבור במקרה זה. הדור האמצעי חלש ואובד עצות (אביו של הגיבור) והכוכב האמיתי הוא הילד איילו שנמצא על ידי צוות הצילום כשהוא מקבץ נדבות בסמוך לאתר הצילומים.הבימאי עוד בוזק פה ושם קצת על טבעי (אבל על טבעי קליל, כאן אין את המורכבות של אפיצ'טפונג ווירסטקול התאילנדי בסרטו הנפלא "הדוד בונמי") ומוסיף ילדה חמודה שדודה לובש חליפה סגולה ומתנהג כג'יימס בראון מקומי והשמחה שורה במעונו של הצופה המערבי המרגיש כי נפתח בפניו צוהר אל המזרח האקזוטי והמסתורי.
מה שמציל את הסרט מלהיות עוד גלויה יפה מדרום מזרח אסיה הוא משחקו של סיתיפון דיסמואה בתפקיד איילו. הבימאי מנצל את היות גיבור סרטו נון אקטור השואב בעיקר מניסיון חיו המר והילד מספק הופעה כובשת ואמינה כילד ההולך לאיבוד ומוצא עצמו מחדש. כשהבימאי חוזר לנושא שבו הוא עסק בסרטו הדוקומנטרי - סילוק פצצות והדגשת השפעת מלחמת ויאטנם על לאוס ,עולה הסרט ברמה ומצליח לשדר אמינות.בסך הכל מדובר בסרט אנטי מלחמתי לא פוליטי או כבד מדי שירגש את רוב הצופים ויגלה עוד טפח מהיבשת היפיפייה ומלאת המלחמות והטרגדיות הנקראת אסיה בפני הקהל המערבי.
להאיר את השמיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3626/09/2014 11:52:18
8/10אייקון ציון
סרט שלוקח זמן להתחבר אליו, בשל תרבותו הכל כך שונה, אך בהמשך הוא כובש את הלב. הדלות ומאבק ההישרדות היומיומי מוגשים בחן על רקע נופיה האקזוטיים של לאוס. משחק נפלא בעיקר של הילדים. מהנה, קסום וגם נושא מסר להורים.
שם: איריסגיל: 5517/04/2014 13:26:27
9/10אייקון ציון
סרט ייחודי לגמרי, לא דומה לשום דבר, שנותן תמונה על התבגרות של ילדים במקום בעולם שאינו ממש מוכר, "לאוס".... משוחק נפלא...אין מילים לתאר...סרט קטן, שמתאר התבגרות של ילד וילדה, והתמודדות של המשפחה שלו, על רקע עזובה, מעברי מגורים, קושי אמיתי של החיים, והתמודדות, שבוודאי לא היתה מקובלת על החברה המערבית בראייתה איך ילדים צריכים לגדול....אני ממליצה עליו בחום, למי שאוהב קולנוע ומוכן להתנסות בסרט לא שגרתי לגמרי.
שם: רום כהןגיל: 1227/03/2014 18:55:54
7/10אייקון ציון
הסרט מצויין עם עומק רב למרות שברובו התעצבנתי מהקטעים שבהם הדמויות כועסות- ויוצא להם מילה ארוכה ומעצבנת שהורסת את כל הסרט ומצמררת. סרט טוב בסופו של דבר ונהנתי.
קישורים
חץ להאיר את השמיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט