מפוצלים ביקורת סרט

Divergent Movie Review

תמונת כתבמבקר/ת אתר סרט על "מפוצלים":
"ניסיון כושל, מופרך ומשעמם לשחזר את הצלחת "משחקי הרעב""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Divergent
משחק קייט וינסלט, שיילין וודלי, ת'יאו ג'יימס, מיילס טלר במאי/ת ניל בורגר  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למפוצלים מאת
ציון המבקר
"מיותר לחלוטין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המפיקים ההוליוודים מסרבים להחליף את הסוס המנצח שלהם בכל הקשור לשוברי הקופות של הקיץ. אם בעבר היה צורך לשבור את הראש לגבי תסריט מעניין וקונספט מגניב, הרי שכיום נמצאים סופרי ה-YA על מנת לחסוך את העבודה הקשה, ואם אפשר לזרוק לקלחת גם כוכבי נוער לוהטים וז'אנרים מעורבבים- הרי זה משובח. זה התחיל בסערת "הארי פוטר", המשיך לסאגת "דמדומים" ובשנתיים האחרונות הגיע לשיא עם "משחקי הרעב". פה ושם הבליחו נסיונות נוספים ומצליחים פחות כמו "האקדמיה לערפדים" ו"בני הנפילים" וכעת מגיע תורו של הסרט הראשון בסדרת הספרים המצליחה של ורוניקה רותי- "מפוצלים".עוד בטרם הספיק הדיו להתייבש (הספר האחרון בסדרה יצא בשנת 2013) כבר עובד הסרט אל האקרנים והשבוע נוחת גם אצלנו. שוב ממוחזרת נוסחת העל טבעי בשילוב מרד הנעורים וטקס החניכה\התבגרות שמזכיר תוכנית ריאליטי בה מדיחים את החלש מידי שבוע. הפעם מתמקד הסיפור בעולם בו מחולקת האנושות לחמש קבוצות: אוריינות, ידידות, כנות, אומץ לב והקרבה עצמית. גיבורת הסיפור, ביאטריס (שיילין וודלי) היא בת למשפחה המשתייכת לזרמה ההקרבה העצמית, אך במבחני האישיות שלה התוצאה המתקבלת אינה חד משמעית. אנשים מסוגה, מכונים בעולם בו מתרחש הסרט "מפוצלים", והם רדופים כיוון שחוסר הזהות שלהם מאיים על השלטון והסדר החברתי. למרות התוצאה המחשידה, ביאטריס מסתירה את זהותה האמיתית ויוצאת לטקס החניכה המפרך שלה, שכמובן יהפך למסע מסוכן בנבכי נפשה ומול החברה הבעייתית בה היא מתקיימת, המסרבת לקבל את החלש והחריג.
בניגוד למודל הקודם, "משחקי הרעב", מדובר ראשית כל בסרט שהתסריט בו חלש למדי. על מלאכת כתיבתו אמונים אוון דוהרטי (שלגייה והצייד) וונסה טיילור, שלא מהססים להשתמש בכל מיני גירויים זולים על מנת ליצור איזשהו עניין בסיפור המשמים. אחרי אקספוזיציה ארוכה ומרדימה ומספר תעלולים משונים ומסכת התעללויות שעוברת הגיבורה, מגיע שלב האקשן, גם הוא דל, בעיקר אם משווים אותו לדומיו בז'אנר. הכותבים לא משכילים להשתמש בנתון פתיחה סיפורי לא רע: חברה המחולקת וממוינת לפי תכונות אופי ולאו דווקא גזע או מין, ומשאירים אותו ברמה השטחית ביותר. מכאן ואילך- הופך הסרט לזירת איגרוף ורציחות.אמנם לא תראו כאן דם, כי קהל היעד הוא בכל זאת נוער, אבל דמויות רבות ימצאו את מותן עוד בטרם תספיקו להבין מי הן. הכל נעשה במהירות, כמו מטח יריות ובאופן שאינו מובנה כראוי. ניל ברגר (אמן האשליות) לא טורח להתעכב על עקרונות בסיסים כמו הבניה הדרגתית של העלילה ונקודות שיא, ופשוט שוטח את הסיפור באופן גס ושטחי. גם האפקטים עגומים למדי, יחסית למה שהתרגלנו לראות בסוג כזה של סרטים בשנים האחרונות.
וודלי, המגלמת את ביאטריס האמיצה והנועזת היא ללא ספק האיט גירל החדשה של הוליווד. היה לה סיפתח מרשים ב"היורשים", הופעה לא רעה ב"The Spectacular now" האוילי ובקרוב נזכה לראות אותה ב"אשמת הכוכבים". אין ספק שהוליווד מאוהבת לחלוטין בבת השכן התורנית שלה, אולם וודלי כשלה מלסחוב את העלילה הרעועה והבימוי חסר ההשראה על כתפיה הדלות. מעבר לכך, השינוי הפנימי שעוברת הדמות לא ממש בא לידי ביטוי באופן המשחק שלה, שנשאר מיוסר, קפוא וקצת מעצבן, אם לומר את האמת.לצד וודלי נמצא תיאו ג'ימס (כשתפגשי זר גבוה ומסתורי) שיצליח אולי להעיר כמה צופות מנומנמות ברגעים בהם הוא מופיע בסרט בלי חולצה. מדובר בגבר נאה לכל הדעות ואפילו שחקן לא רע בכלל, שנותן את הניגוד הקשיח והחסון ליבבנות של וודלי. מעל לכל ראויה לציון קייט ווינסלט, שחקנית נהדרת בכל עמדה שלא יציבו אותה- גם כשהיא מגלמת מרשעת טהורה, ומצליחה לספק מעט רגעים קטנים של חסד, אך כאמור, הם קצרים וקטנים מאוד."מפוצלים" הוא סרט ארוך יחסית. 140 דקות שנמתחות כמו מסטיק שטעמו אבד מזמן. מעבר לכך שהוא אלים וחסר ייחוד, נדמה שהוא מנסה לרכב בכח על גל ההצלחה החמקמק, אך בעוד מתחרו "משחקי הרעב" עוד השכיל להכיל איזשהו מסר, הוא נותר שטחי ותפל. בהיעדר ויזואליות מסקרנת או ניצוץ כלשהו של חידוש, מדובר בסרט מיותר לחלוטין.
מפוצלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1306/03/2016 18:30:40
7/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד שמעביר את הזמן במהירות !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול טוב, הדיאלוגים מעניינים מאוד, סצנות האקשן מעולות והרעיון מעולה אבל התסריט והעלילה רדודים מעט לפעמים. בקיצור, סרט נחמד שמיועד בעיקר לבני נוער !!!
שם: rotem590גיל: 1730/11/2015 14:06:01
10/10אייקון ציון
מהסרטים הטובים ביותר שראיתי.. מושקע ואפקטים טובים מאוד, הרבה אקשן ומתח, לא חסר כלום בסרט.
שם: אבי 1גיל: 1626/09/2015 21:44:43
10/10אייקון ציון
מזכיר את הרץ במבוך ומשחקי הרעב שחקנים מדהימים, ועלילה ממש מעניינת
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט