בן יחיד ביקורת סרט

Child's Pose Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בן יחיד":
"עוד יצירה משובחת של הקולנוע הרומני החדש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Child's Pose
משחק בוגדן דומיטרך, לומיניטה גיאורגיו במאי/ת קאלין פטר נצר  
דרמה
ביקורת סרט לבן יחיד מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מדויק ומהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרץ היצירה של הקולנוע הרומני במאה ה21 כבר זכתה לאין סוף סופרלטיבים והושוותה לניאו ריאליזם האיטלקי ולגל החדש הצרפתי.ממדינה שכמעט ולא נעשו בה סרטים משמעותיים(בוודאי בימי השלטון הקומוניסטי) ובתוך מצוקה כלכלית הפכה רומניה למעצמה של קולנוע איכותי,שונה שמחזיר לקולנוע את הכבוד שמגיע לו.ניתן לציין בין היתר את העוצמה האדירה של "ארבעה חודשים,שלושה שבועות יומיים" זוכה דקל הזהב,המינימליזם מקפיא הדם של "שם תואר "משטרה" ובמיוחד את יכולות המשחק העילאיות של שחקני "יום שלישי אחרי החגים".
לשמחתי הרבה ,אחרי צפייה בסרט "בן יחיד" אני יכול לומר כי מדובר בעוד יצירה משובחת שממשיכה בקו האיכותי הבלתי מתפשר של הקולנוע הרומני החדש.סרטו של קולין פטר נצר הינו יצירה מינימליסטית היפר ריאליסטית המצולמת רובה במצלמת כתף ונדמת כחתיכת מציאות המוטחת בפניו של הצופה.לעיתים צריך הצופה סבלנות של ברזל,אף הסבלנות הז משתלמת-מאד משתלמת.קורניליה היא אישה מהמעמד הגבוה. ביום הולדתה ה-60 מתכנסת השמנה והסלטה של בוקרשט כדי להרעיף עליה מתנות.על פניו לא חסר לה דבר אולם היא אינה מרוצה מיחסה של בנה היחיד אליה.כאמא פולניה קלאסית היא מקוננת על התנהגותו השערורייתית כלפיה. קורנלייה הולכת לחזרה על אופרה וכשהיא מתמוגגת מביצועי הזמרים מגיעה אחותה ובפיה בשורה שתהפוך את עולמה-בנה היה מעורב בתאונת דרכים.
מכאן אנו עדים לניסיונותיה הבלתי נלאים של קורניליה לעזור לבנה שככל הנראה פגע במישהו בזמן התאונה. בין תחנות משטרה, לאזורים חשוכים של בוקרשט ועד לכפרים נידחים-מעושר מופלג, פרוות ומרצדסים לעוני ודיכאון, קורנילייה תעשה הכול לטובת בנה מחמלה והוא אילו לא רוצה בעזרתה.הבימאי נצר טווה את הסצינות ביד אמן אחת לאחת. שימו לב לסצנה שבה הבן מדבר עם אימו בשקט מקפיא דם וחברתו של הבן מספק מוסיקת (רעש) רקע כשהיא מטופפת בנעלי העקב שלה על הרצפה הקרה. חלק מהסצנות הן פשוט גן עדן לחובבי הקולנוע הריאליסטי והן גם מרגשות עד דמעות.אבל מעל הכול עומדת השחקנית לומיניטה גיאורגיו שיוצרת דמות אם גדולה מהחיים ועם זאת מאד אנושית ולעיתים מבוהלת (במיוחד בסצנת הסיום היפייפייה) משחקה של גיאורגיו מעמיד אותה בשורה אחת עם אמהות אחרות הזכורות (לשמצה?) בקולנוע-אנג'לה לנסברי ב"המועמד ממנצ'וריה" ,פיי דאנואויי ב "אימא יקרה" והגדולה מכולם ג'יין דארוול ב"ענבי זעם" .אל תחמיצו את " בן יחיד" יצירה קולנועית שעושה כבוד לקולנוע ולאמהות באשר הן.
בן יחיד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיריגיל: 6011/07/2014 13:08:31
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. חזק. מעניין. משחק טוב. הסרט בנוי בצורה מעניינת. תחילת הסרט לא מרמז על מה שהצופה עומד לראות. ממש מרתק. כל תשומת הלב נתונה לסרט. לאחר מכן ממשיכים לחשוב על הסרט מספר ימים. מומלץ.
שם: adidגיל: 2807/07/2014 12:30:40
8/10אייקון ציון
האמת שציפיתי ליותר בשל הביקורות, הסרט באמת איכותי ועשוי מצוין המון אמוציות גדושות בסרט אחד והוא גורם לחשוב
שם: פרומהגיל: 6202/07/2014 12:58:38
8/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט בשבוע שעבר ומאוד נהנתי ממנו. הוא מעניין ושונה ומרתק לכל אורך הדרך. הדבר היחיד שהפריע לי זה הרומנית שאני לא רגילה לשמוע בדרך כלל.
קישורים
חץ בן יחיד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט