בין כוכבים ביקורת סרט

Interstellar Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "בין כוכבים":
"נולאן מוכיח פעם נוספת מדוע הוא הבמאי הכי מעניין כיום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Interstellar
משחק מת'יו מקונהי, אן האת'וויי, ג'סיקה צ'סטיין במאי/ת כריסטופר נולאן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לבין כוכבים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מדהים וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
21 ביולי 2012, יום לאחר צאת "עלייתו של האביר האפל" לקולנוע, היה היום בו החלה הספירה לאחור לאירוע הקולנוע הבא של כריסטופר נולאן (שנחשב כיום לבמאי הכי מעניין בהוליווד). שנתיים וחצי של ציפייה נגמרו עם הגעת "בין כוכבים" למסך הגדול (וכדאי שתראו אותו על מסך כמה שיותר גדול). האם הוא כל מה שאפשר לצפות מסרט של נולאן? כן! "בין כוכבים" הוא מסע של כמעט שלוש שעות עם בנייה נכונה וללא אף רגע משעמם. סרט שכל מעריצי נולאן בפרט יתענגו על כל רגע ממנו, סרט שרוב מעריצי ז'אנר המדע בדיוני יאהבו אותו לא פחות מהקלאסיקות הגדולות.העלילה מתרחשת בעתיד: עקב מחסור במזון, נשארו מעט מאוד תושבים על כדור הארץ. רוב התושבים הם חקלאים. כולם סובלים מסופות אבק שמכחידות כל פעם גידול אחר ולכן לאנושות לא נשאר זמן רב על הכוכב. קופ (מת'יו מקונוהי) טייס לשעבר וחקלאי בהווה, הוא התקווה האחרונה של כדור הארץ. הוא אלמן שחי יחד עם חמו (ג'ון לית'גו), ביתו ובנו. תופעה על טבעית מובילה אותו לגלות בסיס מחתרתי של נאס"א, שם צוות מדענים ברשות ד"ר ברנד (מייקל קיין) מציע לו לצאת למסע בגלקסיה אחרת בתקווה למצוא כוכב חלופי לכדור הארץ. כדי להגיע לגלקסיה האחרת, עליו לעבור דרך חור שחור שהתגלה לא רחוק מצדק. למסע הוא יוצא עם ביתו של פרופסור ברנד, אמיליה (אן האת'ווי) דוייל (ווס בנטלי), רומילי (דיוויד גייאסי) וטארס (ביל אירווין) הרובוט שאחראי לכל קטעי ההומור המוצלחים מאוד בסרט.
קופ מוצא את עצמו בדילמה: עליו לבחור האם לצאת למסע לטובת המין האנושי או להיות אבא טוב ולהישאר יחד עם ילדיו, שכן לא בטוח שיחזור, ואם יחזור יכולות לעבור שנים רבות עד שזה יקרה. "בין כוכבים", למרות היותו סרט מד"ב, מנסה להיות כמה שיותר ראליסטי. החור השחור לא נראה כמו שום דבר שנראה לפניו בסרטי חלל אחרים מכיוון שהוא עוצב ע"י פיזיקאי. הסרט מתבסס על תיאורית היחסות של איינשטיין, תורת המיתרים ועוד תאוריות שיכולות קצת לבלבל את הצופה שפיזיקה לא הייתה המקצוע שהוא בחר ללמוד במסגרת התואר הראשון שלו. מה שצריך להבין הוא שהזמן לא חייב להיות לינארי, היקום מורכב יותר מ-3 מימדים המוכרים לאנושות ושהדבר היחיד שיכול לנוע דרך הזמן הוא כח המשיכה (ואולי גם האהבה)."בין כוכבים" הוא הסרט הכי ג'יימס קמרוני של נולאן ולא רק שכמוהו קל להאשים אותו במגלומניה כי מאז "באטמן מתחיל" כל סרט שלו הוא גרנדיוזי, אלא כי הוא מזכיר במידה מסוימת את "מצולות". יחד עם זאת הוא מזכיר גם סרטים אחרים כמו "המשימה: מאדים" של בראיין דה פאלמה "אליסיום" של ניל בלומקמפ, ויותר מכולם את "קונטקט" של רוברט זמקיס - הטוב שבסרטי הז'אנר, סרט גם בו מת'יו מקונוהי שיחק. אפשר למצוא דמיון גם ל"היום השלישי": בסרט של רולנד אמריך נשיא ארצות הברית עשה פרפרזה בנאומו על "אל תלך אל הלילה", שיר של דילן תומס. ב"בין כוכבים" אותו השיר מצוטט כמה פעמים במהלך הסרט. "בין כוכבים" הוא הסרט הכי ג'יימס קמרוני של נולאן גם כי כמוהו הוא משתמש בחומרים מסרטיו הקודמים: אם ב"התחלה" כמה שניות הן חודשים במציאות, אז ב"בין כוכבים" שעה אחת על כוכב מסוים בו קופ נוחת עם צוותו היא 7 שנים על כדור הארץ. עוד משהו שנולאן לוקח מ"התחלה" הוא קיפול פיזי של מרחבים.
סרט החלל של נולאן הוא חווית הצפייה הכי טובה שתוכלו לעבור עכשיו בקולנוע. סרט סוחף ומרהיב שיוצר את האסקפיזם המושלם. למען סרטים כאלה נולד המדיום הזה. ההמראה של החללית מכדור הארץ, ובמיוחד רגעי הדממה שלאחר יציאתה מהאטמוספרה, הם רגעים קולנועיים מרשימים. מעולם דממה לא הייתה כל-כך משמעותית וחווייתית בשום סרט עד היום. כל-כך פשוט מצד אחד וכל-כך מרשים מצד שני. נולאן הוא עד כדי כך במאי גדול. הוא ממשיך לעבוד עם המלחין הקבוע שלו, האנס זימר, אלא שהפעם במקום פסקול דרמתי, זימר מלחין פסקול הרבה יותר מאופק, אך גם כזה שתורם רבות ליצירת אווירת המד"ב.התסריט, שאותו נולן כתב יחד אם אחיו, נגרר מצד אחד לקלישאות הרגילות ביחסים שבין אב אלמן ולבין ביתו ולקלישאות על כוחה של אהבה ותקווה. מצד שני הקלישאות הללו הופכות להיות מכריעות ברגעים מתקדמים של הסרט, הרגעים בהם הכל הופך לסוראליסטי."בין כוכבים" הוא סרט רב רבדים טיפוסי לסגנון של נולאן (במהלך הסרט הוא מציף את הקהל בשתי סצנות אינטנסיביות שמתרחשות במקביל). יחד עם זאת, הבמאי עולה עוד מדרגה. בנוסף, מהירות ההתפתחויות בסרט הרבה יותר איטית מהקצב של סרטיו הקודמים כמו "האביר האפל" או "התחלה". הצופה עלול לצאת מעט מבולבל ממנו, אבל עם קצת מחשבה אפשר לחבר את הנקודות ולהבין מה בדיוק קרה. הצופה יצא מהסרט הזה גם עם חווית חלל שמלבד נולאן, רק במאים כמו רידלי סקוט וג'יימס קמרון יכולים לספק בצורה הכי טובה. אני יכול להמשיך לדבר רבות על הקלאסיקה המיידית הזאת ועל הכוכבים שנולאן ברא, אבל זה רק יהרוס את חווית הצפייה ולכן אין בזה באמת צורך. עכשיו לא נותר אלא לחייך ולהתחיל את הספירה לאחור עד לפרויקט הבא של נולאן כבמאי.
בין כוכבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4926/12/2020 18:46:15
8/10אייקון ציון
מרשים אבל גם מורכב ומסובך. אין ספק שצפייה בקולנוע היתה חווייתית הרבה יותר מאשר צפייה בטלויזיה. היה צריך לקצר ולעשות אותו יותר פשוט.בזמן שכדור הארץ חווה משבר אקלים שמאיים להשמיד את האנושות, קופר שהוא חקלאי וטייס לשעבר ,מגוייס על ידי נאסא להציל את בני האדם החיים ואת העתידים להיוולד. לאחר שהוא משאיר את ביתו ובנו לבדם יחד עם הסב,הוא נשלח לחלל בראש צוות כדי למצוא גלקסיה שאליה האנושות תוכל להעתיק את חייה.אבל המשימה כוללת גם תכנית ב'' במקרה שתכנית א'' לא תהיה ישימה, והיא לבנות מחדש ציויליזציה על כוכב אחר ולמעשה להפקיר את האנושות להכחדה. אפקט הזמן ,חורים שחורים, תורת היחסות ומונחים מתחום הפיזיקה משתלבים כאן, ובעוד קופר נשאר באותו הגיל, ביתו שעל כדור הארץ מתבגרת והקשר ביניהם הוא קריטי להצלחת המשימה שלשמה קופר נשלח. מעבר לאפקטים המדהימים,אפשר למצוא כאן גם מסרים פילוסופיים כמו על החשיבות והמשמעות של האהבה. לסיכום, לא סרט מושלם אבל שווה צפייה למרות אורכו.
שם: תומר רפאליגיל: 1617/01/2020 20:07:11
10/10אייקון ציון
וואו,וואו,וואו, איזה סרט, כריסטופר נולאן פשוט מצליח להפתיע אותי כל פעם מחדש, סרט מדהים וחכם, שחקנים מעולים
שם: OhHeyגיל: 1909/07/2018 04:44:38
10/10אייקון ציון
מטורף, מורכב, מסובך, אבל מדהים. לא לכל אחד. הכי טוב להיכנס לסרט עיוורים, ללא שום ידיעה על הסיפור, ועל הרקע הכללי של העלילה. מומלץ לכאלה שמבינים דברים מסובכים. סרט שיפוצץ לכם את המוח
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט