אל תוך היער ביקורת סרט

Into the Woods Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "אל תוך היער":
"מצחיק וקודר, מוזיקלי ומוזר, מנייריסטי ובלתי צפוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Into the Woods
משחק מריל סטריפ, ג'וני דפ, כריס פיין במאי/ת רוב מרשל  
מוזיקלי
ביקורת סרט לאל תוך היער מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"בלתי צפוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דיסני החליטו לעבד למסך הגדול את המחזמר האגדי מברודווי Into the Woods של סטיבן סונדהיים, שאחראי גם על המחזמר המדמם, "סוויני טוד". לכאורה, לא ברור מדוע דיסני לא עשו זאת קודם. "אל תוך היער" הוא מיש-מש פוסט-מודרני עם טוויסט של כמה אגדות המעורבבות יחדיו: סינדרלה, רפונזל (פעמונית), ג'ק ואפון הקסמים וכיפה אדומה. נו מצוין! הרי זה מה שדיסני עושים לאחרונה, כמו עם "מליפסנט", כמו עם "ארץ אוז", וכמו עם "סינדרלה" שעתיד לצאת עוד פחות מחודש. דיסני שוב מנסים להפוך את האגדה התמימה ללא-כל-כך-תמימה בעודם רוכבים על סיפור לילדים, פלוס נוסטלגיה למבוגרים, פלוס הכנסות מחודשות לעיבודי אנימציה של עצמם מלפני כמה עשורים. ומדוע לא, הסדרה "Once Upon a Time" כבר חלבה מכך ארבע עונות (כל הדימויים בסדרה מחקים את היצוגים של דיסני) ובכלל ב 2012 היה נראה ש"שלגייה" זה הדבר הכי חם מאז מיילי סיירוס.ועוד דבר נשים פה על השולחן. ביקורת ארבעת הכוכבים שלי נראית כעוף מוזר ביחס לביקורות העקומות לסרט, כך שהגעתי אליו לפחות סקפטי ומוכן לגרוע ביותר. טוב לא לא ציפיתי אפילו למשוך בכתף לעומת "אל תוך היער". גם לא ראיתי את המחזמר המקורי. אין לי ספק שרבות מהביקורות הרעות נכתבו על ידי מעריצי המחזמר שהגיעו נרגשים לקטול ועם יד קלה על העט. כאמור, מבלי להשוות למקור, "אל תוך היער" הוא טקסט שנע בין הקיטש לאפל, בין הצפוי לבלתי נתפס, בין המוכר למסוכן. ולכן, שווה לבוא אליו עם ראש פתוח, ולא לגבש דעה עד סופו.
"אל תוך היער" אינו דומה בדבר וחצי דבר לממרחים השטחיים "מליפסנט" או "ארץ אוז" והוא רחוק מלהיות עיבוד מובן מאליו של דיסני. הוא מבולבל ומבלבל, מתחיל במקום מסוים והולך למקום אחר לגמרי ומבלי להרוס, אספר רק שהשליש האחרון של הסרט שובר את החוקים והופך את הסרט לחוויה משוגעת וחד פעמית. נכון, הוא לא חף מבעיות אבל העובדה שדיסני, החברה ששיבשה את דעתם של כמה דורות להאמין באהבה האחת המדומיינת ומעכה לאינסוף נערות צעירות את דימוי הגוף שלהן, הרשו לעצמם לעבד סיפור אגדה שעוסק באכזבה אמיתית, בשאלות לגבי המניעים העמוקים של הדמויות, בערעור החלוקה בין טוב ורע, בטרגיות של להיות אישה בעולם הנשלט על ידי גברים ובאבל כבד, כל זאת מבלי לספק תשובה פלסטית וחד משמעית, בעיני מדובר במהלך לא פחות מרדיקלי.והוא גם כיפי! השירים יפים (בעיקר "No one is alone" ושיר הפתיחה), העיבודים המוזיקליים מהנים, אווירת היער האפל של הבמאי רוב מארשל (שעיבד גם את "שיקגו", ומלבד זאת לא עשה שום דבר טוב) סוחפת והבחירה להישאר עם העלילה בתוך היער בכל מחיר מורגשת וחכמה. ועוד לא הגענו לדבר על הקאסט! אנה קנדריק היא ההגדרה של טאלנט. היא יפה, שובת לב, שרה יפהפה ולא נשכח לה שמלבד סרטיה המעולים ("50/50", "פיץ' פרפקט") הצליחה להוות באופן קבוע את נקודות החן בסרטים הגרועים בהם הופיעה ("למה לצפות כשמצפים", סאגת "דמדומים"). קנדריק כמעט ומצליחה לגנוב את ההצגה מהמלכה-האם מריל סטריפ שלכאורה קיבלה תפקיד הקטן למידותיה (כל תפקיד קטן למידותיה) אך לקראת סוף הסרט מצליחה למנף אותו בכדי להיות (כמעט) ראויה למועמדות לפרס האוסקר. גם אמילי בלאנט חביבה כתמיד, ג'יימס קורדן שר נהדר, כריס פיין יפה וקומי והילד דניאל הוטלסטון, הזכור כדבר הנסבל היחיד ב"עלובי החיים", מזכיר לנו שילדים-כוכבים תמיד ישבו את ליבנו.
"אל תוך היער" מנסה להיות כיפי כפי שהוא מנסה להיות קודר והוא קצת מפספס בשני התחומים, פספוס שהופך אותו ליצירה מורכבת ומפתיעה. אל תצפו לערעור המערך הערכי המוחלט, סינדרלה לא מסיימת את הסרט עם אשת האופה וכיפה אדומה לא שוכבת עם הזאב. אבל זוכרים איך כולם התלהבו מ"לשבור את הקרח"- "וואו, אהבת האמת היא בין האחיות ולא צריך בכלל גבר!". אז כאן דיסני הולכים עוד צעד, כשיוצאים מ"אל תוך היער" לא ברור לגמרי מה הלקח. דמויות האגדה נדרשות לחשוב היטב על הרצונות האמיתיים והסותרים שלהן ולשלם את המחיר על הפעולות שלהן. אם נתאמץ למצוא לקח, אפשר לומר ש"אל תוך היער" מדבר על שותפות גורל, אבל לא על "החברות האגדית והגדולה מהחיים" של דיסני, אלא על תחושת יחד מרגשת ואקראית בעולם שאין בו טוב ורע. אתם מבינים למה זה רדיקלי?לכו ל"אל תוך היער" ותסכימו לתת לדיסני להפתיע אתכם. תיסחפו מבלי לנסות להבין מה מנסים לומר לכם או כמה זה דומה ליצירה החתרנית של ברודווי. תחוו את הרגע הזה כפי שהוא: מצחיק וקודר, מוזיקלי ומוזר, מנייריסטי ובלתי צפוי. תנו צ'אנס להיסחפות אל הלא מוכר, אל מעמקי היער.והערה לסיום לקורא ג'וני דפ. די ג'וני, די. זה לא נעים לנו. החיים, חביבי, אינם סרט של טים ברטון. מדובר באחד הדברים המביכים שעשית בקריירה שלך ולמזלו של הסרט יש בו רק כשלוש סצנות בהשתתפותך. שמע, אנשים ממציאים את עצמם מחדש ג'וני. תעשה את זה או שתעבור לעריכת דין. מזל שהסרט מספיק טוב למרות ההופעה שלך בו.
אל תוך היער - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל-דרגיל: 3329/10/2015 18:22:26
5/10אייקון ציון
סרט ארוך...... איבדתי את הסבלנות בשלב כלשהו..
שם: דודגיל: 1219/07/2015 15:23:37
10/10אייקון ציון
סרט מדהים - פשוט מדהים! אחד מן הסרטים היפים שראיתי! הם הצליחו לשלב את כל האגדות בתוך אגדה אחת מרתקת, מוזיקלית ועם עוד 2 אופים שלא קשורים לשום אגדה! מרתק. אבל... הסרט לא מתאים לילדים כלל, הוא מתאים לבני נוער ומבוגרים משום שיש שם סצנות לא כאלו נעימות. אבל סה"כ - ציון 10.
שם: אלוןגיל: 1625/05/2015 12:26:46
1/10אייקון ציון
פשוט נורא שככה נראים הסרטים המוזיקליים של היום. ממחזמר יפיפה של סונדהיים הבמאי רוב מארשל הרס אותו לגמרי! רק מריל סטריפ נותנת רגעים מעטים של רוגע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט