צ'אפי ביקורת סרט

Chappie Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "צ'אפי":
"רעיון מרתק שהופך לסרט משעמם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chappie
משחק יו ג'קמן, סיגורני וויבר במאי/ת ניל בלומקאמפ  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לצ'אפי מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"חלוד ומשעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אינטליגנציה מלאכותית הוא אחד מהנושאים המרכזיים שז'אנר המדע הבדיוני מתעסק בהם. תת-הז'אנר הייחודי שעוסק במכונות שיכולות לחשוב כמו בני אדם הביא לקולנוע מספר סרטים רב, ביניהם סרטי "מטריקס", "2001: אודיסאה בחלל", "תקלה מופלאה" ו"היא"."צ'אפי" גם הוא עוסק בנושא זה ומספר על רובוט בשם צ'אפי, הרובוט הראשון בעולם שיכול לחשוב ולהרגיש כמו בן אדם. אך צ'אפי, כמו כל ילד, מושפע מאוד מהסובבים אותו והיכולת שלו לחשוב לבד מציבה אותו מול כוחות שרוצים לנצל ולחסל אותו.
את הסרט ביים וכתב ניל בלומקאמפ, שהיה אחראי על אחד מסרטי המד"ב הטובים ביותר של העשור האחרון - "מחוז 9" המופתי – שהפתיע והיה מועמד ל-4 פרסי אוסקר ביניהן מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר. בלוקאמפ ביים גם את "אליסיום", סרט המד"ב מ-2013 בכיכובם של מאט דיימון וג'ודי פוסטר.הסרט הנוכחי, כמו "מחוז 9", מתרחש ביוהנסבורג, שם רובוטים ,המתפקדים כשוטרים הנקראים "צופים", עוזרים למשטרה ומצליחים להוריד את רמת הפשיעה. כשאחד מהרובוטים נהרס, האיש שיצר אותם, דיאון (דייב פאטאל) לוקח אותו ומתקין לו את הפיתוח האחרון שלו – אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת שתגרום לרובוט לחשוב, ללמוד ולהרגיש בכוחות עצמו. כל זה קורה כשברקע חבורת גנגסטרים חוטפת את דיאון ורוצה להשתמש בצ'אפי כדי לבצע שוד ענק ולהחזיר חוב לגנגסטר אחר. בנוסף לכך, וינסנט מור (יו ג'קמן), מהנדס נוסף במשרד בו דיאון עובד, רוצה לחסל את צ'אפי כדי לגרום למשרד להשתמש ברובוט לחימה מתקדם בשם "מוס" שהוא עצמו יצר. הרעיון הכללי מעניין ויכול להוביל לתוצאות טובות, אך בפועל זה לא קורה וריבוי העלילות והניסיון לשלב כמה סרטים כמו "רובוקופ" ו"פרנקנשטיין" בסרט אחד הם רק תחילת הבעיות של "צ'אפי".
בראש ובראשונה המשחק בסרט גרוע. שניים מתפקידי המפתח של הגנגסטרים המגדלים את צ'אפי ניתנו ליולנדי ונינג'ה, צמד הראפרים הדרום אפריקאי מלהקת "Die Antwoord”". העובדה שהשניים לא שחקנים גורמת לתצוגה המחפירה שלהם להיות צפויה אך לא הופכת את הצפייה בה לפחות זוועתית. גם השחקנים היותר מוכרים של הסרט - דייב פאטאל וסיגורני וויבר- מספקים הופעה שהם ירצו לשכוח וכמובן יו ג'קמן שאתם תופתעו עד כמה רע הוא משחק בסרט הזה.אך הבעיה הגדולה של הסרט טמונה ביוצר שלו. הסגנון הקולנועי של בלומקאמפ היה ונשאר מרושל לחלוטין. ב"מחוז 9" התסריט היה חזק מספיק בכדי להחזיק את הסרט, אך כאן בהעדר אחד כזה "צ'אפי" מצליח לשעמם לפרקים ארוכים מדי.גם הפן הקומי בנוי על הומור רדוד ושטחי. צ'אפי הופך לגנגסטר דרום-אפריקאי ומתנהג ככזה. זה אכן עובד אבל בסה"כ מדובר בפלסטר לפצע שהוא חוסר העומק המוחלט של הדמות. גם שרלטו קופליי, שכיכב בסרטיו הקודמים של הבמאי, לא מצליח להוסיף הרבה לדמות השטוחה ולסרט הזה שכל המעורבים בו ירצו לשכוח וכמה שיותר מהר.
צ'אפי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4704/07/2015 09:03:55
6/10אייקון ציון
רובוטים בתפקידי שוטר שומרים על הסדר ביוהנסבורג. מה קורה שאחד מהם נחטף , ביחד עם מפתח התוכנה שלו , ומסייע לפושעים להערך לשוד הגדול. רעיון נחמד , ביצוע לא רע. שווה להמתין לטלויזיהץץץ
שם: שי אלימלךגיל: 3502/07/2015 16:01:49
2/10אייקון ציון
כמה גרוע יכול סרט להיות ? התשובה היא כנראה שממש גרוע ! מה זה היה ? אני נשבע שכשראיתי את הטריילר חשבתי לעצמי אוקיי זאת הולכת להיות חוויה מהנה , שילוב של הומור , פעולה ואינטליגנציה רובוטית, מה רע ? לא ידעתי עד כמה זה היה רע , ישבתי באולם הקולנוע ולא הבנתי מה קורה לי ? אנשים היו בעצמם בשוק שזה מה שהם רואים. לא יודע מהאיפה להתחיל ואולי עדיף ככה בעצם אבל באמת שהסרט הזה רע ,הכל מוזר, הצילום רע , הלוקיישן רע ,המבטא של השחקנים רע ומעיק עד רצון לברוח. עשו בשכל ברחו !!!!!!!!!!!!!!
שם: ליאורגיל: 1901/07/2015 02:07:43
10/10אייקון ציון
וואו, עלילה מטורפת! ממש אהבתי.. לא מבין למה זה ירד מבתי הקולנוע כל כך מהר.. אפקטים מטורפים, כל קטע בסרט היה מעניין! ממליץ מאוד..
קישורים
חץ צ'אפי (עמוד סרט)
יו ג'קמן
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט