הרץ במבוך: מבחני הכוויה ביקורת סרט

Maze Runner Scorch Trials Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הרץ במבוך: מבחני הכוויה":
"הסרט השני בטרילוגיית המבוך מעדיף פעולה על תוכן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Maze Runner Scorch Trials
משחק דילן אובריאן, תומאס ברודי-סנגסטר במאי/ת ווס בול  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להרץ במבוך: מבחני הכוויה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהנה מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הראשון בסדרת סרטי המבוך היה הפתעה נעימה בז'אנר ה- Young adults שמציף את הוליווד והיה תוספת מבורכת לסרטים כמו: "דמדומים" האיום ו"מפוצלים" ו"משחקי רעב" הראויים יותר. הסרט הציג את עולם המבוך בצורה משכנעת ובחלקו היה סוג של "בעל זבוב" עתידני. כל זאת עד לסיום הסרט שבו התברר כי בעצם מדובר בעוד מעשייה על עולם שנחרב ועל המעטים שנשארו בחיים.המשך עלילות החבורה עם ההרכב המאוד פוליטיקלי קורקט (לבן, קוריאני, הודי , אפרו אמריקאי, אנגלי ובחורה) הופך בסרט השני לעוד סרט פוסט אפוקליפטי עמוס לעייפה בזומבים ובכך הוא מאבד את מעט החדשנות שהייתה בחלק הראשון בסדרה.
הצעירים הנאים מובהלים לתוך מתקן שנראה כמפעל ענק ושם הם יבינו מהר מאד כי כמו במבוך אסור לסמוך על אף אחד ושהחברה השולטת במתקן היא הרשע בהתגלמותו וכלל לא מעוניינים לעזור לגיבורים אלא להשתמש במה שיש להם להציע. מחוץ למתקן ממתינה להם ה"כווייה" אזור מדברי מוכה רוחות שקשה עד בלתי אפשרי לשרוד בו (מישהו אמר "מקס הזועם"?)הסרט השני מעלה הילוך ומלא בקטעי אקשן שבהם הגיבורים בעיקר רצים ממקום למקום, העיצוב החזותי מרשים ומתאים מאד לעולם שנחרב והצילום מרהיב. הבעיה היחידה היא שאחרי זמן מה הצופה מתחיל לחוש איזו ריקנות. ההגיגים הפילוסופיים של המבוך ה-1 הוחלפו באקשן רצחני ובעיקר נטול נשימה בסרט השני. ככל שהסרט מתקדם הצופה מבין שהעלילה היא רק מבוא לסרט השלישי שיגיע בעוד שנה.
צוות השחקנים האלמוני לחלוטין חוזר לככב ובראשם דילן אובריאן כתומאס המסתורי - המנהיג הבלתי מעורער של הטובים. את ההצגה גונב ז'אן קרלו אספוסיטו הנפלא המוכר לקהל הצעיר מ"שובר שורות" והתגלה על ידי הבמאי ספייק לי. אספוסיטו מגלם את חורחה ,שורד קשוח שתומאס מתאהב בביתו החיננית.מדהים לגלות שוב ושוב עד כמה שמרני ובעייתי העולם שמוצג בסרטי Young adults.מצד אחד מין הס מלהזכיר (סצנה של ספק אורגיה מוצגת כאם כל חטא) מצד שני יש בסרט כמה וכמה סצנות אכזריות כולל מיתות כאלו ואחרות. כנראה שההנחה היא שהצעירים של היום זקוקים לריגושים עזים אבל לא כאלו חלילה שיסכנו את נשמתם התמימה.בסך הכול מדובר במוצר צריכה מהנה שזורק את הצופה לשעתיים אסקפיסטיות המאוכלסות בצעירים נאים למראה. אני מקווה שהסרט השלישי שאמור לסיים את הטרילוגיה יחזיר לה מהחדשנות והעומק שאפיינו את חלקה הראשון.
הרץ במבוך: מבחני הכוויה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 2614/04/2016 14:10:40
5/10אייקון ציון
לא כזה גרוע, לא כזה טוב. זו ממש התחושה. מצד אחד, מספיק מותח ואמין. מצד שני, נופל בגמיקים זולים ועלילה צפויה. כשבחוץ יש את משחקי הרעב, והמעניק, מצופה גם מסרטים כאלה לרמה מסוימת. הרץ במבוך לא עומד בהם.
שם: ran13גיל: 3011/12/2015 12:22:12
9/10אייקון ציון
סרט מדהים ומותח לאורכו מחכה בוצר רוח לשלישי בסדרה.
שם: דולבגיל: 2110/12/2015 10:25:24
7/10אייקון ציון
אני חושבת שהסרט טוב +- . אבל הסרט הראשון היה הרבה יותר טוב . מתאים בעיקר לחובבי מדע בדיוני ,זומבים ואקשן . סרט שמתאים יותר לגילאים היותר צעירים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט