משברים בעמ ביקורת סרט

Our Brand Is Crisis Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "משברים בעמ":
"סרט שאמנם אינו מחדש אך מצליח לספק הנאה לצופה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Our Brand Is Crisis
משחק סנדרה בולוק, בילי בוב ת'ורנטון, אנתוני מאקי במאי/ת דיויד גורדון גרין  
קומדיה
ביקורת סרט למשברים בעמ מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סאטירה מבריקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "משברים בע"מ" (במקור "משבר הוא המותג שלנו"), מתאר את עלילותיהם של יועצים פוליטיים אמריקאים המייעצים למועמדים במערכת בחירות סוערת בבוליביה. הסרט מבוסס על סרט תיעודי משנת 2005 באותו שם שתיאר את מערכת הבחירות בבוליביה בשנת 2002. אז ייעץ לצד המנצח משרדי היועצים של ג'יימס קרוויל (שאף ייעץ לאהוד ברק במערכת הבחירות בישראל ב-1999).התסריט שהפך את הסרט התיעודי לסרט עלילתי בדיוני הסתובב בהוליווד עד שנגאל על ידי ג'ורג' קלוני וגרנט הסלוב, אלופי המודעות הפוליטית ומפיקי "ארגו" בין היתר. סנדרה בולוק חברה לשניים כמפיקה שותפה, דיוויד גורדון גרין (שמזגזג בין ריאליזם מלנכולי לקומדיות סטלניות), הושב בכסא הבמאי והתוצאה היא יותר מסבירה.
נעשו לא מעט סרטים על קמפיינים פוליטיים ועל איך יועצים פוליטיים מנסים לרדד מסרים ולהציג את המועמד שלהם כשליח האל וכמנכ"ל החביבות בכדור הארץ. "צבעי השלטון" המשעשע, "המועמד" הנהדר עם רוברט רדפורד וגם "לכשכש בכלב". מה ששונה ב"משברים בע"מ" הוא שהסרט יוצא מאדמת ארה"ב ועובר לאמריקה הלטינית והמסר שיוצא מהסרט הוא כי תעשיית היח"צנות הפוליטית בימינו היא כלל עולמית.סנדרה בולוק באופן פרדוקסלי היא החוזק וגם אבן הנגף של הסרט. מצד אחד בולוק מנפיקה עוד תפקיד וירטואוזי ועוצמתי והצופה כבר למד להתייחס אליה כאל אחת השחקניות החזקות בהוליווד (ושכח לה מן הסתם את ימי "איזו מין שוטרת"). מצד שני בולוק מאפילה על כל שאר הקאסט והופכת את הסרט למפגן זיקוקי די נור ובכך מעמעמת את המסר הפוליטי והערכי שיוצא מן המסך לעבר הצופה.
בולוק מגלמת את דמותה של ג'יין בודין יועצת פוליטית בדימוס שמסכימה לחזור למשחק ולייעץ למועמד כביכול חסר סיכוי אחרי שנודע לה כי היועץ הפוליטי פט קנדי, אויבה הגדול, נשכר כדי להיות יועץ פוליטי בבוליביה למועמד אחר שכרגע מוביל בסקרים. ג'ין לא בוחלת בשום אמצעי: עלילות שווא על המועמדים האחרים, הדלפות מכוונות ובעיקר הפיכת המועמד "שלה" מעשיר ומיזנתרופ, לאדם שיחלץ את בוליביה מאיזה משבר אמורפי שהמדינה כמעט נמצאת בו.הבמאי דיוויד גורדון גרין מביים בקורקטיות ורק לפעמים סוטה מהמסלול המכובד והבטוח שהתסריט מקצה לו. דווקא הסצנות ה"פרועות" הכוללות בין היתר מרדף על פני תהום בין האוטובוסים של שני המתמודדים או השתכרות היועצים הפוליטיים כשהם מבינים כי בעצם הם מכרו את נשמתם לשטן - מוסיפות לסרט נפח ואיכות וחבל שגרין לא שחרר יותר את הרסן."משברים בע"מ", לא מחדש הרבה אך הוא מציב שוב מראה בפני הקהל ומתריע בפניו כי בפוליטיקה הכל אבל הכל הוא העמדת פנים ולהטוטי תקשורת. סיום הסרט משאיר עוד שביב תקווה כי לא הכל אבוד בעולמם של היועצים הפוליטיים.
משברים בעמ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שניגיל: 3521/03/2016 15:55:51
8/10אייקון ציון
סרט מצוין שממחיש את מאחריי הקלעים של מסעות בחירות המנוהלים ע"י מנהלי קמפיין/ יועצי תדמית/ פינקלשטיינים/ קלוגהפטים/ רני רהבים למינהם. סנדרה בולוק משחקת מעולה, והסיבה היחידה שהסרט הזה לא קיבל 10 ממני, הוא הסוף האמריקאי האובר מלוקק שלו- אחרי שהיא סוף סוף ניצחה את הנמסיס שלה, היועצת האמריקאית הקשוחה וחסרת הרגשות, פתאום מרגישה רגשות אשם כלפיי הצעירים שהכירה, ויוצאת עם המוני הבוליביאנים לרחובות. יאללה יאללה.
שם: shoshkiגיל: 1425/02/2016 09:42:27
5/10אייקון ציון
משחק טוב אבל עלילה משעממת קצת .
שם: shayeגיל: 3404/02/2016 18:40:09
8/10אייקון ציון
סרט נחמד ! בין הנחמדים לאחרונה. מעורר מחשבה חזקה על פוליטיקה או יותר נכון מאחורי הקלעים... משחק מעולה ותסריט מעניין. שווה לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט