המבשר ביקורת סרט

Hamevser Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "המבשר":
"סרט עבור כל מי ששאל עצמו שאלות על אמונה וזהות בעידן המודרני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hamevser
משחק יעקב דמקני במאי/ת דורון ערן  
תיעודי
ביקורת סרט להמבשר מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"מסע מרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות35.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כיצד הופך צעיר המגיע מרקע קשה ולו עבר בחיי הפשע למבשר הראשי של האמונה המשיחית בישראל? שאלה זו עומדת בבסיסו של הסרט התיעודי "המבשר" המביא את סיפורו של יעקב דמקני, שמקדיש את חייו בעשורים האחרונים להפצת הבשורה. המפיק והבמאי הוותיק דורון ערן יוצא למסע אחר האמונה והבשורה של דמקני, ואחר מאמיניו האדוקים שמלווים אותו בכל רחבי הארץ ואף מחוץ לגבולותיה.העשייה הדוקומנטרית פרחה והתקדמה רבות בשנים האחרונות מבחינת מבע ותצורה אולם ערן בחר להביא את סיפורו של דמקני דווקא בדרך התיעודית המסורתית והפופולרית של "ראשים מדברים". ייתכן שכך הדבר משום שדמקני כשלעצמו הוא דמות מרתקת וכריזמטית, כך שניתן להבין כיצד הוא מצליח לחדור לליבם ולנפשם של רבים, אך מרתקת עוד יותר חשיפת ההולכים בעקבותיו וסיבותיהם.
כאתאיסטית המגיעה ממשפחה מסורתית דמות כמו דמקני מעוררת בי אוטומטית אנטגוניזם, אך לסרט הזה הגעתי דווקא בפתיחות ועם הימשכותו נשאבתי לסיפור עצמו והובלתו, שכן הוא אכן מציג דמות ראשית בעלת השפעה בעולם, ומתחקה אחר העקבות של אותה ההשפעה לטוב ולרע. מי שיחפש את התשובה להיחלצות של דמקני מחיי הפשע והמעבר החד לאמונה לא ימצא אותה שם, שכן החלק המוקדש לילדותו ובגרותו מצומצם.האמונה המשיחית הגיעה אליו במקרה כשעל דלת החנות שלו התדפק נוצרי אוונגליסטי ששינה את חייו. גם ההתייחסות לעזיבת אשתו הראשונה של דמקני את ישראל והריחוק שלו מילדיו תופסים פחות נפח בסרט. במילים אחרות – הצהבהבות הקשורה לביוגרפיה של דמקני נעדרת ברובה מן הנרטיב.
קשה להישאר אדישים לסצנה בה מגיעה אל דמקני צעירה חרדית לשעבר שברחה מהעולם החרדי בשל התעללות פיזית ונפשית שחוותה ואילו דמקני מביט בה בעיניו הבורקות ומצרף אותה אל המשיחיים בטקס הטבלה. זוהי סצנה מקוממת המעלה לא מעט שאלות על ניצול ומסיונריות אך מוצבת בסרט בדיוק מהסיבה הזו, שכן מטרתו היא לא רק להביא את סיפורו של דמקני אלא גם להצביע על שאלות מידיות שמתעוררות סביב פעילותו מזה שנים.כך גם מקומה של סצנה בה מוצג מאמין לשעבר שעזב את הקהילה של דמקני. הוא אמנם מצא בה בית חם, אך תהה לאן ממשיכים אחרי שמשתכנעים באמונה ומפיצים אותה ואיזו תועלת הפצתה מביאה לעולם. דווקא הסצנה הזו משאירה טעם של עוד ורצוי היה להתעמק בסיפור הזה יותר.נקודת השיא של הסרט היא בעימותים של דמקני עם הקהילה החרדית בארץ וההפגנות שהוא עורך עם מאמיניו בלב ליבה של ריכוז קהילה זו. העימות לכשעצמו הוא מעניין כיוון שלמרות האלימות הקשה אותה חווה דמקני ניכר כי הוא עצמו מאמין בכל ליבו בבשורה המשיחית ולא נותן לדבר להסיט אותו ממנה, יהיו מבקריו אשר יהיו. הסחף הזה, שלא נהיר לי או לכל אדם אשר האמונה והדת מרוחקים ממנו, מהווה את ליבו של הסרט ועל אף הזרות שרבים יחושו כלפי הנושא, הוא ללא ספק חומר קולנועי מרתק.
המבשר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ המבשר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט