וורקראפט: ההתחלה ביקורת סרט

Warcraft Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "וורקראפט: ההתחלה":
"מרהיב מבחינה ויזואלית אך כושל בכל בחינה אחרת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Warcraft
משחק טראוויס פימל, דומיניק קופר, בן פוסטר במאי/ת דנקן ג'ונס  
הרפתקאות
ביקורת סרט לוורקראפט: ההתחלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דמויות שדופות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע89.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני שנה בדיוק "עולם היורה" המרהיב כבש את המסכים. העלילה אמנם הייתה ממוחזרת, אבל הגיבור הראשי כבש אותנו והתסריט והבימוי הצליחו להפוך את המוצר הכל כך שבלוני לחגיגה קולנועית שעורכת מחווה לסרט הראשון ומטעינה אותו בקסם השפילברגי שכמעט אבד מעולמנו. ההצלחה הייתה עצומה. הקיץ התחיל ואיתו מגיע "וורקראפט: ההתחלה" של אולפני יוניברסל. לעומת "עולם היורה" כאן חסר להם שחקן ראשי כריזמטי, התסריט איום, והבימוי מתמקד באפקטים מרהיבים והרבה פחות בעלילה.מהשם העברי כבר ברור שסוף לסרט הזה אין. אולפני יוניברסל ו-Legendary מקווים ש"וורקראפט" יהפוך לסדרת סרטים שתכניס לחשבון הבנק שלהם כסף רב. הבעיה היא שבז'אנר סרטי הפנטזיה/פעולה הקהל חייב להתאהב מיד בגיבור הראשי, לרצות להיות החבר הטוב ביותר שלו, להצטרף לקבוצה שלו או לצאת למלחמה לצידו. זה פשוט לא קיים כאן. טראביס פימל, כוכב הסדרה המצליחה "ויקינגים", לא מצליח לכבוש את המסך. חסר לו הקסם של כוכבי קולנוע כמו הריסון פורד באינדיאנה ג'ונס או כריס פראט ב"שומרי הגלקסיה" ו"עולם היורה".
גם שחקני המשנה האיכותיים שלצדו לא ממש מרגישים כאילו הם באמת רוצים להיות על הסט. דומיניק קופר השרמנטי מתבזבז, בן פוסטר שהוא שחקן מבריק מתבזה, בן שנצר הצעיר, שכבש את לבבות הצופים ב"גאווה", משאיר אותנו אדישים ופאולה פאטון, שחקנית בינונית שזוכה לתפקידים בעיקר בשל יופייה המרהיב, התכערה במיוחד בשביל התפקיד. כשאפילו לשחקנים טובים אין דמויות מעניינות שאיתן אפשר לעבוד והטקסטים שהם מוציאים מפיהם מביכים באומללותם, שום דבר כבר לא יציל את הסרט.דנקן ג'ונס, בנו של דייויד בואי, ביים כבר שני סרטי מדע בדיוני משובחים אך אינטימיים: "ירח" ו"קוד מקור". הוא לקח על עצמו את המשימה לביים ולכתוב את מוצר הצריכה הקולנועי הזה בתקציב מנופח של 160 מיליון דולר. נראה שהקסם הקולנועי שהוא הצליח להטעין בשני סרטיו הראשונים אבד לחלוטין בהפקה הגדולה כאשר הלחץ של ראשי האולפנים מורגש לאורך כל הדרך כשצריך להתפשר על האמנות ורק לספק מוצר צריכה.
אך נראה שהבעיה המרכזית היא המקור. עם כל הכבוד למשחק המחשב המצליח בעולם שעליו הסרט מבוסס, כאשר התסריט מרגיש כאילו הוא נכתב על ידי מחשב ולא בני אדם, ככה גם נראה הסרט.אם נסתכל על רבע הכוס המלאה האפקטים מרהיבים ומי שאוהב ליהנות מנופים ממוחשבים, דמויות באנימציה ממוחשבת ובכלל מסרטי פנטזיה ילדותיים על אורקים ובני אדם שנלחמים זה בזה, עם שלל כשפים, קרבות, ונשר ענק מעופף, אז הסרט הזה יעביר לכם כמעט שעתיים בהנאה. התוצאה בסופו של דבר מבדרת אך במקביל גם אינפנטילית ומביכה. מי שמוכן לעצום עין ולהתפשר על התסריט, המשחק והבימוי ולבהות בקטעי הפעולה הסבירים אך לא מבריקים, "וורקראפט: ההתחלה" יספק לו את הסחורה.
וורקראפט: ההתחלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Sereynekגיל: 2528/05/2017 18:21:52
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים היותר טובים שיצאו אי פעם. לא מבין איך לא תפס באמריקה, סרט כל כך טוב ויש בו הכל. קומדיה, דרמה, אקשן, מתח, בגידות ועוד... מאוד מקווה שיצא חלק שני, סרט מעולה אין מילים.
שם: .MOR Rגיל: 1310/08/2016 00:00:24
6/10אייקון ציון
סרט ממוצע וסביר !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, האפקטים מרשימים במיוחד, האורקים נראים מציאותיים מאוד, הנבל מצמרר ומאיים, האקשן והקרבות סוחפים ומרתקים ורוב הטוויסטים די מפתיעים אבל מרבית הדיאלוגים משעממים והתסריט והעלילה לא תמיד מעניינים ולעיתים עייפים (במיוחד בחצי הראשון). בקיצור, מומלץ מאוד לחובבי המשחק. השאר יכולים לוותר. אפשר לראות !!!
שם: שרון881גיל: 3101/07/2016 16:45:26
9/10אייקון ציון
הסרט מספק בדיוק את מה שציפיתי ממנו - סרט מבוסס משחק מחשב מלא אפקטים ואקשן. למי שמחפש סרט מורכב זה ממש לא הסרט בשבילכם והאמת שאני לא מבין למה ביקרו אותו שלילית בעניין זה כאשר מלכתחילה היה ברור שזה לא הולך להיות סרט מורכב לא מבחינת עלילה, משחק ומונולוגים. בקיצור סרט כפי שווה צפייה אם אתם לא מחפשים פואנטה בכל דבר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט