בן-חור ביקורת סרט

Ben Hur Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "בן-חור":
"ג'ק יוסטון נכנס היטב לנעליו של הסטון. הסרט פחות מוצלח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ben Hur
משחק ג'ק יוסטון, איילת זורר במאי/ת טימור בקמממבטוב  
הרפתקאות
ביקורת סרט לבן-חור מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"לא רע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם מישהו יתבקש לעשות קפסולת זמן קולנועית של סצנות אייקונית, אין ספק שסצנת המרכבות מ"בן חור" (1959) לא תישאר מחוץ לתמונה. הסרט עטור האוסקרים תמיד ייחשב לאחד מסמלי העת הקלאסית של הקולנוע ההוליוודי. בימנו, עידן הרימייקים, הסרט לא הצליח להתחמק מגרסה חדשה. יחד עם זאת חשוב להבין ש"בן חור" מתחיל בעצם מנקודת נחיתות. התסריט מתקשה לעמוד בסטנדרטים של העת החדשה בז'אנר שהוצבו בין היתר ע"י "גלדיאטור" (שגם הוא נחשב לעיבוד ל"בן-חור") ו"משחקי הכס". הגרסה של טימור בקממבטוב ("משמרת לילה"), ל"בן-חור" מחווירה לעומתם ובכל זאת מדובר בסרט יחסית לא רע.לסנדליו של צ'רלטון הסטון נכנס ג'ק יוסטון כיהודה בן חור. בגרסה החדשה נעשו כמה שינויים בסיפור, אבל אמנע מלדבר עליה. העלילה מתרחשת בירושלים הנתונה תחת כיבוש רומי. יהודה בן חור ומסאלה (טובי קבל), אחיו הרומאי המאומץ, גדלו במשפחה יהודית מיוחסת בעיר. למעשה יהודה נחשב לנסיך. רגשי הנחיתות של מסאלה גורמים לו לעזוב את המשפחה ולהפוך לחייל בצבא הקיסר. בתום כמה שנים, הוא חוזר כמנהיג צבאי מכובד לירושלים ומבקש מיהודה שיעזור לו לדכא את התנגדויות הכיבוש של היהודים ולאפשר לנציב הרומי, פונטיוס פילאטוס, להיכנס ללא הפרעה לירושלים. במקביל ישו מגיח לכמה הופעות אורח, ומשמש כמעין מנטור ומצפון חיצוני ליהודה.
יהודה מנסה לעשות את כל שביכולתו למנוע פגיעה בנציב, אך הוא אינו מוכן להסגיר יהודים שלא ממש רוצים לשבת בשקט אל מול הכיבוש. בסופו של דבר, נער שהתארח בביתו של יהודה לאחר שנפצע, מחליט לנצל את המקום על מנת להתנקש בנציב. לאחר התקרית, יהודה ומשפחתו מואשמים בבגידה. מסאלה שולח את יהודה להיות עבד בספינות של הצבא הרומי מבלי שהוא ידע מה יעלה בגורל אחותו ואימו (איילת זורר). במשך שנים בן חור שורד כעבד. לאחר שהספינה בה הועבד טבע, הוא ניסחף לחוף והוצל ע"י השייח אילדרים (מורגן פרימן). השייח, שמתפרס מהימורי מרוצי מרכבות, לוקח אותו תחת חסותו, מאמן אותו, ומשלב אותו במרוץ נגד מסאלה.התסריט של "בן חור" מראש אינו מאפשר לו להיות סרט מרשים ביחד לסרטים אחרים מסוגו. לאורך הסרט ישנן שתי סצנות אקשן בלבד. מלחמה בין ספינות רומיות ויווניות וסצנת המרכבות בסוף הסרט. למרות המחסור באקשן, ג'ק יוסטון מצליח להחזיק את הסרט יפה על כתפיו. יוסטון נחשב עדיין לשחקן יחסית אלמוני למרות השתייכותו למשפחת יוסטון ההוליוודית. התפקיד הכי מוכר שלו עד כה היה גילומו של ריצ'ארד הארו ב"אמפריית הפשע", אבל את צילומי הסדרה הוא בילה במסכה שכסתה את מחצית פניו ודיבור בקול צרוד. "בן-חור" יכול להיות הסרט שיכניס אותו לתודעה, שכן מדובר בשחקן מאוד מוכשר וכריזמטי שמספק גרסה לא רעה בכלל של יהודה בן חור.
"בן-חור" הוא לא סרט רע, אבל הוא גם לא סרט טוב. התסריט סובל מלא מעט רגעים נטולי אמינות. סיפורו של ישו, שמגיח מידי פעם, הוא מיותר ומאולץ. הוא אמור לכוון את בן-חור אבל כל אחת מהסצנות מרגישות לא טבעית כאילו נדחפו להיות קוריוז בלבד. למרות שהשפעותיו של ישו על בן-חור ניכרות, הן רחוקות מלהביא לתוצאות אותנטיות. בן-חור, כמו גם מאסלה, עוברים מבחינה רגשית זינוק מאפס למאה ובחזרה לאפס בצורה לא טבעית במספר סצנות מגוחכות.אם שופטים את הסרט בהשוואה לסרטים מודרניים ולא לגרסת המקור הקלאסית, קשה להימנע מהשוואת "בן-חור" ל"גלדיאטור" - "בן-חור" נופל כמעט בכל בחינה. דוגמא לכך היא פסק הקל. בעוד פס הקול שהלחין האנס זימר ל"גלדיאטור" הוא מהטובים והמוכרים ביותר בקולנוע ההוליוודי, פס הקול של "בן-חור" כמעט ולא מורגש. למעשה בסיום הסרט הוא פוגע בו לגמרי. תארו לכם שזימר היה בוחר לסיים את "גלדיאטור" בשיר פופ קיטשי. זה מה שקורה ב"בן-חור" כאשר שיר וסצנת הסיום הקיטשיות שוברות את כל אווירת הסרט.
בן-חור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1405/11/2017 20:34:25
3/10אייקון ציון
סרט עלוב ומשעמם מאוד !!! הצילום מעולה, הפס-קול די מוסיף לאווירת הסרט, האפקטים מרשימים ברובם וסצנות האקשן סוחפות ומהנות אבל רוב השחקנים בינוניים ומעטה, הדיאלוגים דלילים וחסרי משמעות ועומק בטירוף והתסריט והעלילה צפויים, משעממים, מרדימים, נמרחים מדי ופשוט נוראיים. בקיצור, מבזה מאוד את המקור. לוותר ובגדול !!!
שם: Ron.Aגיל: 3010/08/2017 14:57:03
7/10אייקון ציון
הסרט המקורי הוא קלאסיקה אמיתית שקשה להיכנס לנעליה. ההפקה החדשה טובה ומעניינת, העלילה מעט שונתה אבל עדיין מרגשת.
שם: Sereynekגיל: 2528/05/2017 18:18:25
7/10אייקון ציון
נחמד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט