קובו: אגדה של סמוראי ביקורת סרט

Kubo and the Two Strings Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "קובו: אגדה של סמוראי":
"סרט עם אנימציה מרהיבה שמותיר רושם גדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kubo and the Two Strings
דיבוב רוני מארה, שרליז ת'רון, מת'יו מקונוהיי, ארט פרקינסון במאי/ת טראוויס נייט  
אנימציה
ביקורת סרט לקובו: אגדה של סמוראי מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"קסום וחכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עד לפני כמה שנים זה לא היה "מגניב" לראות בקולנוע סרטי אנימציה, הם נחשבו לילדותיים ולכאלה ששווה לראות בטלוויזיה בבית. כיום נראה שהמצב השתנה לחלוטין בזכות סרטי אנימציה רבים שמכניסים מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, הופכים לתופעות של ממש גם אצל מבוגרים ולפעמים זוכים למעמד של קלאסיקות. "פיקסאר" ו"דיסני" שולטות כיום בעולם האנימציה ללא עוררין, אך אין זה אומר שחברות אחרות לא מתחרות בהן, ולפעמים גם מצליחות להתעלות עליהן. "לייקה", אולפן אנימציית הסטופ-מושן, הוא כזה שלא מתבייש לתת בראש למתחרים, ובמקרה של סרטם החדש הוא גם עושה זאת בהצלחה מרובה."קובו: אגדה של סמוראי" הוא סרט הרפתקאות המתרחש ביפן העתיקה ומתמקד בקובו, ילד החי עם אמו החולה במערה. קובו בעל העין האחת מגיע בכל בוקר לכפר הסמוך כדי לעזור לו ולאמו להתפרנס בכך שהוא מספר את סיפורו של הסמוראי המפורסם האנזו ועל הקרבות שניהל עם מלך הירח, זאת בזמן שהוא מנגן על השמיסן (כלי נגינה יפני) שלו שבאורח פלא מפיח חיים בניירות האוריגמי שקובו מביא איתו. קובו אף פעם לא מצליח לסיים את הסיפור מהסיבה הפשוטה שהאנזו הוא אביו ומלך הירח הוא סבו, והוא עצמו אינו יודע כיצד הסתיים הסיפור בין השניים, אותו אמו לא מגלה לו.
ערב אחד ממרה קובו את בקשת אמו ונשאר מחוץ למערת מגוריו לאחר השקיעה. בתוך כמה רגעים מגיעות אליו שתי דודותיו של אמו, מכשפות תאומות וקריפיות במיוחד, שרוצות לקחת ממנו את עינו השנייה, לבקשתו של אביהן, מלך הירח המרושע. קובו מצליח להימלט מהשתיים, ומוצא את עצמו בסופת שלג עם קופה מדברת ורצינית שתעזור לו למצוא את חליפת השריון האגדית שאיתה יוכל להיאבק ולהביס את סבו. בדרך יצטרפו לשניים אדם-חיפושית משעשע ונייר אוריגמי בצורת האנזו, והחבורה תצא לדרך הלא פשוטה הזו תוך כדי שהם מגנים על קובו מכל משמר ומכל מפלצת מאיימת.כל המסע של קובו וחבריו החדשים מלווה באנימציה מרהיבת עיניים, כזו שתגרום לכם לא להאמין כי מדובר כמעט לחלוטין בבובות קטנטנות וגדולות שמוזזות אט-אט, פריים אחר פריים, על ידי מאות אנשים שעמלו על עבודת הנמלים הזו במשך שנים ארוכות. בין אם מדובר בדמויות האנושיות, במפלצות, בתפאורה או בנופים – העשייה כאן היא מדהימה בכל קנה מידה אפשרי, ואין ספק כי בוצעה כאן מחשבה עמוקה על כל פרט ופרט. אם כל זה לא מספיק, מחשבה רצינית הושקעה גם בתסריט שמעביר בצורה חכמה ועדינה מסרים שונים על משפחתיות, הקרבה והתמודדות עם המוות.
עבודת הדיבוב בסרט היא הוכחה נוספת לכך שיותר ויותר שחקנים מצליחים מתייחסים לדיבוב כיצירה לכל דבר, ולא כדרך נוספת להעשיר את חשבון הבנק שלהם. זה מתחיל מארט פרקינסון (ריקון סטארק מ"משחקי הכס") שמביע בקולו רגש רב וכנות מוחלטת ועד השחקנים זוכי האוסקר שרליז ת'רון ומת'יו מקונוהיי, שיודעים איך להעביר בקולם תחושות של נחמה, תמיכה, צער, רצינות, שובבות ואהבה בצורה ששחקנים אחרים היו חולמים עליה. גם רוני מארה בולטת ביכולתה המרשימה להעביר בקולה צמרמורת ופחד בכל פעם שהדודות המרושעות אותן היא מדובבת מופיעות על המסך.את כל היצירה הגדולה הזו מוביל הבמאי טרוויס נייט, שאמנם משמש כנשיא ומנכ"ל "לייקה" וכבן של יו"ר החברה, אך מוכיח פה כישרון גדול באמת, כישרון שכבר פגשנו בו בעבר כשהיה אנימטור בסרטים הקודמים של החברה. נייט נותן כבוד רב לדמויות שלו, לתסריט אותו הוא מספר ולאווירה אותה הוא רוצה ואף מצליח להעביר. הוא נותן שלווה ברגעים המתבקשים ומעניק אקשן מותח ועשוי היטב בדיוק במקומות הנכונים. נייט מוכיח שהוא קיבל את תפקיד הבימוי בזכות הכישרון שלו ולא בזכות קשריו הרבים ומעמדו ב"לייקה", והוא מביא למסך הגדול סרט שיכול להתחרות בסרטי אנימציה גדולים ממנו ללא כל פחד."קובו" הוא מאותו זן של סרטי אנימציה שנוגעים בנושאים שלא תראו בכל סרט אנימציה ממוצע. המוות נמצא באוויר לא מעט, אך היחס אליו הוא של כבוד ולא פחד. המלנכוליה שבו יכולה להפתיע צופים רבים, אך כל מי שצפה בעבר בסרטי "לייקה" לא יופתע מכך. בפני עצמו, וזה הדבר החשוב ביותר, "קובו" הוא יצירה בוגרת ויפה לעיניים שבתוכה יש סיפור עם לב ענק שלא רק תעביר שעה וחצי בהנאה רבה, אלא גם תשאיר אחריה חותם אמיתי.
קובו: אגדה של סמוראי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1311/11/2016 19:54:20
8/10אייקון ציון
סרט חכם,אנושי, מרתק וסוחף !!! הסטופ-מושן ראוי לאוסקר, הדיבוב המקורי מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, הבדיחות משעשעות, הדמויות מענייניות ומורכבות ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל לפעמים התסריט והעלילה מרגישים "רדומים" ו"ישנוניים" מדי. בקיצור, סרט ה-"לייקה" הטוב ביותר שנוצר עד כה וסרט האנימציה של השנה. מומלץ מאוד (מגיע לו אפילו 8.5) !!!
שם: גלעדגיל: 3812/09/2016 13:58:00
5/10אייקון ציון
הסרט מכיל תכנים קשים ומפחיד מאד עבור ילדים. מלבד עלילה שטחית, ללא קטעים מצחיקים. מצד שני האנימציה נחמדה. לסיכום הסרט נופל בין הכסאות : לא מתאים לילדים ולא מעניין מבוגרים. נתתי ציון 5 רק בגלל שיש קטעי אנימציה עם מנגינות מגניבות.
שם: רוית רווחגיל: 1010/09/2016 20:01:11
6/10אייקון ציון
סרט מיוחד, כמו סרטי הסמוראים היפנים, אך באנימציה עכשווית ומיוחדת. יחד עם זאת, הסרט (לפחות בתחילתו) עצוב ומכיל קטעים מפחידים מאוד עבור ילדים. בני בן ה 8 שרגיל לסרטים כמו הארי פוטר ומלחמת הכוכבים שמכילים קטעים מפחידים, מאוד נבהל מהסרט ונאלצנו לעזוב את אולם הקולנוע באמצע הסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט