נפלאות החושים ביקורת סרט

Le Gout des Merveilles Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "נפלאות החושים":
"סיפור שיכול היה באמת לרגש אם לבמאי היה אכפת מהדמויות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le Gout des Merveilles
משחק וירז'יני אפירה, בנז'מין לאוורן, היאם עבאס במאי/ת אריק בנאר  
זר
ביקורת סרט לנפלאות החושים מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"מתקתק וצפוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לואיז, אלמנה צרפתייה ונאה מוכרת את מרכולתה בשוק האיכרים המקומי אך היא לא באמת שייכת לקהילה הזו. לקוחה בגיל העמידה מעירה ללואיז על האיכות של האגסים, שלא משתווים לסטנדרט הגבוה שבעלה המנוח הציב ונותר לה רק לקבל את הביקורת בהכנעה. ראשה של לואיז טרוד במחשבות רבות: יש לה בבית בת מתבגרת ובן צעיר, היא חייבת כסף לבנק והנחלה המשפחתית שהייתה שייכת לבעלה עלולה להילקח ממנה, וחבר המשפחה שרוצה לעזור לה לוטש עיניים לא רק לשטחים שבבעלותה אלא היה רוצה גם לכבוש את ליבה.לכן זה לא פלא שבדרכה הביתה דעתה מוסחת והיא פוגעת בפייר, בחור צעיר בלבוש מחוייט שצץ משומקום ונראה תלוש מהסביבה החקלאית הפסטורלית. לואיז המבוהלת אוספת את הבחור המשונה לביתה כדי לטפל בו, היא איננה יודעת שפייר הוא זה שיעזור לה ולמשפחתה.
כפי שמשתמע מתיאור הסרט, "נפלאות החושים" הוא סרט מתוק ומקסים ושובה לב אך גם שם זה נעצר. אריק בנאר מביים סרט שהוא כמו מאפה אוורירי מלא בסוכר אך חסר ערך תזונתי ואינו משביע בכלל. ישנם צילומים יפים אך הם מתארים יופי כפרי וטבעי בצורתם הבנאלית ביותר -אם זה ידיים העוברות על עשבים ברוח עדינה או עוגת אגסים מהבילה וריחנית היוצאת מהתנור. הסרט נראה לפעמים כמו פרסומת המייצגת קלישאות של חיים פשוטים - דבר החותר תחת הניסיון ליצור איזושהי דרמה הנוגעת לתחלואי החיים בכפר במקרה של לואיז או אפילו חיים עם תסמונת המקשה על מגע אנושי כמו במקרה של פייר, במהלך הסרט מתבהר שיש לו אספרגר וזה מסביר את התנהגותו.אמנם ללואיז יש בעיות כלכליות, ילדים שגדלים בצל מות אביהם והיא עדיין לומדת את רזי העבודה החלקאית אך מסתבר שכל מה שהיא הייתה זקוקה לו זה בעצם בחור צעיר עם אספרגר שיעזור לה עם הצרות שלה ואולי אפילו יהיה לה לבן זוג.
זהו סרט שלא יוצא מהקווים ולא מתעמת ברצינות עם שום סיטואציה דרמטית. אמנם אין ציפייה שהסרט יחרוג מהכללים אך גם הדרך אל עבר הסוף הטוב שסוגר את כל הקצוות יכולה להיות מעט אמיצה יותר. מתחת להררי המתיקות מסתתר סיפור אהבה מעט בלתי אפשרי בין אישה חזקה שהחיים עימתו אותה עם אובדן וקשיים לבין גבר מוכשר, רגיש ויוצא דופן שלא באמת מסוגל להכיל את המורכבות הטמונה באישה שמולו אך עדיין מסוגל להיות מאוהב בה. אך הדמויות לא באמת מעניינות את הבמאי והסרט לא מאפשר לשום דבר פעוט כמו רגש להפריע לו לספר סיפור בנאלי ולהמשיך לדהור קדימה אל עבר הסוף הצפוי.
נפלאות החושים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5025/12/2021 17:15:18
7/10אייקון ציון
מדשדש רוב הזמן. אין ספק שהתסריט הוא מיוחד ואולי מקורי אבל הרגשתי שהעלילה לא מתפתחת בקצב מספיק טוב . השחקן הראשי נותן הצגה וגם הצילום והצבעים על המרקע נעימים לעיניים, אבל הסך הכל יכל להיות טוב יותר. לואיז היא אישה אלמנה ואם לשני ילדים וחיה חיים די אפרוריים. עם החווה החקלאית שהיא ירשה מבעלה, היא ירשה גם חובות והבנק עומד לעקל את רכושה. ביום שהיא פוגעת עם ריכבה בפייר ,דברים מתחילים להשתנות. פייר הוא גבר שנמצא על הרצף,אוהב סדר וניקיון ודיוק ומתברר שהוא גם גאון. הבעיה היא שהוא ברח מפגישת אבחון, שנועדה לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין בגין עבירה שביצע. פייר מתנחל בביתה של לואיז ומתאהב בה וגם עוזר לה לצאת מהתסבוכת הכלכלית בה היא נמצאת. השאלה המרכזית היא, האם יכולה להתפתח מערכת יחסית רומנטית ביניהם. לולא הרעיון יוצא הדופן הציון היה נמוך יותר.
שם: נורגיל: 5215/04/2017 23:12:40
10/10אייקון ציון
סרט נפלא שמעורר את החושים. סיפור רגיש על רקע של נופיה וטעמיה המדהימים של צרפת.
שם: גלעדגיל: 3826/01/2017 20:45:46
9/10אייקון ציון
סרט מקסים ואנושי שעובר בכיף.
קישורים
חץ נפלאות החושים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט