כבר בסצנת הפתיחה המהממת של "אבינו" שמתרחשת במועדון לילה אפלולי, מגדיר מני יעיש את הטריטוריה שבה יתנהל סרטו - בידור כהלכתו שנושק לעיתים לאמנות. רם שויקי מצלם בצורה מהפנטת סצנה של חילופי מכות ואני מוצא עצמי (בפעם השנייה אחרי "המשגיחים" סרטו הראשון של יעיש) צופה בסצנת אקשן אותנטית, מלהיבה, שמרגישה כמו הוליווד. התחושה של צפייה בסרט גנגסטרים לגיטימי רק הולכת ומתחזקות לאורך הצפייה בסרט.מוריס כהן המצוין, שאין אותנטי ומשכנע ממנו, הוא עובדיה, שומר ראש במועדון לילה. אשתו (ואשתו בחיים) רחל (רותם זיסמן כהן) המתקשה להביא ילד לעולם. אחרי שמוריס מפליא במכות במועדון פונה אליו שלום, המאפיונר, (אלון דהן נהדר כהרגלו) ומציע לו להפוך לגובה חובות אצלו. עובדיה מסכים, הכסף זורם כמים, ואשתו סוף סוף יכולה להתחיל טיפולי פוריות במרפאה נאותה. אבל אז אחרי שנשלח לרצוח נהג מונית אומלל, מתחיל עובדיה להתייסר ולהתלבט בשל עבודתו הנוספת, ייסורים שיובילו אותו להחלטה גורלית.
פרסומת
מעבר לשמחה אין קץ שאחזה בי כשסוף סוף אני צופה בסרט ישראלי שלא חסר בו הגרוש ללירה, הסרט מזגזג באופן נכון בין מועדון הלילה הנוצץ לבין חייו הפשוטים של עובדיה כמעביר דירות. הלילה והאשליה שהוא מספק יורדים לקרקע המציאות בחיי היום יום של עובדיה ואשתו.הרובד הדתי שנשזר בסרט בעדינות ובתחכום גורם לו להיות גם סרט יהודי לכל דבר ועניין. עובדיה, ששמו הוא בעצם עובד אלוהים, הוא ספקן באמונתו (והסצנה שבה הוא ואשתו הולכים לקבל ברכה מרב היא אחת המשעשעות בסרט), ורחל אשתו היא רחל אימנו העקרה שכמהה לילד וגורמת לעובדיה להקריב קורבן גדול כדי לעזור לה להוליד ילד. אבינו הוא האלוהים שבשמיים שנדמה ונטש את עובדיה ורחל אבל אבינו הוא גם עובדיה האב הפוטנציאלי שחולם על בנו העתידי ובוגד ביקרים לו מכל עבור שלומו של בנו.
"אבינו" הוא קולנוע פופולרי לכל דבר ועניין וקולנוע פופולרי אינה מילה גסה. זהו סרט ז'אנר מלא במשפחות פשע, אקדחים וטיפוסים מבהילים ונמהרים. סרט שמציג עולם של חיי לילה שבו הסלקטור הוא המלך ושומר הסף עושה את העבודה השחורה. רק קולנוע שכזה יחזיר (ומחזיר) את הקהל הישראלי לצפות בתוצרת כחול-לבן על המסך הגדול.אולם גדולתו של "אבינו" היא בכך שהוא לא מסתפק רק בבידור והפן הדתי מוסיף לו עומק והופך אותו ליצירה שהיא בעצם סרט ז'אנר איכותי. סרט מתוחכם שאותי ריגש עד דמעות, בעט בי והטיח אותי לקיר. "אבינו" מצדיק במלואה את הציפייה שהותיר "המשגיחים". מני יעיש מוכיח שוב את היותו במאי מוכשר כשד, מתוחכם ורגיש. "אבינו" הוא העתיד של הקולנוע הישראלי.
סרט אלים מאוד וקשה לצפייה, ואולי בגלל זה הוא כזה טוב, הסרט מראה את סיפורם של האנשים הקטנים כמו עובדיה שרק רוצים לחיות את חייהם ויכולים להסתבך עם עבריינים אכזריים וחסרי מצפון
שם:netazmגיל:3111/06/2017 07:47:46
7/10
סרט חזק משמעותי, אמיתי קצת קשה ריגשית..
שם:ברק מרעננהגיל:3402/05/2017 14:43:16
6/10
רותם זיסמן כהן ומוריס כהן הם זוג גם במציאות שניסו להביא ילד לעולם הרבה שנים ללא הצלחה והפכו את זה לסרט. לגבי מה שאהבתי בסרט זה את האפקטים של האלימות שלא רע ביחס לרמה של ישראל שברור שאנחנו לא סינים חח, שחקנים באמת טובים כולם היו שם, אהבתי את המשחק של כולם, מה שלא אהבתי בסרט זה את הסוף ואני חושב שגם הרבה מהקהל היה מצפה ליותר טקסטים שיהיו לרותם זיסמן כהן שמשחקת נפלא בכל מקרה. מוריס כהן גם שחקן מדהים שניהם שחקנים גדולים אני חושב שהיה אפשר להמתין עם היציאה של הסרט ולשנות קצת את העלילה ולהוסיף טקסטים לרותם זיסמן כהן שלא הייתה הרבה פעילה בסרט ברמה שציפיתי, הדמות המרכזית היא בעלה שכל הפוקוס עליו ואני לא אוהב את זה בסרטים אני אוהב שיש שיתוף פעולה בין כל השחקנים 6 במדד שלנו