המורה ביקורת סרט

The Teacher Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המורה":
"סרט שנע בין מלודרמה יבשושית לסאטירה נשכנית בעלת הומור שחור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Teacher
משחק סוזנה מוררי, צ'וזנגור קסאי, פטר בביאק, סוזנה קונצ'נה במאי/ת יאן הז'בייק  
זר
ביקורת סרט להמורה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא אחיד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השחקנית סוזנה מוררי זכתה בקיץ האחרון בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל "קרלובי וארי" על תפקידה כמורה, גברת מריה דראזדצ'ובה, מחנכת כיתה שיש לה עוד כמה משימות לתלמידים שלה ולהורים מלבד שיעורי בית. אין ספק שמדובר בדמות מאוד עסיסית וצבעונית. בפעם האחרונה שנתקלנו במורים מרושעים על גבי המסך הגדול זה היה בשני סרטים לא ממש מבריקים אך מאוד מבדרים משנות ה-90 המאוחרות: "ללמד את גב' טינגל" ו"סיוט בחדר המורים" שניהם של התסריטאי/במאי, קווין וויליאמסון, יוצר הסדרה "דוסון קריק" ותסריטאי סרטי "צעקה". לעומת שני הסרטים האמריקאים, לסרט "המורה" יש יומרות קצת יותר גבוהות מאשר לספק בידור קליל לבני נוער.הסרט מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש בצ'כוסלובקיה הקומוניסטית בתחילת שנות ה-80. העלילה מתמקדת בישיבת הורים סודית ומיוחדת שמנהלת בית ספר מכנסת כדי לדון בתלונות שהתקבלו על ידי הורים של תלמידים בכיתה שגב' דראזדצ'ובה מחנכת. המורה, המקורבת לשלטונות ואלמנתו של בכיר במפלגה הקומוניסטית, היא לכאורה אישה חביבה, אבל כדי לקבל אצלה ציונים טובים לא ממש צריך ללמוד אלא לדאוג שהגברת תהיה מרוצה. אחרי שעות הלימודים התלמידים מגיעים לנקות לה את הבית, ההורים עושים עבורה קניות, שולחים מאכלים שונים, מתקנים את מכונת הכביסה, שולחים דואר, מספרים את שערה ואפילו אב רווק נאלץ להתמודד עם הצעות מפתות. לגברת הזאת אין הרבה גבולות.
העריכה של הסרט נעה בזמנים בין ההווה לעבר. בהווה אנחנו צופים בישיבת ההורים הסודית בה חלק קטן מההורים מתלוננים ואילו מרבית ההורים מעדיפים לשתוק מחשש שהציונים של ילדיהם ייפגעו. חלקם אפילו מגנים על המורה הבעייתית רק כדי שלילדיהם יהיו ציונים מעולים, גם אם לא ממש מגיע להם. פלאשבקים לעבר חושפים את הדרך שבה המורה שלטה ביד רמה בתלמידים ובהורים.מאחר ומדובר בסיטואציות אבסורדיות לחלוטין, הסרט מכיל שפע סצנות משעשעות, אבל הן הולכות לאיבוד בין סצנות דרמטיות שבהן ההורים מתווכחים או פלאשבקים להורים וילדיהם המתלבטים כיצד להתמודד עם המורה הבעייתית. המעברים החדים בסגנונות יוצרים חוסר איזון שגורם לסרט לאבד מהקצב שלו. וכך סרט באורך של 102 דקות מרגיש כמו שעתיים מלאות.
אבל יש לסרט הזה גם מסר שמתאים לצופה הישראלי. במדינה שהשחיתות בה הפכה לנורמה ואנשים בוחרים בפתרונות קלים בלי לחשוב איך הם ישפיעו על העתיד. הסרט מתאר מאבק בין ההורים שמעדיפים שלילדיהם יהיו ציונים טובים אבל שלא ילמדו דבר בכיתה. גרוע מכך, הם מחנכים אותם שאפשר לזכות בציון טוב גם בעזרת מתן דבר במרמה. כמו אותם שרים וח"כים שלמדו בכל מיני אוניברסיטאות מפוקפקות במזרח אירופה, דרום אמריקה או המזרח הרחוק, שילמו טבין ותקילין וקיבלו תעודה.אם יש משהו שאהבתי בסרט "המורה" זה את המסר שלו שהוא אקטואלי וחשוב בימינו כמו שהוא היה חשוב בתקופה שהסרט מתרחש בה. כוח הוא דבר משחית והמורה ניצלה את מעמדה עד שזוג הורים אזרו אומץ ואמרו די. לדאבוני מעבר למסר החשוב הביצוע עצמו לוקה בחסר. לעיתים המשחק קצת מוגזם, דווקא ברגעים הדרמטיים והרציניים. הדמות של המחנכת המרושעת בהחלט נפלאה אבל השחקנית סוזנה מוררי לא ממש כבשה אותי והייתי רוצה ששחקנית בעלת נוכחות אמיתית תשתלט על הדמות יוצאת הדופן הזאת. בסופו של דבר זהו בהחלט סרט בעל מספר רגעים מוצלחים אבל לא מעבר לזה.
המורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עינתגיל: 6031/12/2016 09:36:24
8/10אייקון ציון
סרט קטן עם מסר חשוב - הורים ששמים את ילדיהם במקום הראשון, ומוכנים לספוג את המחיר, בתקופה של שלטון קומוניסטי מסואב. דמות המורה היא דמות אוניברסלית של "טיפוס" שכל אחד נתקל בו במקום העבודה - זה ש"מסתדר" ולא ננזף על דברים שאחרים חוטפים עליהם קיתונות של נזיפות או אפילו יותר. הסרט בנוי היטב ויש בו סרקזם וטוב לב במידה. שווה צפייה.
שם: אלינורגיל: 4622/12/2016 09:11:53
10/10אייקון ציון
סרט מעולה! מהסרטים שגורמים לך לאמוציות, למחשבה מה הייתי עושה בסיטואציה, מהסרטים שמראים מציאות שלא רחוקה גם מהמציאות שלנו. סרט שמעלה שאלות על הורות - מהי הורות טובה וכמה רחוק תלך עבור הילד שלך..
שם: זמירהגיל: 5020/12/2016 11:56:45
10/10אייקון ציון
סרט מעולה, משחק מצוין של השחקנית הראשית וגם שאר השחקנים - מאד נוגע ללב ורלוונטי.
קישורים
חץ המורה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט