בשקט, בשקט הופך הירוקאזו קורה-אדה לנציג הבולט של הקולנוע האסייתי בישראל במאה ה-21. כשהצופה הישראלי כמעט ואינו זוכה להקרנות מסחריות של סרטים מקוריאה הדרומית ומסין, סרטיו של אדה צוברים יותר ויותר אוהדים בארץ הקודש - וזה אינו דבר של מה בכך.לאדה מכלול יצירה מפואר ומרתק ששואב את השראתו מהאמנים הגדולים של הקולנוע היפני אוזו ונארוזה. סגנונו המאופק והסמי-תיעודי חושף את גיבוריו ללא כחל ושרק: הם אנושיים, פגיעים, טועים ובעיקר מלאי תמיהה למול משפחתם ומול קשיי החיים.
פרסומת
אדה, שביים יצירות נועזות שעסקו במוות ובחוסר כדוגמת "החיים שאחרי" המופתי ו"איש אינו יודע" המטלטל, התעדן בשנים האחרונות ומציג קולנוע קרוב (יחסית) לטעם ציבורי רחב יותר וזו ככל הנראה הסיבה שסרטיו האחרונים: "סיפור משפחתי", "המשאלה" ו"אחותנו הקטנה" זכו להצלחה בישראל.גם בסרטו החדש, "אחרי הסופה", אדה ממשיך בקו זה של קולנוע יחסית ממסדי אולם זהו עדיין קולנוע שמצליח לגעת בנימי נפשו של הצופה בהצגת פיסת חיים ראליסטית בחיי משפחה אחת והסובבים אותם.
ריוטו, בלש פרטי גמלוני, הוא הבטחה שלא מומשה: הוא גרוש ומדי פעם נפגש עם בנו בן ה-12 רק כדי לשמוע על המאהב החדש של אשתו לשעבר. ריוטו מסובך בהימורים וגם אימו הנודניקית (קיקי קארין הנפלאה,הזכורה כגיבורת הסרט "אן") לא מניחה לו לנפשו. הזמן עובר, כביכול לא קורה דבר, אבל נפשו של ריוטו סוערת והוא מנסה בכל מאודו לאחות את הקרעים בחייו.סרטו של אדה מאתגר את הצופה ומכבד אותו, צריך זמן כדי להיפתח לסיפור הכביכול פשוט ומונוטוני שמתרחש בעיירה יפנית שלווה. גיבוריו של אדה כה מלאי פגמים שאי אפשר שלא להתאהב בהם. כשתגיע הסופה הגדולה ותלכד את כל המשפחה תחת קורת גג אחת, המפץ הגדול יגיע ויחלוף, והחיים ימשיכו אבל מבין שברי הסופה יזהה הצופה אנחת רווחה ותחושה של אופטימיות, שהולכת ומשתלטת על יצירתו של אדה בשנים האחרונות. מסתבר שלא הכל אפל בממלכת יפן. סרט פשוט נהדר.
דורש המון סבלנות. הרבה דיאלוגים ומעט התרחשויות. ריוטה הוא גבר גרוש ותפרן, שאיבד כספים רבים בהימורים אליהם הוא מכור,וגם צריך לשלם מזונות. הבעיה הגדולה שלו היא חוסר יכולתו להראות אהבה לסביבתו הקרובה אבל גם לעצמו.הוא סופר שהצליח בעבר ולקראת סיפרו החדש הוא עובד כבלש פרטי שעוקב אחר בגידות רומנטיות של גברים ונשים בבני ובנות זוגם.הוא רוצה שניסיונו בתחום יבוא לידי ביטוי בספר החדש שהוא עומד לכתוב. אבל, המטרה העיקרית שלו היא להדק את היחסים עם בנו הקטן שאותו הוא פוגש במסגרת הסדרי ראיה.האינטראקציה שלו עם אימו המבוגרת,עם אחותו ועם גרושתו, גורמות לו להבין את הטעויות שעשה במהלך חייו.הסרט לא רע, אבל התחושה בסוף היא של "ליד" ושל "כמעט".היה מסקרן לראות סרט יפני ועל מה הפוקוס,ומסתבר שבכל תרבות אנו מתמודדים עם אותן בעיות ובעיקר עם עצמנו. משחק מצויין של השחקן הראשי.
שם:רחליגיל:6513/05/2017 16:27:28
7/10
אכן יש מקבילה בין סערת נפשם של גיבורי הסרט, ובמיוחד הגיבור הראשי, לבין הסערה הפיזית אך בסרט הזה הכל מתנהל לאט מדי לטעמי וזה החיסרון העיקרי. כמו כן חסרו לי מעט נופי יפן היות והסרט קורה ברובו בין כותלי הבית, מעין שיכון צנוע ביותר.יש בו נקודות אור כמו חוכמת החיים של אם המשפחה ועוד. מתאים לחובבי הז'אנר והאיפוק היפני
שם:רימונה שריגגיל:7508/05/2017 22:33:51
10/10
סרט נפלא, מומלץ מאוד. ספור חיים ריאלסטי. זוג גרוש וילד. ומאחוריהם הסבתא שיש בה כל כך הרבה חוכמת חיים, טוב-לב, צניעות, וים של אהבה לילדיה ונכדה. סבתא שימיה ספורים והיא חיה את חיי היום-יום,חיה את ההווה ובעדינותה מנסה לאחות קרעי-נפש. משחקה נפלא. הטקסט שבפיה פיוטי, חכם, מרגש,מפוכח,ומרתק בייחודיותו הויזואלית.
לכו לצפות בפנינה קולנועית ותצללו לעולם הרגש והפילוסופיה המוגש בפשטות נטולת-יומרות וביופי מזוכך.