חולי אהבה ביקורת סרט

The Big Sick Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חולי אהבה":
"הקומדיה הרומנטית המפתיעה והטובה הראשונה של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Big Sick
משחק קומיל נאנג'אני, זואי קאזאן, הולי האנטר, ריי רומנו במאי/ת מייקל שואוולטר  
קומדיה
ביקורת סרט לחולי אהבה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקטואלי ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מנסה להיזכר מתי ראיתי בפעם האחרונה קומדיה רומנטית טובה, שהצליחה גם להצחיק אותי וגם להפתיע. משהו רע עובר על הוליווד ובכלל על תעשיית הבידור. הקומדיות שיצאו למסכים בשנה החולפת היו במקרה הטוב חביבות, אך גם צפויות להחריד עם בדיחות שחזרו על עצמן משלל סרטים אחרים. לדוגמה, "לילה קשוח" שנכשל לחלוטין. הקומדיה היחידה שהבריקה הייתה "קולוסאל", העצמאית והחתרנית שמבקרי הקולנוע אהבו אבל הקהל לא הגיע לבתי הקולנוע לצפות בה. "חולי אהבה" המבוסס על סיפור אמיתי מצליח לשלב קומדיה רומנטית, סאטירה פוליטית וגם קצת קיטש בריא לקינוח. מדובר בשילוב בין "מזרח הוא מזרח" הבריטי ל"אנטומיה של גריי" הלא נגמרת.נקודת הפתיחה של הסרט מסקרנת מאחר והיא מבוססת על סיפורם האוטוביוגרפי של בני הזוג אמילי וי. גורדון והקומיקאי קומייל נאנג'יאני המוכר בעיקר מתפקידו בסיטקום המעולה "עמק הסיליקון". השניים גם כתבו את התסריט לסרט והפיקו אותו ביחד עם ג'אד אפאטו ("בתול בן 40") שממשיך לגלות כשרונות קומיים ייחודים ולהפיק להן סדרות כגון לינה דנהאם ("Girls") או איימי שומר ("אסון מהלך"). על אף שאני חובב את סרטיו של אפאטו, לא הוא ביים את הסרט אלא הבמאי מייקל שואוולטר שבקיץ הקודם, ממש לפני שנה, הוצג סרטו "שלום קוראים לי דוריס" הציג בבתי הקולנוע בארץ ואכזב בחוסר הנועזות ובשמרנות שלו.
דווקא כאן, וכנראה לא ממש בזכות הבמאי, נפרץ לפחות חלקית סכר הפוליטיקלי-קורקט בעזרת ההומור השנון שמצליח להחדיר לתוך העלילה המלודרמטית גם מסרים חברתיים ופוליטיים. קצת קשה להתעלם מהסיטואציה והאקלים האקטואלי שבו הסרט מתקיים, במיוחד אחרי הבחירות של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, בחירה שעוררה מרבצם אנשים שאינם מתביישים לומר את דעותיהם החשוכות, הגזעניות והאנטישמיות בפומבי. ואכן לפתע סרט שעוסק בבחור המאוהב בבחורה הנמצאת בתרדמת הופך לסרט שיש בו קצת יותר מורכבות חברתית ממה שאנחנו בדרך כלל רגילים לראות בקומדיות אמריקאיות הוליוודיות מסחריות. זה כמובן תורם רבות ומעניק לעלילה רובד נוסף.קומייל נאנג'יאני מגלם את עצמו, קומיקאי ושחקן המנסה את מזלו במועדון סטנדאפ שבו הוא וחבריו מופיעים מדי ערב. הוא גם מעלה הצגת פרינג' פרי עטו על חייו ועל מוצאו הפקיסטני. משפחתו המסורתית לא ממש מתלהבת מעיסוקיו ומקווה שימצא כלה שתחזיר עטרה ליושנה. בינתיים הם מנסים לשדך לו שלל נשים פקיסטניות מקסימות, אבל הוא לא ממש מעוניין בהן כי כבר יש לו אחת, אמילי, סטודנטית לפסיכולוגיה שערב אחד הגיעה למועדון בו הופיע ומאז הם ביחד. הוא לא מספר לה על השידוכים הבלתי נגמרים ושהוריו עדיין לא יודעים שיש לו חברה לבנה. היא בטוחה שהוריו יודעים עליה ולא ממש יודעת שהארוחות המשפחתיות אצל הוריו הן בעצם מפגשים עם כלות פוטנציאליות. כאשר האמת נחשפת הרומן מסתיים בטריקת דלת, אבל אז הסיפור באמת מתחיל כאשר אמילי נכנסת לתרדמת והוריה מגיעים לעיר.
כאן אפשר לציין לטובה גם את השחקנים המובילים של הסרט. חששתי מאוד מכך שקומייל נאנג'יאני הוא השחקן הראשי. הוא מגלם את אחת הדמויות שאני פחות מחבב בסיטקום שאני כל כך אוהב, "עמק הסיליקון", אבל דמותו כובשת את הלב. זואי קאזאן מקסימה ומתוקה כאמילי, זוכת האוסקר הולי האנטר מזכירה לנו איזו שחקנית נהדרת היא כאמא של אמילי, אבל התגלית האמיתית של הסרט הוא ריי רומנו המגלם את אביה של אמילי. הסטנדאפיסט, המוכר בעיקר מהסיטקום הבלתי נסבל והמאוד מצליח "כולם אוהבים את ריימונד", מתגלה כשחקן דרמטי נפלא והתזמון הקומי המדויק שבו הוא ניחן בהחלט תורם לשלל סצנות שבהן הוא משתתף.אז כן, "חולי אהבה" הוא עוד סרט על יכולתו של הומור לרפא שלל מחלות כמו פערי תרבות, פערי דתות ועדות, פער גילאים וגם דרך מגניבה להעביר שלל מסרים חברתיים ופוליטיים בעזרת חיוך חצוף. ה לא הסרט המקורי ביותר שתיתקלו בו, ומאחר והיוצרים של הסרט גם כתבו והפיקו אותו אז אפשר לנחש איך הוא בדיוק מסתיים, אבל עדיין הוא מעביר בהנאה שעתיים שלמות. לעומת מרבית סרטי הקיץ המציגים בבתי הקולנוע בתקופה הזאת, לקומדיה הזאת יש ערך מוסף - וזה כבר שווה נקודה נוספת.
חולי אהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4709/04/2018 12:14:27
8/10אייקון ציון
קומדיה מצחיקה מהנה ומרגשת על סטאנדאפיסט ממוצא פקיסטאני, בין למשפחת מהגרים, הנאבק על ליבה של אהובתו למול משפחתו השמרנית והרצון להצחיק, נוגע ללב
שם: .MOR Rגיל: 1418/01/2018 21:36:31
8/10אייקון ציון
סרט מתוק ומקסים. השחקנים נפלאים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, הבדיחות שנונות ומשעשעות, עריכה לא רעה בכלל והדיאלוגים עמוקים ומעניינים מאוד אבל התסריט והעלילה בסופו של דבר צפויים מעט, מעט נמרחים מידי ויכלו להיות עוד יותר מרגשים, מצחיקים וסוחפים. בקיצור, כדאי לראות.
שם: ramiגיל: 6705/01/2018 21:30:35
8/10אייקון ציון
סרט קליל,מהנה,עם סוף טוב.מעלה דילמות של קשר רומנטי בין אנשים ממוצא שונה, מתרבות שונה.מעלה את השאלות על התאקלמות של מהגרים ומה הן הציפיות שיש להם מהדור הצעיר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט