המגדל האפל ביקורת סרט

The Dark Tower Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המגדל האפל":
"ליהוק שגוי ובניית עולם בעייתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dark Tower
משחק אידריס אלבה, מתיו מקונוהי, טום טיילור במאי/ת ניקולה ארסל  
הרפתקאות
ביקורת סרט להמגדל האפל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבולגן ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"המגדל האפל" היה צריך להיות אחד הלהיטים הגדולים של הקיץ. זהו פרויקט קולנועי שעשייתו נמשכת כבר עשור הנשען על סדרת ספרים פנטסטית המתרחשת בעולם דיסטופי פרי עטו של סטיבן קינג, שבאמתחתו שלל להיטים, ביניהם: "חומות של תקווה", "גרין מייל", "הניצוץ", "מיזרי", "הערפל", "אני והחבר'ה", "בית קברות לחיות" ועוד. כולם הפכו לרבי מכר עם מיליוני מעריצים ברחבי העולם ובשלב מאוחר יותר גם לסרטים מצליחים שהיו להצלחות מסחריות וביקורתיות. לדאבונם של אולפני סוני והיוצרים שעומדים מאחורי הפרויקט השאפתני, כנראה כבר חודשים הם מודעים לכך שהם יצרו כשלון. הסימן הראשון לבאות היה שהטריילר הראשון לסרט שוחרר רק שלושה חודשים לפני יציאת הסרט למסכים ולאחר מכן האולפנים בחרו לא להשקיע זמן וכסף רב מדי ביחסי הציבור ובקידום המכירות של הסרט.וכך במחי יד, מה שהיה צריך להיות אחד הלהיטים הגדולים של שנת 2017 הפך עם יציאתו לאחת האכזבות הגדולות של השנה גם כלכלית וגם ביקורתית. צריך כישרון גדול לקחת לידיים סדרת ספרים מצליחה עם עשרות מיליוני מעריצים ברחבי העולם המצפים בקוצר רוח להגעתו של הסרט למסכים - ולהיכשל בגדול. כנראה שהפקת הענק המורכבת גדולה בכמה מידות על הבמאי השבדי המוערך ניקולה ארסל שסרטו "סיפור מלכותי" היה מועמד לאוסקר ב-2012. נוספנ לכך בחירה שגויה בתסריטאי המצליח הגרוע ביותר בהוליווד, עקיבא גולדסמן, שממשיך להחריב פרויקטים קולנועים עבור אולפני סוני וברשימת ה"הישגים" שלו סרטי "הרובוטריקים", "צופן דה וינצ'י" וגם "באטמן ורובין". לדעתי אפילו התסריט עליו זכה באוסקר - "נפלאות התבונה" - הוא איום. החלטה בעייתית נוספת היא בליהוק, כשהכוונה לכוכב האמיתי של הסרט, אידריס אלבה.
אלבה הבריטי הוא שחקן מרשים בעל נוכחות, אבל אין לו איכות של כוכב קולנוע כריזמטי. אי אפשר להאמין לו אפילו לשנייה אחת שהוא אקדוחן מחונן שאפילו השטן על אדמות לא מצליח לחסלו. חוץ מזה, יש אפס כימיה בינו לבין השחקן הצעיר טום טיילור המגלם את ג'ייק, נער מכדור הארץ שבחלומותיו מופיעים האקדוחן, האיש בשחור, המגדל האפל ועוד שלל דמויות ועולמות. הסרט מתבסס על מערכת היחסים המדוברת ונראה ששני השחקנים משחקים בשני סרטים שונים לחלוטין. היחיד שנראה מאושר מכל המתרחש סביבו ומתנהל בקלילות ממזרית הוא מתיו מקונוהיי עם איכות של כוכב קולנוע אמיתי. הפעם הוא מגלם את הרע ונראה שהקהל היה מעדיף שהוא ינצח מאשר אלבה המגלם את האקדוחן המדוכא והלא ממש מעניין.אז "המגדל האפל" רחוק מלהיות מוצר הצריכה שכולם קיוו שהוא יהיה ונעשתה כל טעות אפשרית בדרך. זהו ניסיון מביך ליצור סדרת סרטי נעורים בסגנון סרטי "מפוצלים" (שגם עליה אחראי התסריטאי האיום עקיבא גולדסמן) במקום להישאר נאמנים לסדרת הספרים של סטיבן קינג המיועדת לקהל מבוגר יותר.
עדיין, למרות העשייה הקולנועית המקרטעת יש בסרט מספר רגעים מותחים ואפקטיביים. התוצאה מזכירה בתמימותה סרטי נעורים משנות ה-80 וה-90 עם נגיעות קומיות כמו "אחרון גיבורי הפעולה". אני די בטוח שזאת לא היתה כוונת היוצרים. לעומת אסונות קולנועיים קיציים אחרים אורכו של "המגדל האפל" הוא רק 95 דקות והוא נע במהירות מסצנה אחת לשנייה, כך שלפחות הזמן עובר במהירות יחסית.אפשר גם להתנחם בעובדה שסרט המשך לא יהיה ולפחות יש סוף סגור לסרט ולא השאירו לנו עוד סרט ראשון בטרילוגיה עם סוף פתוח שלא נזכה להמשך שלה. אבל כנראה אפשר לצפות לסדרת טלוויזיה בעתיד הקרוב שעליה שוקדים ניקולה ארסל והתסריטאים אנדראס תומאס ינסן וג'פרי פינקנר. נקווה שהתוצאה הטלוויזיונית תהיה יותר נאמנה ומכבדת את מקור הספרותי.
המגדל האפל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 08:17:58
3/10אייקון ציון
מגדל של ציפיות שהתרסק ברגע שהסרט התחיל
שם: המבקר האנונימיגיל: 1321/04/2018 18:44:10
3/10אייקון ציון
בא לי להקיא בתור מי שקרא את סדרת הספרים הנהדרת של סטיפן קינג, ציפיתי לחוויה קולנועית טובה, אבל כשראיתי את הסרט התאכזבתי- אפשר לתאר אותו בשתי מילה: גרוע בטירוף. חצי מהדמויות בספר לא הגיעו לסרט הדמויות נראות מגוחכות(ושלא נדבר על הניסיון ליצור אקשן מותח)
שם: .MOR Rגיל: 1420/10/2017 18:29:59
3/10אייקון ציון
סרט טיפשי ומשעמם !!! הצילום לא רע בכלל, הפס-קול נחמד, העריכה טובה, סצנות האקשן חביבות והאפקטים מוסיפים מעט אבל המשחק עלוב ונוראי, הדיאלוגים בינוניים וחובבניים והתסריט והעלילה זוועתיים, מרדימים, צפויים, חסרי כל מקוריות ויצירתיות ומזלזלים מאוד. בקיצור, לא לראות ולכל מילה נוספת מיותרת !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט