אתה מת רק פעמיים ביקורת סרט

You Only Die Twice Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אתה מת רק פעמיים":
"סרט תיעודי לתפארת הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר You Only Die Twice
משחק במאי/ת יאיר לב  
תיעודי
ביקורת סרט לאתה מת רק פעמיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מותח ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במאי הקולנוע הדוקומנטרי יאיר לב והמפיק דוד דרעי חברו ביחד ליצירת הסרט התיעודי החדש "אתה מת רק פעמיים", ששמו הציני והבלתי אפשרי (שהוא מן הסתם פרפרזה לסרט ג'יימס בונד "אתה חי רק פעמיים") מעיד על תוכנו.בעקבות שיחת טלפון מפתיעה שמקבלת אמו של יאיר לב, מתברר שיש אדם שככל הנראה גנב את זהותו של סבו של יאיר - ארנסט בכינסקי. מדובר באדם שעל פניו נולד באותו יום שבו נולד סבו של הגיבור ומחזיק באותו מספר תעודת זהות. לב המופתע יוצא לחקירה שמטרתה לגלות מיהו הכפיל של סבו. חקירה שתוביל אותו מישראל לאוסטריה, לאחר מכן לקרואטיה ושוב לישראל ותעמת אותו עם צאצאי הנאצים ועם ראשי הקהילה היהודית באינסברוק.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
ישראל היא מעצמה קולנועית בענייני תעודה. האזור שבו אנו גרים וההיסטוריה שלנו עוזרים לאנשי הקולנוע המקומיים לייצר במשך שנים יצירה תיעודית בין הטובות בעולם ולאחרונה אף החליטה האקדמיה האמריקאית לקולנוע כי זוכי פסטיבל "דוקאביב" יהיו בין המועמדים לאוסקר התיעודי.סרטו של יאיר לב מחזק ומאושש את התחושה כי בישראל לעיתים המציאות עולה על כל דמיון. הצופה עוצר את נשימתו כשעוד ועוד גילוים מתווספים לתעלומת ארנסט בישינסקי: מיהו הבשינסקי האמיתי? האם מדובר בהסתרת זהות נאצית או בעזרה הדדית בין יהודים? מה מביא אדם לגנוב זהות והאם סבו של לב בעצמו אינו מתחזה?
אחד הדברים המרגשים בסרט הוא הקשר שמתהווה באוסטריה בין במאי הסרט, בן לניצולי שואה, לבחור אוסטרי שהוא דור שלישי לנאצים אוסטרים ששירתו ב-SS. הבחור אינו מודע כלל לעבר המפוקפק של משפחתו ואנו חווים איתו את ההלם שבגילוי, כמו גם את הזיווג המוזר שיוצרת היסטוריה משותפת של אנשים יהודים ולא יהודים.הצופה עובר עם לב מסע סיזיפי בין ארכיונים מצהיבים לבין אנשים שדנים בעלילות בשינסקי, ונדמה שהתעלומה הולכת וגדלה ככל שהסרט מתקדם. לב אף משיב להצעת אמו לפנות למשטרה או לבלש ועונה לה - "אני הבלש". ואכן "אתה מת רק פעמיים" היה יכול בהחלט להיות סרט בלשי לתפארת, אך מדובר במציאות שבאמת עולה על כל דמיון ובשל כך הופך הסרט התיעודי הזה לכה מהנה ומרגש."אתה מת רק פעמיים" מחזיר אותנו שוב ללב המאפליה של אירופה בתקופת השואה ומספר סיפור על אנשים שרק רצו לשרוד. הסרט מדגיש את חשיבות ידיעת וגילוי העבר לטובת ההווה והעתיד, והמסר שלו הוא של פתיחות וקבלה והומניות גם ברגעים החשוכים ביותר. סרט תיעודי לתפארת הז'אנר.
אתה מת רק פעמיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ramiגיל: 6901/02/2019 12:55:57
9/10אייקון ציון
סרט תיעודי,במאי דור שני לשואה,מגלה סיפור מרתק,מסובך,מוזר ומותח,על יהודי פולני,ששינה זהות ושרד בתמיכה ועידוד של חברים יהודים מהילדות.מסופר מצויין ואפשר לראות אותו שוב כדי לעשות סדר בסיפור.
שם: דורוןגיל: 6315/12/2018 19:38:22
8/10אייקון ציון
סרט שהוא למעשה מסמך היסטורי מצמרר (מהתקופה האפלה ההיא בשנות ה-40!!!).חובה על כל אחד ואחת לצפות בסרט. במהלך התקדמות העלילה יש תחושה שהולכים לאיבוד,אל דאגה לקראת סיום הסרט הכל מתבהר.מומלץ ומנסיון אישי, יש קושי מסויים להשיג כרטיס לסרט(מספר מועט ביותר של הקרנות,לא ברור לי מדוע).
שם: איילתגיל: 6220/11/2018 00:41:26
8/10אייקון ציון
סרט תיעודי.תחקיר בלשי אחרי זהותם וספור חייהם של סבו של הבמאי הסרט ואדם אחר בעל אותו שם ואותן תעודות.תסבוכת מעניינת מאוד,קשרים שנחשפים,הרבה שאלות שצריך לענות עליהן.יוצא מן הכלל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט