היעד... חתונה ביקורת סרט

Destination Wedding Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היעד... חתונה":
"וינונה ריידר וקיאנו ריבס מקסימים במופע לשניים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Destination Wedding
משחק קיאנו ריבס, וינונה ריידר, די ג'יי דלנבק במאי/ת ויקטור לוין  
קומדיה
ביקורת סרט להיעד... חתונה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ציני וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות31.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"היעד... חתונה", הוא סוג של חלום רטוב לכל מי שגדל בשנות ה-90 והעריץ את שני השחקנים הראשיים שלו: קיאנו ריבס השחקן בעל ההבעה האחת שלמרות הכל מצליח לעורר כל כך הרבה רגש וזכור לטוב משלל סרטים, ביניהם: "איידהו שלי", "מטריקס", "ספיד" ו"פרקליטו של השטן". לצידו מככבת וינונה ריידר הזכורה מלהיטים גדולים כמו: "ביטלג'וס", "בתולות הים", "מציאות נושכת". כמובן ששניהם כבר שיחקו בני זוג ב"דרקולה" של פרנסיס פורד קופולה.שני השחקנים זוכים לעדנה בשנים האחרונות. ריבס בזכות סרטי "ג'ון וויק" המבדרים להפליא. ריידר, שבעקבות התמוטטות העצבים הפומבית שחוותה הסתפקה בתפקידים קטנים בסרטים וסדרות, חזרה למרכז הבמה בעזרת הסדרה "דברים מוזרים" של נטפליקס. לדאבונם של ריבס וריידר, "היעד... חתונה" לא עתיד להפוך ללהיט. בארה"ב הוא יצא בהפצה מאוד מצומצמת בבתי הקולנוע ואחרי הצפייה בו ניתן להבין למה. על אף שהסרט מצחיק למדי הוא פשוט לא מיועד לקהל הרחב. זאת לא קומדיה רומנטית טיפוסית מהסוג שהקהל כל כך רגיל אליה.
מי שמחפש קומדיה רומנטית הוליוודית קלאסית, בבקשה אל תקנו כרטיס לסרט הזה. אני ממליץ על "עשיר בהפתעה", שמחזיר את הקומדיות הרומנטיות לגדולתן. מי שרוצה ליהנות בדיוק מההפך, "היעד... חתונה" יהיה הסרט המושלם בשבילכם. אתם תתמוגגו מהנוף של "נאפה ואלי" בקליפורניה המזכיר במקצת את הגליל בקיץ ומשני כוכבי הקולנוע הגדולים של שנות ה-90 מחליפים מהלומות מילוליות."היעד... חתונה" הוא בעצם סרט קולנוע לשני שחקנים המגלמים דמויות בוגרות שהחיים אכזבו אותם והם משחררים את הציניות והמרירות שלהם תוך כדי דיבור מהיר אחד מול השנייה במשך 90 דקות. אם כבר, זאת קומדיה המיועדת לרווקים ורווקות בני 40 פלוס שכבר לא מאמינים שיש סיכוי שהם ימצאו אהבה והם אוהבים ליידע את הסביבה שלהם במחשבות והתחושות שלהם, גם אם הסביבה לא ממש רוצה לשמוע. כל שאר השחקנים הם ניצבים ברקע, ללא תפקידי דיבור.
ריבס מגלם את פרנק, שעובד בחברת ענק יוקרתית, ואילו ריידר מגלמת את לינדזי, עורכת דין הפועלת בחסות הפוליטקלי-קורקט. אין להם הרבה במשותף חוץ מדבר אחד: שניהם שונאים את החתונה שהם נאלצים ללכת אליה. ריבס שונא את אחיו שמתחתן, את אמו, את הכלה ובכלל את המין האנושי. לינדזי הייתה ארוסתו של החתן, אבל נזרקה שבועות ספורים לפני החתונה שלהם. עכשיו היא מנסה לשחק אותה בוגרת ואצילית ולנכוח בחתונה של בן זוגה לשעבר, למרות שהיא עדיין חשה נבגדת. שני האנשים שמרגישים לא שייכים מוצאים את עצמם יחד למשך סוף שבוע אחד בו הם משחררים רעלים על החתן, הכלה, המציאות, העולם ובדרך מגלים שאולי יש איזושהי תקווה גם לשני הטיפוסים האגוצנטריים שהצופה לומד לחבב.הבמאי ויקטור לוין הוא ממפיקי סדרות הטלוויזיה "מד מן", "המופע של לארי סנדרס", "משתגעים מאהבה" והיום "Survivor's Remorse" הלא מוכרת לקהל הישראלי. הוא לא זר לעולם הקומדיות הרומנטיות. הוא כתב בין היתר את התסריטים לסרטים "כשהיא מצאה אותי" ו"לזכות בדייט עם טד". גם סרטו הראשון כבמאי שייך לז'אנר הרומנטי עם טוויסט "5 עד 7", כך שסרטו השני במספר, "היעד... חתונה", הוא סוג של המשך ישיר לעולם האנטי-רומנטי שהוא נהנה כל כך לעסוק בו. לעומת הפרויקטים הקולנועים והטלוויזיוניים השונים שבהם הוא היה מעורב בעבר, הפרויקט הנוכחי הוא קטן מידות ואף איזוטרי. מסוג הסרטים שיככבו בפסטיבלי קולנוע קטנים ברחבי ארה"ב ואף אחד לא ישמע עליהם לאחר מכן.הסרט נשען כמעט כולו על הכימיה הקסומה והבלתי ניתנת לערעור בין ריבס וריידר, שעבדו יחד בעבר ומיודדים כמעט שלושה עשורים. כנראה בעקבות שמותיהם של שני השחקנים הראשיים הסרט הזה גם מגיע לבתי הקולנוע בישראל. מי שמצפה להפקה גדולה ונוצצת, זה לא הסרט בשבילו. הניצוצות היחידים שיעופו הם בין שני הכוכבים. היה עוזר אם התסריט פרי עטו של ויקטור לוין, היה באמת מבריק, אבל הוא מספיק שנון כדי לעלות חיוך על השפתיים ומדי פעם גם לעורר צחוק. סרט גדול זה לא, אבל סרט קטן ומקסים במידה בהחלט כן.
היעד... חתונה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5129/07/2023 09:17:16
6/10אייקון ציון
פלטפורמה לא מתאימה. זה כמו לקחת המבורגר ולהגיש אותו כקינוח. דיאלוגים שחלקם דווקא מעניינים,אבל לא נגמרים והם יכולים להיות טובים בדיונים באולפני טלוויזיה או בתכניות אירוח אבל לא להיות דומיננטיים בסרט. קצת חבל, כי יש כאן איזשהו ניצוץ שהיה אפשר לפתח אותו אחרת.מפגש של גבר ואישה בדרכם לחתונה שהוזמנו אליה. שניהם אנשים ציניים שפיתחו תפיסת עולם פסימית לגבי זוגיות והשאלה היא, האם שניים כאלו יכולים לפתח מערכת יחסים רומנטית.
שם: תדיגיל: 4809/10/2019 12:38:22
1/10אייקון ציון
על קיאנו ריבס אפשר לומר משפט אחד-"מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".השחקן שהיה להיט בשנות ה-90 וקצת בשנות האלפיים מבזה את עצמו פעם אחר פעם בסרטים בגובה הדשא.למזלו הקהל עוד שומר לו אמונים בזכות סדרת הסרטים "ג''ון וויק" הסבירה.אבל גם הסוס הזה הולך ונגמר.בקשר לסרט הנוכחי אומר רק משפט אחד-הוא דומה לתאונת שרשרת מתחילתו ועד סופו.
שם: ליאורהגיל: 6116/09/2018 10:51:17
5/10אייקון ציון
חבל...ציפיתי לסרט רומנטי בסגנון "נובמבר המתוק" "הבית ליד האגם" ששם הוא פשוט הורס...וקיבלתי שחקנית זועפת מול אחד פסיבי וממורמר כמוה...קיאנו, איך הסכמת לשחק בסרט כזה?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט