קפטן מארוול ביקורת סרט

Captain Marvel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפטן מארוול":
"גיבורה גדולה בסרט הקטן על מידותיה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Captain Marvel
משחק ברי לארסון, ג'וד לאו, סמואל ל. ג'קסון, בן מנדלסון, אנט בנינג במאי/ת אנה בודן, ריאן פלק  
הרפתקאות
ביקורת סרט לקפטן מארוול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קפטן מארוול, טייסת הקרב קרול דנברס, היא גיבורת העל החזקה ביותר בעולם גיבורי העל של חברת מארוול. רבים משווים אותה בכוחותיה לסופרמן, גיבור העל של חברת DC. אז מדוע הסרט החדש של אולפני מארוול/דיסני מרגיש קטן על מידותיה של אותה גיבורת על המסוגלת לעשות כמעט כל דבר העולה על רוחה בעזרת כוחותיה הבלתי נדלים? כנראה הבחירה להתמקד במערכות יחסים וחיזוק קווי העלילה של סרטי מארוול הקודמים הם הסיבה האמיתית לכך שעל אף שהיא מסוגלת לעוף, לירות לייזרים קטלניים דרך כפות ידיה ולחצות חלליות עצומות לשניים, "קפטן מארוול" הוא עדיין סרט צנוע במידותיו לעומת שני סרטי "קפטן אמריקה" האחרונים או "הנוקמים: מלחמת האינסוף".צמד אנשי הקולנוע העצמאים אנה בודן וריאן פלק, הזכורים בעיקר מהסרטים "חצי נלסון" שסיפק מועמדות לאוסקר לריאן גוסלינג או הסרט "מה שקורה במיסיסיפי", הם בדיוק מה שנשיא אולפני מארוול קווין פייגי מחפש. יוצרים מוכשרים שיעניקו מהייחוד שלהם כאמנים למוצרים הקולנועים הגדולים וכמעט נטולי הייחוד של האולפנים אותם הוא מנהל ביד רמה. הייחוד של בודן ופלק הוא ביצירת דמויות קולנועיות אמינות, מורכבות ורבות רבדים, מערכות יחסים אינטימיות ואנושיות בין דמויות שיכולות להיות מאוד לא חביבות, אבל עדיין הקהל יאהב את גיבורי סרטיהם למרות הפגמים באופיים.
העובדה שצוות שחקנים נפלא וכשרוני במיוחד מוביל את הסרט הזה, בהחלט תורמת להצלחתו. קצת קשה להיכשל כאשר זוכת האוסקר ברי לארסון, והמועמדים לפרס האוסקר סמואל ל' ג'קסון, אנט בנינג, דג'ימון הונסו וג'וד לאו הם שחקני המשנה. לצידם האוסטרלי המוכשר בן מנדלסון ("ממלכת החיות") שגם זכה לשבחים על תפקידו בסרטם האחרון של בודן/פלק, "מה שקורה במיסיסיפי". הוא מצליח לספק כאן הופעה נפלאה עם דמות מפתיעה. אין ספק שיש דגש רב על הדמויות, מערכות היחסים שלהם, ובכלל לארסון את ג'קסון הם אחלה צמד קטלני סטייל מרטין ריגס ורוג'ר מרטאו בסדרת הסרטים המצליחה משנות השמונים "נשק קטלני".אם כבר מזכירים מזכירים את שנות ה-80, הסרט הזה מתכתב באופן ישיר עם שנות ה-90 ולא חסרות כאן התייחסויות לתקופה מההתרסקות בתוך חנות בלוקבאסטר ופיצוץ ראשו של ארנולד שוורצנגר בכרזת קרטון גדולה של הסרט "שקרים אמיתיים" ועד מאבק בתוך רכבת נוסעת המזכיר את הסרט "ספיד" וסצנת הסיום שלו. כמובן יש גם פסקול מהחלומות לכל מי שגדל בשנות ה-90 עם להיטים כמו : Waterfalls ,Only Happy When It Rains, Just A Girl והמפתיע מכל היא הנוכחות של השיר Come As You Are של להקת נירוונה באחת הסצנות המשמעותיות בסרט.
מלבד המוסיקה המעולה, "קפטן מארוול" ממשיך את המסורת שאולפני מארוול החלו בסרט "הפנתר השחור". הוא מצליח להיות יצירה פמיניסטית בלי להאכיל את הצופה בכפית, אלא רק דרך הפעולות השונות של הקפטן והבחירות השונות שלה. אם זה תמיד לקום ולנסות בשנית כאשר היא נכשלת במשהו, לשרת את עצמך ולא את הגבר שנותן לך הוראות, אפילו הידידות שלה עם מריה רמבו, טייסת הקרב המוכשרת (בגילומה של הבריטית לשנה לינץ') מקבלת משמעות חזקה כאשר קרול דנברס מציעה לה להטיס את המטוס שלה אל החלל. כך שאין ספק שמערכות היחסים בין הדמויות השונות עם הקפטן הן בהחלט נקודת החוזק של הסרט.אז מה נקודת החולשה של הסרט? כל השאר. התסריט לא באמת מצליח להפתיע את הצופים. הוא כתוב היטב, יש בו הומור, דרמה ומתח, אבל אין בו משהו באמת מסעיר שיהפוך את הסרט הזה לחוויה קולנועית בלתי נשכחת כמו חלק מהסרטים הקודמים של אולפני מארוול. אנחנו לא באמת נחשפים לעולמות מסעירים חדשים, מרבית העלילה מתרחשת על כדור הארץ, כך שמרבית הסרט עוסק בבניית הקשר בין הקפטן לניק פיורי. למרות זאת מדובר ב-112 דקות שעוברות בהנאה מרובה, אך הן לא ייחקקו בזיכרון הקהל. מה שכן תזכרו היטב מהסרט הוא את גוס החתול שיש לו את כמה מהסצנות המגניבות והמפתיעות ביותר. אז התכוננו לפגוש את הקפטן האמיתי שהופך את הסרט הזה למבדר באמת, קוראים לשחקן רג'י והוא חתול ג'ינג'י.
קפטן מארוול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 08:08:09
7/10אייקון ציון
סרט נחמד , אהבתי את מה שקורה באמצע הסרט, היו סרטים יותר טובים של מארוול
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 10:01:00
6/10אייקון ציון
אחד הסרטים היחידים של מארוול שהם בינוניים ולא חיותר מזה. אמנם יש שיחקנים נהדרים ואפקטים לא רעים בכלל, אך תוכנו של הסרט לא ייחודי כפי שמצופה ממארוול
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:26:07
5/10אייקון ציון
דוגמה לסרט שהוא באמת לא גרוע ולא טוב, פשוט בינוני. העלילה בינונית, המשחק בינוני, במקרה של ברי לארסון בינוני מינוס ואני אומר את זה עם המון אהבה לברי לארסון. אני חושב שהיא אישה יפה ומדהימה, אבל היא פשוט שיחקה בסרט הזה בצורה אדישה ולא טובה. במהלך כל הסרט טאלוס היצור הירוק מתחזה לאנשים אחרים כדי להגיע לקרול ובסוף מסתבר שהוא בעצם הטוב והחבר של קרול הוא הרע. אם הוא הטוב למה הוא פשוט לא פנה אל קרול וביקש ממני עזרה? במקום זה, הוא בחר לגרום לאנשים להיהרג בדרך, עד שהוא נזכר לבוא ולהגיד לה "באתי הנה כדי לדבר בצורה האמיתית שלי". בנוסף, עצלנות מצד הבמאי בקרב האחרון. כשקרול והנבל סופסוף עומדים להלחם, הוא מדבר מדבר עד שהיא מעיפה אותו במכה אחת שהייתה אמורה להיות פאנץ'' מצחיק. לזה אני קורא עצלנות כתיבתית בשביל קומדיה, משהו שאני ממש לא אוהב. במקום לתת לנו קרב הביאו לנו קומדיה לא כל כך משובחת. לסרט יש גם כמה נקודות אור כמו סמואל ל. ג''קסון שמצוין כמו בכל סרט שלו. ציון 5/10
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט