כולם יודעים ביקורת סרט

Everybody Knows Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "כולם יודעים":
"קאסט מוכשר שמציג רגשות ללא מסכות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Everybody Knows
משחק פנלופה קרוז, חוויאר בארדם, ריקרדו דארין במאי/ת אסגר פרהאדי  
זר
ביקורת סרט לכולם יודעים מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"אינטימיות ספרדית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסופרת האמריקאית אתל ואטס מאמפורד כתבה פעם: "האל נתן לנו את קרובי משפחתנו. תודה לאל שאנו יכולים לבחור את ידידנו". הבמאי האיראני אסגר פרהאדי, מי שביים את הסרטים זוכי פרס האוסקר "פרידה" ו"הסוכן", מחליט לחשוף את הצופים הפעם אל הצבעוניות והחושניות של העולם הספרדי כשהוא חוזר עם סרט חדש שפתח את פסטיבל קאן ב 2018. היצירה מתרחשת בספרד בכיכובם של זוג השחקנים פנלופה קרוז וחאווייר ברדם, כשלצדם השחקן הארגנטינאי המוכשר ריקרדו דארין המגלם את בעלה של קרוז.עלילת הסרט מתמקדת בלאורה (קרוז) שמגיעה עם ילדיה מארגנטינה הרחוקה לחגיגת החתונה של אחותה בכפר ספרדי, שם היא פוגשת את פאקו אהובה לשעבר (ברדם). ניתן ליהנות מהנופים הציוריים של הסמטאות בכפר, הכנסייה העתיקה והכרמים שמצולמים באופן נהדר, וכמו כן להרגיש את אווירת החגיגה המיוחדת, שהיא חמה מספיק כדי להסתיר את המתחים שקיימים בין המשתתפים.
מצב הרוח המרומם משתנה ברגע אחד - כשאחת הדמויות נעלמת מהאירוע, סיטואציה שמחוזקת על ידי סימנים שמבשרים רעות באירוע חגיגי: הפסקת חשמל וגשם. מאותו רגע, המתח עוטף את כל בני המשפחה וסוד מהעבר שהיה קבור במשך שנים מתחיל להיחשף, עד שנדמה שכולם יודעים מה הוא. הביטוי "כולם יודעים" חוזר על עצמו על ידי דמויות שונות, ויש לו משמעות רחבה ומטרידה בקשר למאורעות שהתרחשו בהיסטוריה ולכאלה שמתרחשים בהווה – אלו "היודעים" הם חלק מהדמויות ויתכן שגם חלק מהצופים.השחקנים הראשיים מצליחים לשמור על אמינות ולרגש בסיטואציה הקשה שהם נקלעים אליה, במיוחד ברדם הכריזמטי שהדמות אותה הוא מגלם שרויה בלבטים קשים, אך בהחלט אינה חסרת אונים. הסרט מתקדם באיטיות ומאפשר לנו הצופים להרגיש את התפתחות הייסורים של דמויותיו בעקבות המאורע. החשדנות לא פוסחת על אף אחד, הדמויות סובבות כעוסות, עצובות ומחפשות אשמים. "מרכיב ההפתעה" בסרט אינו מצליח למלא את ייעודו, אך הדרך היסודית של מסע מלא בחששות אותו עוברים הצופים עם הדמויות עד לסיום הסרט - היא מנת הדגל שלו.
עם כל הצעקות, הריקודים וההמולה, קשה לעקוב אחרי מי אחיין של מי ומי עובד של מי. אבל העץ המשפחתי המבלבל לא מקשה על היכולת להבין את העלילה המרכזית מכיוון שההבנה הנדרשת היא רגשית ברובה.הסרט מתאמץ להציג את החיים האמתיים ונותן זוויות הסתכלות של מספר דמויות, שכל אחת מהן יכולה הייתה להיות גיבורת האירועים בעצמה: האישה הקנאית, הילד הקטן שלא מוצא את דרכו (בין הנפילים) בחגיגה, או הנערה המרדנית. אנחנו עדים לסיטואציות כמו הקפדה על ארוחת בוקר ושיחות חולין שחורגות מהדרך בה מצופה מאנשים להתנהג בסיטואציות של מתח ואפילו אבל, אלו סיטואציות חריגות שדומות יותר למתרחש בחיים האמיתיים ומתעלמות מהקלישאות.הבמאי פרהאדי מראה לנו באופן מרגש ונבון כיצד סודות עוצמתיים, הנחות מוטעות ובושה מסוגלים לפרק משפחות לחלקים. למרות המתח שמתבשל נכון, הכימיה החזקה והעצובה בין קרוז לברדם והצילומים היפהפיים, הסרט לא מחדש משהו בנוף הסרטים מסוגו. התסריט לא מאפשר לשחקנים ללכת רחוק מדי ולכן הוא נחמד אבל לא יוצא דופן. זה סרט שראוי לצפות בו, אבל הוא לא היצירה הטובה ביותר של הבמאי, וגם את זה כולם יודעים.
כולם יודעים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5012/08/2022 10:17:31
7/10אייקון ציון
אורך הסרט הוא נקודת התורפה המרכזית. ההתחלה מסורבלת אבל בהמשך יש התכנסות לציר מרכזי מעניין. לאורה ושני ילדיה מגיעים לחתונת אחותה בעיירה הקטנה בה גדלה, בזמן שבעלה נשאר בארגנטינה. שם היא פוגשת את פאקו, אותו היא מכירה מילדותה ואיתו ניהלה רומן כשהיו צעירים. בליל החתונה ,ביתה של לאורה נחטפת ונדרש עבורה כופר כדי לשחררה. האירוע המטלטל פותח תיבת פנדורה ומתגלה סוד מן העבר שקשור לחטיפה .המוצר עצמו הוא טוב אבל לא חף ממגרעות. ציון 7.5.
שם: מאיר גבעגיל: 7628/08/2019 10:57:11
8/10אייקון ציון
סיפור מעניין, סרט מצויין, מהנה, משחק מצויין
שם: שלומיגיל: 6929/05/2019 16:03:09
9/10אייקון ציון
דרמה משפחתית המתפתחת תוך כדי חתונה של אחת מבנות המשפחה. כל האירועים מתרחשים בכפר קטן בו כולם מכירים את כולם, הרכילות עוברת מאוזן לאוזן. בני המשפחה מתמודדים,עולים דברים מהעבר. כיצד הכל מסתיים, צריך לצפות בסרט. מומלץ לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט