אפשר לנשום בשקט ביקורת סרט

And Breathe Normally Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "אפשר לנשום בשקט":
"חיבור אנושי מרגש המגשר בין עולמות שונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר And Breathe Normally
משחק כריסטין תורה הראלדסדוטיר, באבטידה סאדיו, פטריק נוקבי פטורסון במאי/ת איזולד אוגדוטיר  
זר
ביקורת סרט לאפשר לנשום בשקט מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"הומני ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע91.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות, במאים רבים עוסקים בסוגיית הפליטים ומשתדלים להדגיש את הצד האנושי של בעיית ההגירה. כאשר התסריטאית והבמאית האיסלנדית איזולד אוגדוטיר כתבה את סרטה העלילתי הארוך הראשון, היא ידעה שעוני יהווה נושא מרכזי בסרט. את הרעיון לשפוך אור על מצבם של מבקשי המקלט באיסלנד, ולהביא את חוויותיהם למסך, פיתחה הבמאית בעקבות מפגשים עם פליטה מאוגנדה במסגרת התנדבותה בצלב האדום. אותה פליטה נאבקה בבעיות כלליות וגם במערכת ובבירוקרטיה קשה על מנת לקבל מקלט מדיני באיסלנד.העלילה עוסקת באם חד הורית החיה בעוני בשם לארה (כריסטין תורה הראלדסדוטיר) עליה נוחתת כגלגל הצלה הזדמנות להתמחות בעבודה בביקורת הדרכונים בשדה התעופה של איסלנד. בעבודה, ללארה יש את הכוח לדחות או לאשר כניסה למהגרים על ידי איתור דרכונים מזויפים, ואכן היא מסרבת את המעבר לאדג'ה (באבטידה סאדיו), אישה ממגינאה-ביסאו, ובכך מפרידה אותה מבתה ומאחותה. השלכות המעשה הזה מייסרות את לארה וגורמות לה להתעמת עם ההחלטה שקיבלה. בתחילת הסרט כשלארה ובנה מגיעים לבית מחסה לחתולים, מעלה הילד את השאלה "למה הם צריכים לחיות בכלובים?", ובכך מזהה ומעלה בתמימות בפני הצופים שאלה מוסרית עמה הם יצטרכו להתמודד לאורך העלילה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הבמאית אוגדוטיר מראה לצופים שלא כל הנזקקים מוכנים לקבל עזרה: כאשר זר טוב לב במכולת מציע להשלים ללארה את התשלום, היא פשוט דוחפת את הפריט מערימתה. היא גם לא מוכנה לקבל עזרה פורמלית מממשלת איסלנד, למרות שזו מאפשרת תמיכה הכוללת דיור וצרכים בסיסיים לאם חד הורית כמו לארה. במקום זאת, היא בוחרת לצאת עם בנה ל"הרפתקה סודית" הכוללת שינה במכונית וארוחות מאולתרות מטעימות המוצעות בסופרמרקט.בהמשך, לארה מגלה שהיא חייבת להיעזר באדם האחרון שממנו היא הייתה מצפה לעזרה, הפליטה אדג'ה שיכולה לספק לה ולבנה מיטה חמה. הסרט מזכיר לנו את הכוח שיש לנו לעזור לאחרים, גם כשאנו חושבים שאנחנו חסרי אונים. חייהן של שתי נשים שנאבקות לחיים נורמליים מצטלבים באופן גורלי והן נתלות האחת בשנייה. שתי האימהות החד הוריות מגלות שהן דומות האחת לשנייה יותר מכפי שהיו יכולות לדמיין. המפגש המחודש בין הנשים נוצר באופן מעט מלאכותי, אבל האור האנושי שנובע ממנו מצדיק אותו לחלוטין. השחקניות הראשיות מצליחות לייצר התרגשות רבה ולעניין את הצופים גם בסצנות ללא מילים.
אדלר, הילד התמים והמקסים של לארה, מאמין ב"הרפתקה" שהמציאה לו אמו ואף חולם על חופשה בספרד החמה ושטופת השמש. הוא מלא באהבה ל"מוצי" החתול בו הוא מטפל ולא חושש מאנשים זרים. אדלר משמש כחוט המחבר בין הנשים כמעט בכוח, וסוגר, גם אם באופן מסורבל משהו, את הפער שהחוק יצר ביניהן, כשהוא מדליק את האינסטינקט האימהי של אדג'ה.הנופים האיסלנדיים השוממים והקודרים הנראים בסרט מדגישים את הקרירות בין הדמויות שמופיעה לאורך העלילה. מזג האוויר הסוער ומשבי הרוח העוצמתיים והמתמשכים שמוצגים בסרט משמשים מטאפורה מצמררת למערבולת שמאיימת לעקור אנשים שכל יום הוא מלחמה עבורם.בשלב מסוים הצופים עשויים לחשוב שהם יודעים כיצד יסתיים הסרט, אך למרות שהבמאית המוכשרת נמנעת מלהציג תוצאה ברורה היא מצליחה ליצור כמה פיתולים וסיום הסרט הלא צפוי מהדהד בראש הצופים גם מחוץ לאולם הקולנוע. מדובר בסרט אנושי ומרגש המצליח לעסוק בנושאים אוניברסליים חשובים באמצעות סיפור אישי קטן אך עוצמתי.
אפשר לנשום בשקט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורהגיל: 6228/06/2019 16:13:35
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד!סיפור אמיתי...
שם: meno56גיל: 6804/05/2019 18:17:53
10/10אייקון ציון
סרט מעולה. סרט על הרוע שיש בעולם ועל הטוב שיש בעולם.על הקור שיש בעולם ועל החום שיש בעולם(ולא רק האקלים הנורא באיסלנד).משחק מצוין של כול המשתתפים בסרט ובעיקר הילד , האמא , והאישה שברחה מארצה ומחפשת עתיד טוב יותר ...
שם: קטיגיל: 3804/05/2019 17:12:26
7/10אייקון ציון
סרט טוב, לא וואו וקצת איטי מדי אבל מציף בעיות חשובות, כמו בעיית המהגרים העולמית, בעיית השימוש בסמים, תפקוד הורי שעלול להשתבש בגלל החלטות לא נכונות. בסרט מוצג קשר שנרקם בין שתי נשים למרות השוני ביניהן, עזרה הדדית, השאיפה להשתקם ולנהל חיים נורמטיביים למרות האתגרים. זהו סרט שמעביר מסר חשוב, גם אם הוא לא יצירת מופת קולנועית.
קישורים
חץ אפשר לנשום בשקט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט