מה הסיכוי? ביקורת סרט

Long Shot Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מה הסיכוי?":
"הקומדיה המצחיקה של 2019 עד כה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Long Shot
משחק סת' רוגן, שרליז תרון, רנדל פארק במאי/ת ג'ונתן לוין  
קומדיה
ביקורת סרט למה הסיכוי? מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות נדמה כי אין מספיק קומדיות טובות בבתי הקולנוע. או שהן נמוכות וולגריות מדי ופונות למכנה המשותף הנמוך ביותר, או שהן קומדיות רומנטיות מתקתקות או קומדיות צרפתיות בינוניות ברובן לכל המשפחה. אחד האנשים שתמיד מצילים את המצב הוא סת' רוגן. השחקן/תסריטאי ולאחרונה גם במאי ("ראיון סוף") היהודי שכלל את הז'אנר של קומדיות הסטלנים והביא למרכז הבמה את הברומאנס – קומדיות ששמות במרכז את החברות בין גברים ילדותיים שממאנים להתבגר. הסרט החדש בכיכובו "מה הסיכוי?" מביא אותו לעולם הקומדיות הרומנטיות או יותר נכון מביא את עולם הקומדיות הרומנטיות אליו.רוגן מגלם את פרד פלרסקי, עיתונאי שנון בעל יצר הרס עצמי שמתפטר מעבודתו לאחר שעיתונו נקנה בידי טייקון שמרן. הוא פוגש במסיבה במפתיע את שרלוט פילד (שרליז תרון), מזכירת המדינה האמריקאית, שהייתה גם הבייביסיטר שלו בתור נער. היא מזהה את הכישרון שלו ומחליטה נגד עצת יועציה לשכור אותו לכתוב את נאומיה לקראת המירוץ לנשיאות שלה כאישה הראשונה בתפקיד, כשהקמפיין שלה מתמקד באמנה סביבתית שהיא גיבשה ועליה היא רוצה להחתים מאה מדינות ברחבי העולם.
פרד, שהיה מאוהב בשרלוט היפהפייה והאמביציוזית עוד מילדותו, מסכים לתפקיד ובתנאי שהיא לא תמעל בערכים אותם היא רוצה לקדם. אט אט הכימיה בין השניים הולכת וצוברת תאוצה, למרות ההבדל בתפקיד, מעמדות, יופי, לבוש ובסטייל, והם מתאהבים ונאלצים להסתיר את מערכת היחסים מעיני התקשורת מאחר ופרד נחשב ללא ייצוגי עבור מזכירת המדינה האמריקאית.אם העלילה נשמעת כמו עוד קומדיה רומנטית סטנדרטית, זה בגלל שבמידה רבה היא אכן כזו. הסרט עונה על הקונבנציות של הז'אנר, על המורדות והעליות בקשר, המכשול הבלתי ניתן לגישור והסוף הטוב מהאגדות. הוא לא מנסה להיות ריאליסטי לרגע, והוא בכוונה בעל נופך של סיפור אגדה הוליוודי, אבל זו אגדה שלא מותאמת לילדים.
במובנים מסוימים זוהי הפנטזיה הליברלית האולטימטיבית לעידן טראמפ. מועמדת לנשיאות שמנסה לקדם הסכם סביבתי, בעוד נשיא ארה"ב הנוכחי הוא היחידי שפרש מהסכם פריז להגבלת ההתחממות הגלובלית, זו פתיחת חזית מכוונת נגד משנתו של טראמפ. רוגן אף מציב בסרט את הטייקון השמרן, שמפעיל את נשיא ארה"ב וחושב שגייז גורמים להוריקנים, כרשע האולטימטיבי, עמדה לא שכיחה לסרטים הוליוודיים שפונים לקהל הרחב ולא רוצים להרגיז קהלים בעלי השקפה פוליטית מנוגדת. מצד שני גם הצד הדמוקרטי, שחושב את עצמו כצודק וכנכון כפי שדמותו של פרד מכריזה על עצמה, מקבל עקיצה ישירה בסרט בדמות החבר האפרו-אמריקאי הרפובליקני של פרד.למרות שהסרט מתארך יתר על המידה (מעל שעתיים), צפוי למדי ועל סף הקלישאתי, סוד הקסם שלו הוא פשוט – זה סרט מצחיק. מאוד מצחיק. מצחיק ברמה של לצחוק בקול עשרות פעמים במהלכו, מה שהופך אותו מבחינה קומית לסרט המוצלח שראיתי בקולנוע מאז "חי בסרט", גם הוא בכיכובו של רוגן. לפעמים ההומור קצת וולגרי יתר על המידה, אבל רוב הזמן הכימיה בין הכוכבים עובדת, ההומור הנאבעכי/יהודי/סטלני של רוגן הוא שנון ועוקצני ויש בו לא מעט סצנות קומיות כתובות היטב ומבוצעות מצוין.בכך הופך "מה הסיכוי?" לקומדיה רומנטית מוצלחת שפונה לקהל גברי ונשי כאחד, כשהיא משלבת בין קלישאות הז'אנר לבין ההומור הבוטה האופייני לסרטיו של רוגן וחבורתו. במאי הסרט ג'ונתן לוין, שעבד עם רוגן בעבר על הקומדיות המוצלחות "50/50" ו"הלילה שלפני", מעניק לסרט קצב קומי טוב ומצליח להוציא את הצופה עם חיוך על הפנים. וזה כל מה שצריך בעצם מקומדיה טובה.
מה הסיכוי? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5328/09/2020 01:17:31
8/10אייקון ציון
נחמד מאד. ברור שלא ממש הגיוני אבל יש בו קטעי סאטירה טובים אמיתיים ובדיחות בהחלט מצחיקות. כדאי לראות.
שם: anipoגיל: 4814/03/2020 09:55:04
8/10אייקון ציון
קריצה ממזרית לסרט "אישה יפה".סיפור אהבה של הפכים שיכול לקרות רק בסרטים. הפעם בתפקיד האנדרדוג זה הגבר והאישה היא בסטטוס היפה והמצליחה. גם השיר המפורסם של רוקסט it must have been love מתנגן לו פה ושם.פרד פלרסקי הוא עיתונאי שהתפטר בעקבות רכישת העיתון בו הוא עובד על ידי טייקון. במקרה הוא פוגש באירוע חברתי את שרלוט פילד, שהיא מזכירת המדינה האמריקנית,שהיתה גם הבייביסיטר שלו 25 שנה קודם לכן. שרלוט היפהפייה והשאפתנית מתכוונת לרוץ לנשיאות ארה"ב ומצרפת את פרד לצוות שלה ככותב נאומים.יחד הם נוסעים ברחבי העולם כדי לגייס תמיכה לאג''נדה הסביבתית ששרלוט מקדמת.מעבר להבדלי המעמד ביניהם, הם גם שונים באופי. פרד הוא קצת סטלן והכי לא פוליטיקלי קורקט שיש וגם מצחיק. שרלוט די בכוון הפוך.כל זה לא מונע מהם להתאהב למרות המכשולים והרמת הגבות מהסביבה הקרובה. סרט סימפטי שמצחיק מידי פעם, אבל גם טיפה ארוך מידי.
שם: איציק גורגיל: 4630/08/2019 01:23:19
6/10אייקון ציון
סת רוגן בעוד סרט עם הומור ילדותי ועלילה קלושה. הסרט הזה הרגיש לי יותר מגוחך ממצחיק. גם שרליז ת''רון שבגיל 44 עדיין נראית מיליון דולר לא מצילה את הסרט..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט