חורשות את הלילה ביקורת סרט

Booksmart Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "חורשות את הלילה":
"קומדיה חביבה ברוח הפוליטיקלי קורקט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Booksmart
משחק ליסה קודרו, ג'ייסון סודייקיס, קייטלין דוור, מולי גורדון במאי/ת אוליביה ויילד  
קומדיה
ביקורת סרט לחורשות את הלילה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שנון וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז שיצא לאקרנים, ישנו דיבור חיובי מאוד על "חורשות את הלילה", במיוחד בקרב המבקרים האמריקאים, שחלקם הכתירו אותו כאחת מקומדיות ההתבגרות המוצלחות של השנים האחרונות. ייתכן והצוות הכל נשי שמאחוריו שכולל לא פחות מ-4 תסריטאיות ואת השחקנית אוליביה ווילד בעבודת בימוי ראשונה סייע לביקורות המהללות, כמו גם התוכן הפרוגרסיבי של הסרט, המסרים ההומניים והפמיניסטיים שבו והיותו אינטליגנטי יותר במהות מאשר רוב מקביליו לז'אנר. אולי זה גודל הציפיות, שגרמו לי לצאת מהסרט עם מידה מסוימת של אכזבה.העלילה עוקבת אחר איימי (קייטלין דוור, "בית זמני 12") ומולי (ביני פלדשטיין, "שכנים 2") שתי נערות שהשקיעו את כל זמנן בתיכון בלימודים על מנת להתקבל לקולג' איכותי וויתרו על כל ההנאות, השתייה והכיף של גיל הנעורים כדי להגשים את חלומן. השתיים לא מביעות יותר מדי צער על כך, עד שהן מגלות כי גם שאר חבריהם לתיכון התקבלו לקולג'ים איכותיים, אבל גם הספיקו לבלות כמו שצריך. הן מחליטות שאסור להן לסיים את התקופה הזו בלי ערב אחד של הנאה חופשית בו הן שמות פעמיהן לעבר מסיבה אליה תגיע נערה בה איימי מאוהבת.
כן, לאחר "באהבה, סיימון", שהכריז על עצמו כסרט האולפנים הראשון לנוער שמעמיד במרכזו דמות של נער גיי, "חורשות את הלילה" כבר מציב במרכזו את הדמות של הנערה הלסבית בטבעיות אגבית, כשתהליך היציאה מהארון מול משפחתה כבר הושלם וכעת נותר לה רק לממש את רצונותיה לראשונה. יש משהו מרענן באופן בו הסרט לא רואה בעניין יותר כ"אישו", כשאין משמעות של ממש אם מושא האהבה של הגיבורה הוא גבר או אישה.אבל הפתיחות החשובה הזו, נהיית לעיתים מעין רצון לסמן וי על כל הנקודות של סרט תקין פוליטית, מה שמונע ממנו להיות מצחיק בלי לדפוק חשבון, כשגלריית הדמויות בו נדמית כמו יצאה ממנשר של ייצוג מגוון של הוליווד מאשר נערים שמשקפים את האמריקאים הממוצעים ולכל דמות נגלה צד נסתר שיאיר אותה באור חיובי בסופו של דבר.
חלקו הראשון של הסרט שמריץ את הבנות בין מסיבה הזויה אחת למשנתה הוא מוצלח יותר ויש בו נופך של ז'אנר סרטי מסע ליליים הזויים כמו "שיגעון של לילה", אולם גם הוא לא הולך עם הסיטואציות הקומיות שבו עד הסוף. בחלק השני כאשר הבנות מגיעות למסיבה המיוחלת העניינים נרגעים וישנה הרגשה כי הסרט מתרכז יותר במסע שעוברות הגיבורות מאשר בייעודו המרכזי כקומדיה – להצחיק.למרות זאת, אם שופטים את "חורשות את הלילה" כמה שהוא – קומדיית התבגרות משעשעת לפרקים ויחסית שנונה, משוחקת היטב, עם כמות עודפת של ייצוג "נכון" שמותאמת לעידן הפוליטיקלי קורקט בהוליווד כיום, אז בהחלט ניתן לראות בו כאופציה מהנה ליציאה. לא פחות מזה ולא הרבה יותר מזה.
חורשות את הלילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1727/08/2019 12:18:24
8/10אייקון ציון
למה להשתיק לי את השחקניות ולשים מוזיקה במקום
שם: מיקהגיל: 1818/06/2019 00:03:20
10/10אייקון ציון
סרט מצוין! מצחיק! כיפי! עם מוסר השכל תמיד סרטי התיכון מציגים את אותה עלילה. הסרט שונה ומרענן, מותאם לעכשיו. ומראה כמה צדדים שעוד לא ראינו. הסרט פתוח בגישתו וללא הרבה סינונים (לשיקולכם). אף על פי כן, מומלץ מאוד! נהנתי, צחקתי והתרגשתי תהנו :)
שם: סיניה פרידמןגיל: 5015/06/2019 19:22:34
8/10אייקון ציון
יחסית לקטגוריה שהיא בעייתית ממילא הסרט מעולה. שנון, אינטליגנטי, משוחק היטב. מצחיק מאוד בקטעים מסויימים שהיו פשוט מבריקים. אהבתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט