לב משוגע ביקורת סרט

This Crazy Heart Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לב משוגע":
""מחוברים לחיים" בסגנון גרמני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר This Crazy Heart
משחק אליאס מבראק, פיליפ נואה שוורץ, אווה פרוייס, ליסה ביטר במאי/ת מארק רותמונד  
זר
ביקורת סרט ללב משוגע מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבימאי מרק רותמונד מתמחה במלודרמות העוסקות ברפואה ובאנשים עם לקויות. סרטו החדש "לב משוגע" אינו מחדש דבר אך מצליח לרגש. רותמונד יודע ללחוץ על בלוטת הרגש של הצופה במקומות הנכונים, ובדיוק לפני שהסצנה הופכת לקיטש הוא מפסיק וממשיך הלאה.הסרט עוסק בשני גיבורים - לני (השחקן המצוין אליאס מבראק שזהו תפקידו הקומי הראשון), נער שעשועים עשיר ומפונק שמתמחה בלא לעשות שום דבר משמעותי בחייו ויחד עם חבריו הוא מבלה במועדוני לילה עד השעות הקטנות. אביו הרופא חמור הסבר כבר התייאש ממנו לגמרי וכשערב אחד לני מטביע את הפורש שלו בבריכת השחייה המשפחתית מחליט האב שכלו כל הקצים והוא מטיל על לני משימה - לשמש מעין מלווה חונך לדויד.
דויד (פיליפ נואה שוורץ החינני) הוא ילד חולה שסובל מבעיות רפואיות רבות וקשות. בכלל לא בטוח שהוא יצליח לחגוג את יום הולדתו ה-18. כך ילד חולני ציני סר וזועף שאימו חרדה לגורלו פוגש את הפלייבוי הצעיר, ונדמה שאין להיכרות הזו שום סיכוי שבעולם להצליח.מעבר לכך שהסרט מזכיר ואף מתכתב בבירור עם הסרט הצרפתי המצליח ביותר בכל הזמנים - "מחוברים לחיים" שעסק בקשר בין מטפל מהגר קשה יום למטופל מהאצולה הצרפתית, הרי שתי התמות הבולטות בסרט הן "הזוג המוזר" ו"דג מחוץ למים".
סרטי "הזוג המוזר" פופולריים בקולנוע, כשבדרך כלל מדובר בשני גיבורים שעל פניו אין סיכוי בכלל שהקשר ביניהם יצליח בגלל השוני החברתי ובאופי. סרטי "נשק קטלני" השתמשו בתמה הזאת, הקומדיה המצליחה "תאומים" שבו מגלמים ארנולד שוורצנגר ודני דה ויטו זוג אחים המחפשים את אימם, וכמובן הקומדיה "הזוג המוזר" עם וולטר מתאו וג'ק למון. לני ודויד גיבורי "לב משוגע" שונים מאוד זה מזה ועל פניו נדמה שאין סיכוי שיסתדרו. אולם כפי שבדרך כלל קורה בסרטים שכאלה, הגיבורים בסופו של דבר לומדים להעריך אחד את השני ואף לומדים האחד מרעהו.התמה השנייה הבולטת בסרט היא תמת ה"דג מחוץ למים". בסרטים אלו יוצא הגיבור מאזור הנוחות שלו וצריך להסתגל לסביבה חדשה ולא מוכרת כמו בסרט "טרזן בניו יורק" או "רבי אברהם במערב הפרוע". דויד הנהנתן לא ביקר מימיו במעון לילדים חולים ומהקליניקה של אביו בבית החולים הוא מנסה להימנע בכל כוחו. עולם הבילויים שלו הוא זוהר ונוצץ לעומת הקדרות שמשדר עולמו של דויד הצעיר. וכך, כשלני יצטרך לגלות אחריות כשדויד מרגיש שלא בטוב או כשדויד יגיע למועדון הלילה שבו מבלה לני - שניהם יחושו שהם הרחק הרחק מהעולם המוכר להם. רותמונד מביים את הסרט ביעילות והסיטואציות בין הגיבורים אותנטיות וזורמות.הבמאי סיפר כי אחרי שקרא את הספר עליו מבוסס הסרט הוא לא ישן לילות והרגיש כי הוא חייב לעבד את הספר לקולנוע. צופה שכבר צפה בסרט או שניים על זוגות מוזרים ודגים מחוץ למים קרוב לוודאי שינחש לאן תתפתח העלילה ולמרות זאת הסרט מצליח לרגש ולספק הנאה. כולל הסיום שבו (ממש כמו ב"מחוברים לחיים") מוצגים הגיבורים האמיתיים עליהם מבוסס הסרט. התוצאה היא Feel good movie ולא במובן הרע.
לב משוגע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ויקיגיל: 3314/09/2019 11:41:17
9/10אייקון ציון
סרט מרגש ומקסים על החיים
שם: michal_alגיל: 3112/09/2019 12:27:30
10/10אייקון ציון
למי שמחפש סרט שונה, מרגש, עם הרבה תובנות - לכו לראות את הסרט הזה. מאוד מומלץ!
שם: איתיגיל: 4907/09/2019 10:27:42
7/10אייקון ציון
דרמה קומית מהנה
קישורים
חץ לב משוגע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט