מליפיסנט: אדונית הרשע ביקורת סרט

Maleficent Mistress of Evil Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מליפיסנט: אדונית הרשע":
"פנטזיית דיסני שגרתית שמצליחה לבדר בעיקר בזכות הכוכבות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Maleficent Mistress of Evil
משחק אנג'לינה ג'ולי, אל פנינג, מישל פייפר, צ'יווטל אג'יופור, סם ריילי במאי/ת יואכים רונינג  
הרפתקאות
ביקורת סרט למליפיסנט: אדונית הרשע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שחקניות נפלאות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אנג'לינה ג'ולי היא כוכבת קולנוע המשתתפת בעיקר בסרטי פעולה והרפתקאות שאינם דורשים ממנה יכולת משחק יוצאת דופן, אלא להשתמש בנוכחות הכריזמטית והממגנטת שלה ולכבוש את עין המצלמה ודרכה את המסך הגדול. כמעט ניתן לשכוח שמדובר בשחקנית עטורת פרסים, ביניהם פרס אוסקר על תפקידה המסעיר והסוער בדרמה "נערה בהפרעה" ובשלושה פרסי גלובוס הזהב. לאחר הכישלונות שלה כבמאית וכתסריטאית בסרטים כמו "ליד הים" (2015) שבו גם כיכבה לצד בן זוגה לשעבר בראד פיט ובדרמת המלחמה שהיא ביימה וכתבה עבור נטפליקס - (First They Killed My Father" (2017"- הנוכחות התקשורתית של ג'ולי מסתכמת בגירושים המכוערים מפיט ובפעילות ההומניטרית שלה כשליחת האו"ם. פעילות עליה זכתה בשלל פרסים, ביניהם פרס "אזרח העולם" מטעם האו"ם וב"פרס החירות" מאת "ועדת ההצלה הבינלאומית".נראה שג'ולי מרגישה עכשיו קצת יותר בנוח לחזור אל קדמת הבמה, או שהמאבקים המשפטיים הבלתי נגמרים עם הבעל לשעבר גבו מחיר כלכלי כבד. כנראה הדרך המוצלחת ביותר עבורה כדי למלא את חשבון הבנק במזומנים, וכמובן לחזור אל התודעה כשחקנית קולנוע, היא ללבוש בשנית את הגלימה של הדמות האייקונית, מליפיסנט, אותה היא החזירה לחיים בשובר הקופות המצליח בשנת 2014. הסרט הראשון השתמש בטוויסט מקורי שבו בעצם גילינו שהפיה הרעה לא כל כך רעה, היא בעצם מאוד טובה ואף אחד לא באמת מבין את המניעים שלה.
העלילה הפעם מעמידה בסכנה את קשריה הטובים עם בתה המאומצת הנסיכה אורורה. הנסיכה, בגילומה של אל פנינג החיננית, מעוניינת להתחתן עם בחיר ליבה, הנסיך פיליפ - בגילומו של השחקן/דוגמן האריס דיקינסון. המלך, אביו של פיליפ, מאושר מהחתונה המתקרבת והוא מקווה שהקשר הרומנטי גם יהווה סוג של הסכם שלום בין בני האנוש ליצורים הקסומים החיים בצד השני של הנהר. לעומת זאת המלכה, אמו של פיליפ, ממש לא מאושרת מהסיטואציה והיא מתכוונת לנצל את החתונה הקרבה כדי לפצוח במלחמה נגד עולם הפיות ושלל היצורים המתגוררים בסתר בביצה שמעבר לנהר.עם כל הכבוד לג'ולי והנוכחות המרשימה שלה, או לאל פנינג שלא משאירה ממש חותם, הסרט הזה שייך דווקא לכוכבת האמריקאית הוותיקה מישל פייפר שנראה כאילו נולדה לתפקיד. במשך 118 דקות פייפר עושה את מה שהיא יודעת לעשות באופן מושלם ומזוקק: לגלם מרשעת. בשנת 1992 היא נכנסה לחליפת העור הצמודה של אשת החתול בסרט "באטמן חוזר". בשנת 2007 היא עשתה זאת פעמיים בסרטים "אבק כוכבים" בו גילמה מכשפה רעה וכמובן במחזמר "היירספריי" בו גילמה את ולמה ון טאסל המרשעת. לאחרונה היא גנבה את ההצגה בסרט "אמא" של דארן ארונופסקי. בין שאר שחקני המשנה ניתן למצוא את המועמדים לאוסקר: צ'יווטל אגיופור, לזלי מנוויל, אימלדה סטונטון ועוד שחקנים מוצלחים כמו ג'ונו טמפל, סם ריילי ושרירי הבטן של אד סירקין.
הלוואי והסרט היה מתמקד קצת יותר במאבק בין שתי הנשים החזקות המובילות אותו, אך התסריט לוקח אותנו לכיווני עלילה צפויים ולא ממש מאתגרים המזכירים יותר את עולמם של החייזרים הכחלחלים ב"אווטאר". למזלנו החלק הרוחני קשור לאנג'לינה ג'ולי ולא למישל פייפר המגלמת את המלכה המרשעת המעבירה את זמנה בארמון ברקיחת מזימות אלימות וילדותיות. כל שנייה שפייפר נמצאת על המסך, האנרגיות של השחקנית המשובחת הזאת משתלטות עליו ומכניסות חיים במוצר השגרתי למדי שלא מצליח להפתיע מלבד סצנה אחת שמעוררת אסוציאציות ליום השואה."מליפיסנט: אדונית הרשע" אולי סובל מעצלנות תסריטאית ובימוי מקצועי נטול מעוף אבל יש לו קאסט נשי חזק ומרשים שמשדרג את התוצאה הסופית. ג'ולי מפזרת מכוחה הממגנט ואילו פייפר מוכיחה פעם נוספת שהיא שחקנית נפלאה בעלת מודעות עצמית הראויה לתפקידים הרבה יותר גדולים ומשובחים ממה שהיא זוכה להם. אם תלכו לסרט הזה, תלכו רק בשביל שתי הכוכבות הענקיות המשתפות פעולה לראשונה על גבי המסך הגדול. מי שמחפש סרט איכותי ורציני, אגדת הילדים החביבה הזאת לא מיועדת עבורכם.
מליפיסנט: אדונית הרשע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3610/06/2021 11:16:17
7/10אייקון ציון
משחק נהדר של השחקניות, העלילה אמנם בינונית אך קסומה ומתאימה לכל המשפחה
שם: ilanashגיל: 4131/10/2019 10:28:00
10/10אייקון ציון
סרט אגדות מקסים ומרהיב. סרט שיש בו קצת מהכל: מתח, רגש ורומנטיקה, ואפילו קצת קומדיה. מומלץ לכל המשפחה (לא לקטנים מדי...)
שם: מאיהגיל: 3029/10/2019 21:48:46
5/10אייקון ציון
סרט חביב אבל די סתמי, מאוד צפוי וילדותי. הוא לא מאוד גרוע, אבל אין יותר מדי דרמה, והדמויות מאוד שטוחות, אפילו מליפיסנט עצמה לא מתפתחת מעבר למינימום המובן מאליו שמצופה ממנה. אפילו בניסיון לתת היסטוריה על מאיפה היא הגיעה, עדיין לא באמת הסבירו אז הכל נשאר די בסיסי. העלילה מתפתחת ומסתיימת בדיוק כמו שאפשר היה לנחש, אין שום תחכום או הפתעות. נראה כמו עוד סרט המשך מיותר שנעשה רק בשביל כסף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט