הנוסע הסמוי ביקורת סרט

Stowaway Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "הנוסע הסמוי":
"מעורר דיון מעמיק על הקרבה ועל ערך החיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stowaway
משחק טוני קולט, דניאל די קים, אנה קנדריק במאי/ת ג'ו פניה  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להנוסע הסמוי מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מותח ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כשלוש שנים התסריטאים ג'ו פניה וריאן מוריסון כתבו את הסרט "השורד" בכיכובו של מאדס מיקלסן, על אדם ששורד התרסקות מטוס בקוטב ונאבק לבדו בקרחונים המושלגים על מנת לשרוד. הסרט היה סוחף כשהוא השתמש בכוח השתיקה ובמקום להציג דיאלוגים – הציג את טבע האדם המרתק. כעת, אותם יוצרים מגיעים עם כיוון דומה כשהם עוסקים בסיפור הישרדות נוסף, שמתרחש הפעם בחלל החיצון: העזרה הקרובה ביותר נמצאת במרחק מיליוני קילומטרים ומעטפת הגנה דקה מאוד מפרידה בין האסטרונאוטים המפוחדים לבין מותם.צוות אסטרונאוטים נמצא בדרכו מכדור הארץ למאדים כדי לבצע מחקר יקר ערך, שיסלול את הדרך למושבה אנושית. הצוות כולל מפקדת מנוסה בשם ברנט (טוני קולט, "תורשתי"), ביולוג בשם דויד (דניאל דיי קים, "אבודים"), ורופאה-חוקרת בשם זואי (אנה קנדריק, "פיץ' פרפקט"). בשלב מסוים, טכנאי בשם מייקל (שמיר אנדרסון), שהיה חלק מהכנות שיגור החללית, מתגלה מעולף בחללית לאחר שאיבד את ההכרה לפני ההמראה ונתקע על החללית.
הסרט לא מתעמק כיצד האירוע יוצא הדופן הזה התרחש בדיוק, אך הוא מחפה על כך בקטע אנושי עוצמתי: כשמייקל מתעורר הוא חווה התקף פאניקה, כי הוא מבין שהוא כלוא בחללית לכיוון מאדים בזמן שאחותו, שהוא האדם היחיד האחראי על הטיפול בה, נותרה לבדה על כדור הארץ. אנדרסון מגלם ביעילות את הפחד של מייקל באותם רגעים ואת המאבק שלו להסדיר את הנשימה, עד כדי כך שהצופים עלולים למצוא את עצמם מתקשים לנשום כמו הדמות.נוכחות האדם הרביעי מתגלה כבעיה משמעותית, מכיוון שאין מספיק חמצן על תחנת החלל על מנת שיותר משלושה אנשים ישרדו את כל המסע למאדים, וגם חזרה לכדור הארץ היא לא אופציה. חברי הצוות משתדלים להעסיק את מייקל החביב שמשתף פעולה במשימות שצריך לבצע על החללית, בעת שהם שוקלים כיצד לבשר לו שהוא עשוי למות בקרוב. הרגעים בהם הם שומרים את הסוד מלחיצים במיוחד מפני שלא ברור כיצד הוא יקבל את הבשורה.
הסרט ממוקד באנשים: כל אחד מחברי הצוות מגיב באופן שונה לסיטואציה הייחודית. הרופאה זואי משתדלת למשוך את הזמן בשביל הסיכוי להציל בכל זאת את מייקל, בעוד שהמדען דויד משתדל לשמור על פרגמטיות ולחסוך זמן יקר. המפקדת ברנט מתקשה להסתיר את הייאוש שלה כשהיא ממשיכה להנהיג את הצוות, ואילו מייקל משדר פתיחות, כנות ואדיבות הגורמות לכולם תחושות אשמה. למרות שאנשי הצוות נבחרו למסע מבין אלפי מועמדים ועברו הכשרה מקיפה, הם לא מתגלים כאסטרונאוטים על-אנושיים אלא כאנשים פשוטים, כשהם סובלים מסחרחורות ומתלהבים מנוף הכוכבים כאחד האדם. במשך רוב הסרט הבעות פניהם של השחקנים הנהדרים מבטאות בעדינות תחושות של נחישות, אכזבה, ייסורים ופחד.עלילת הסרט אינה מסובכת במיוחד, אך כחלק מהאווירה של העבודה המקצועית בתחנת החלל, הצוות מחפש דרכים יצירתיות לפתרון בעיית חוסר החמצן כשהוא מתקשר בראשי תיבות ומושגים מדעיים שלא תמיד ברורים לצופים. למרות זאת, הרגשות האנושיים של הצוות ברורים ומרגשים מאוד. רבים מהצופים יישארו בסופו של הסרט עם שאלות לא פתורות, אך עם זאת היצירה מותחת לאורך כל הדרך.הסרט המעוצב היטב משודר בנטפליקס אך הוא בעל עשרות פריימים שהיו יכולים בקלות לצלוח גם את המסך הגדול. היצירה כמו נוצרה כדי לעורר דיון מעמיק על הקרבה ועל ערך החיים, כשהיא עוסקת בשאלות פילוסופיות ודילמה מוסרית לא שגרתית. "הנוסע הסמוי" הוא סרט בעל אווירה מלנכולית ועם זאת הרעיון שהוא מעלה והביצוע המוצלח שלו גורמים לצפייה להיות מעניינת ומרגשת.
הנוסע הסמוי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בן בןגיל: 4609/07/2022 19:12:23
2/10אייקון ציון
סרט איטי שלא קורה בו יותר מיד, המון פרטים על הטיסה, רגעי המתח לא מחזיקים. דרמה פסיכולוגית שלא ממש מתרוממת. המלצה חמה חיסכו לכם את הזמן הזה. מה שכן צילומים יפים.
שם: איציק גורגיל: 4713/05/2021 17:15:18
7/10אייקון ציון
הסרט מתחיל מעניין אבל מאבד את המומנטום אחרי חצי שעה. מאחר והכל קורה בתוך חללית קטנה המוקד הוא על העלילה והיא לא מצליחה לעורר עניין במשך שעתיים. גם הסוף היה בלתי אמין בעיניי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט