שכונה על הגובה ביקורת סרט

In the Heights Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שכונה על הגובה":
"מיוזיקל עכשווי וחברתי שמצליח ליצור אסקפיזם הוליוודי מהנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In the Heights
משחק לין-מנואל מירנדה, דשה פולנקו, סטפהאני באטריז במאי/ת ג'ון מ. צ'ו  
מוזיקלי
ביקורת סרט לשכונה על הגובה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ואקטואלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ההצלחה המסחררת של "המילטון" בברודווי גרמה להוליווד להתעניין ביוצרו, לין-מנואל מירנדה. כך נסללה דרכו של המחזמר הראשון שמירנדה כתב "שכונה על הגובה" (In the Heights) לאולפני וורנר ומשם אל אולמות הקולנוע. הסיפור מאחורי המחזמר מרגש לא פחות מהסרט. מה שהתחיל כפרויקט גמר באוניברסיטה, התגלגל אל במות ברודווי בשנת 2005 ומשם הדרך אל ההצלחה הכלכלית והביקורתית, לצד זכייה בפרסים היוקרתיים ביותר בעולם התיאטרון והמוזיקה, כמו הטוני והגראמי הייתה קצרה. ואכן הסרט הזה מציב רף גבוה למחזות הזמר הנוספים שעתידים להגיע אל בתי הקולנוע ושרותי הסטרימינג השונים בחודשים הקרובים, כולל מיוזיקל ראשון בבימויו של מירנדה בנטפליקס וגרסה מחודשת של ספילברג ל"סיפור הפרברים"."שכונה על הגובה" הוא בידור הוליוודי קלאסי עשוי היטב ומרומם נפש מראשיתו עד סופו, כאשר התנאי המרכזי הוא שהצופים המגיעים אל אולמות הקולנוע לצפות בסרט ממש חייבים לאהוב מחזות זמר. עלילת המחזמר מתרחשת בשכונת מהגרים לטינים בשם וושינגטון הייטס, לכן הנושאים שהסרט עוסק בהם לא פשוטים מבחינה תמטית כמו ג'נְטְרִיפִיקַצְיָה, אפליה ממוסדת, אובדן הורים, קשייהם של מהגרים (כולל הדור השני והשלישי) ואפילו נודד אל העבר הלא כל כך רחוק ומזכיר שגם היו עבדים לטינים. עם זאת מדובר בסרט שהוא כל כולו חגיגה של החיים ושל המוזיקה והתרבות הלטינית של המהגרים משלל ארצות דרום ומרכז אמריקה וגם קובה. מי שמצפה לקולנוע ריאליסטי בועט או ליצירה פוליטית חריפה כואבת, לא יגיע לסיפוקו בסרט זה.
במאי הסרט הוא ג'ון מ'. צ'ו שמוכר בעיקר כבמאי סרטי ריקודים לנוער כמו "סטפ אפ 2: הרחובות" ו"סטפ אפ 3D", "ג'ם וההולוגרמות" או סרטים תיעודיים מוזיקליים כמו "ג'סטין ביבר: הסרט" ו"ג'סטין ביבר Believe". הוא גם ניסה ליצור שוברי קופות כמו "האשליה 2" ו "ג'י איי ג'ו: סוגרים חשבון" אבל נכשל עד שב-2018, דווקא "עשיר בהפתעה", קומדיה רומנטית, אתנית קלילה ומפתיעה בכיכובו של קאסט שחקנים אסייתי שמרביתו אינו מוכר לקהל הרחב הפכה ללהיט שובר קופות. צ'ו נמצא בסרט זה בסביבה הטבעית שלו. יש לו את הכישרון לביים סצנות ריקוד סוחפות ולהשתמש בשלל אלמנטים קולנועיים כדי להפוך את החוויה למרשימה מבחינה ויזואלית. ב"שכונה על הגובה" הוא בהחלט מגיע לגבהים חדשים, המון בזכות החומר המוזיקלי שהוא קיבל לידיו והקאסט הלטיני שמרביתו אינו מוכר לקהל הרחב.השחקנים המוכרים ביותר בקאסט הם הוותיקים כמו ג'יימי סמיתס, המגלם כאן בעל תחנת מוניות שמוכר את העסק כדי לממן את לימודי בתו. הזמר מארק אנתוני מגלם גבר נרקומן ואילו לין מנואל מירנדה, יוצר המחזמר, מגלם כאן מוכר קרח ממותק. בברודווי הוא גילם את התפקיד הראשי אבל הוא מבוגר מדי ולכן נכנס לנעליו, אנתוני ראמוס, שחקן צעיר מהצוות של "המילטון" שאותו ניתן לראות בימים אלו גם בסרט "גנב עם כבוד". לצידם אפשר למצוא את קורי הוקינס מ"היישר מקומפטון" בו גילם את דר. דרה. מליסה בררה מוכרת מהסדרה "וידה", אבל תכף היא תגלם את דמותה האייקונית של כרמן באדפטציה קולנועית חדשה וגם תשתתף בסרט החדש בסדרת סרטי "צעקה".
הזמרת העולה, לסלי גרייס, בתפקיד קולנועי ראשון, מגלמת את נינה בתו של סמיתס שלומדת באוניברסיטה יוקרתית והיא תקוות השכונה אבל בסתר ליבה חוששת לאכזב את כולם. התגלית הכי מיוחדת היא השחקנית הוותיקה אולגה מרטינז שהשתתפה במעל 80 סרטים וסדרות שונות אבל בגיל 65 זהו תפקיד הפריצה שלה. היא דמות האם שחסרה כל כך לכל הגיבורים הצעירים של הסרט והיא זו שנושאת על גבה את ההיסטוריה של השכונה ואת הסבל שהמהגרים הראשונים ספגו. בתוך דמותה גלום הרבה מהעצב המסתתר מאחורי המוזיקה השמחה."שכונה על הגובה" הוא מוצר הוליוודי אופטימי ומלא חיים. מחזמר קולנועי שמספק במה רחבת היקף לקרנבל רב תרבותי, עדות לחיים, להיסטוריה, לשכונה, לקהילה, לאהבה, למוזיקה. הוא מביא אל המסך דמויות אינדיבידואליות מרשימות, אבל הוא גם הגשמת החלום האמריקאי הקולקטיבי. זהו סרט עמוס סתירות פנימיות מבחינה אידיאולוגית אולם במקביל הוא גם הסיבה למה כל כך התגעגענו לקולנוע ולמה חובבי הז'אנר כל כך אוהבים לראות סרטים מוזיקליים על גבי המסך הגדול. לכו לראות אותו בקולנוע. העוצמות של שמחת החיים שלו מעוררת השראה ומדבקת במיוחד. אחרי הסרט אתם לא תפסיקו לנגן את הפסקול ב-Spotify שלכם.
שכונה על הגובה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פליפגיל: 3024/07/2021 09:39:07
10/10אייקון ציון
סרט מהנה במיוחד, לא בחור של מחזור זמר אבל הסרט הזה היה מהנה במיוחד וגם משקף לא רע הרגשה של מהגר או עולה חדש אם ברצנו עסקנו.
שם: מוזגיל: 5909/07/2021 12:59:41
8/10אייקון ציון
ניסיון לשחזר את ההצלחה של סיפור הפרוורים, תסכולם של המהגרים מדרום אמריקה בניו יורק של אמריקה. חבל שלא דיברו בסרט על מדוע מהגרים לארצות הברית, ולא רק בתסכול שלהם, שזה לטעמי פן חשוב מאוד בנושא. המוסיקה טובה למדי כיאוגרפיה לא רעה לתקופתנו המוזרה וסיפור בנוני. בסך הכל שווה רק מאחר וכמעט ולא עושים מחזות זמר בקולנוע יותר.
שם: איציק גורגיל: 4804/07/2021 00:03:00
8/10אייקון ציון
מחזמר תוסס צבעוני ורומנטי על הגשמת חלומות ומציאת הבית שלנו. הסרט מציג את תרבות המהגרים הלטינית בדגש על שמחה ותמיכה בקהילה. לאוהבי מחזות זמר.
קישורים
חץ שכונה על הגובה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט