ג'אנגל קרוז ביקורת סרט

Jungle Cruise Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'אנגל קרוז":
"שני כוכבים מלאי קסם מתבזבזים בסרט נטול כריזמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jungle Cruise
משחק דווין ג'ונסון, אמילי בלאנט, ג'סי פלימונס, אדגר רמירז במאי/ת חאומה קולייט-סרה  
הרפתקאות
ביקורת סרט לג'אנגל קרוז מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קרוז מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט ההרפתקאות החדש של אולפני דיסני רחוק מלהצדיק את הטיול המעיק בג'ונגלים של ברזיל. אפילו דוויין (דה רוק) ג'ונסון ואמילי בלאנט שעושים כמיטב יכולתם וסוחטים כל טיפה מהקסם שלהם לא מצליחים להציל את הספינה הרעועה שהם שטים בה מלשקוע במים המעופשים של האמזונס. ככה זה כשאולפני דיסני ממשיכים למנף את הרעיון הגרוע של הפיכת מתקני שעשועים בדיסניוורלד לסרטים. הסרט החדש מזכיר יותר מדי את "שודדי הקאריביים", ואני מתכוון לסרטי ההמשך הגרועים שעדיף לשכוח.נתחיל עם נקודת האור החיובית: ג'סי פלמונס כנסיך גרמני מרושע גונב את ההצגה ונותן כאן הופעה קומית נפלאה. עכשיו נעבור לשאר החלקים הפחות מוצלחים בסרט. השחקן הוונצואלי המעולה אדגר רמירז מתבזבז לחלוטין בדמות של מגלה ארצות שנקבר בג'ונגל לפני 400 שנה אחרי שפשע ועכשיו מתעורר לתחייה כסוג של זומבי עם כוחות על. אותו הדבר קורה עם פול ג'יאמטי המגלם בעל ספינות עשיר השולט בעיירת נמל על גדות האמזונס. תפקיד קטן וסטראוטיפי שכל שחקן היה יכול לגלם ואין כאן שום צורך בשחקן מעולה כמו ג'יאמטי.
הבעיה האמיתית בליהוק הוא הבמאי הספרדי ממוצא קטלוני, ז'אומה קולייט-סרה. האיש שהתמחה עד כה בבימוי סרטי פעולה בכיכובו של ליאם ניסן ("הנוסע", "מרדף לילי", "זהות לא ידועה" ו"נון סטופ") וגם בבימוי סרטי אימה דלי תקציב ("בית השעווה", "היתומה", "מים לא שקטים") עולה כאן מדרגה. לראשונה בקריירה שלו הוא מביים סרט שובר קופות עם תקציב של מעל 200 מיליון דולר, עם צמד כוכבי קולנוע מהגדולים של תקופתנו, אבל הוא לא מצליח ליצור סרט הרפתקאות מהנה וכיפי.נכון שקטעי הפחד והפעולה עובדים הרבה יותר טוב משאר החלקים בסרטים. אחת הסצנות היותר מוצלחות היא מתקפה של הרעים המכושפים על שבט אינדיאנים המתגוררים באמזונס. שאר החלקים בסרט לא עובדים. אם אלה הרגעים הקומיים המרובים בסרט שלא באמת מצליחים להצחיק, או הסצנות הדרמטיות הלא ממש מרגשות כי מלכתחילה הדמויות ממש רחוקות מלהיות מעניינות, מורכבות או בעלות רבדים.
דמותו של ג'ונסון שואבת השראה מדמותו של המפרי בוגרט בקלאסיקה "מלכה אפריקאית", אבל קשה להשוות בין שני השחקנים. אחד באמת גדול השחקנים ההוליוודיים בכל הזמנים ואילו האחר הוא כוכב קולנוע בעל כריזמה, אבל שחקן בינוני וכאן הוא נדרש לשחק קצת יותר מהרגיל.אמילי בלאנט היא שחקנית נהדרת, אבל הניסיון להיכנס לנעליהן של כוכבות קולנוע גדולות כמו ג'ולי אנדרוז נוחל כישלון חרוץ. גם כאן הניסיון ליצור שילוב בין הריסון פורד לקתרין הפבורן לא ממש עובד. ההרפתקנית הפמיניסטית מתגלה עוד פעם כאישה שרק רוצה שגבר בן 400 שנה ייצמד אליה ויעצים אותה. הכימיה בין שני הכוכבים לא ממש עובדת וקשה מאוד להאמין לרומן הלא כל כך רומנטי הנרקם בין השניים בתוך סרט הילדים הלא בוגר הזה. לזכותם יאמר שהם עדיין נחמדים לאורך כל הסרט, גם אם אנחנו לא מאמינים לרגע שהם מתאהבים.בסרט יש ליהוק רגיש מבחינה אתנית עבור הדמויות המקומיות ולראשונה בסרט של דיסני יש גם דמות גאה ראשונה מחוץ לארון, אבל ההומור הסטריאוטיפי והליהוק של ג'ק וייטהול, סטנדאפיסט סטרייט, רק מחזק את הסטריאוטיפים ההומופובים. אז מה אם בסוף הוא הולך קצת מכות והורג בטעות את אחד הרעים? זה לא מציל סרט שלם מדמות עם גינונים מעצבנים. "ג'אנגל קרוז" מאוד רוצה להיות "שודדי הקאריביים" או "ג'ומנג'י", אבל נכשל במשימה שלו לבדר. השאלה המרכזית שעולה מהסרט הזה היא איך עם תקציב ענק של 200 מיליון דולר התוצאה הסופית נראית כל כך צנועה ולא מרשימה?
ג'אנגל קרוז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הר כספיגיל: 6524/08/2021 22:12:49
9/10אייקון ציון
סרט אקשן חמוד עם פעלולים נהנתי מכל רגע
שם: אוריתגיל: 4521/08/2021 18:28:16
9/10אייקון ציון
צפיתי בסרט למרות שהוא כביכול גם לילדים. נהנתי מכל רגע. התגעגעתי לסרט הרפתקאות כייפי וטוב. שחקנים טובים, הרבה הרפתקאות, צחוקים, מה צריך יותר מזה??!
שם: איציק גורגיל: 4805/08/2021 07:59:24
8/10אייקון ציון
סרט בטעם של פעם. שחקנים מעולים, אפקטים טובים ועלילה מעניינת עם כמה בדיחות טובות. בהחלט הפוגה ראויה מהשרב שמשתולל בחוץ. לא מובן לי למה בהרבה סרטים כמו כאן השם העברי לסרט הוא פשוט השם האנגלי באותיות עבריות..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט