שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות ביקורת סרט

Shang Chi and the Legend of the Ten Rings Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות":
"אגדות קולנועיות אסיאתיות בעוד מוצר ראוי של מארוול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
משחק סימו ליו, אקוופינה, טוני ליונג, מישל יאו במאי/ת דסטין דניאל קרייטון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לשאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר ומשפחתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החשיבות המרכזית של הסרט החדש של אולפני מארוול/דיסני הוא לא בהישג הקולנועי. אין בסרט "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" שום חשיבות קולנועית לא מבחינה אמנותית וגם לא מסחרית. מה שבאמת חשוב בו זה הייצוג. לראשונה בסרט קומיקס גדול ומאסיבי תוצרת הוליווד הגיבורים הם אסייתיים וגם הבמאי דסטין דניאל קרייטון המוכר בעיקר בזכות הדרמות העצמאיות "Short Term 12", "טירת הזכוכית", ו-"Just Mercy" (כולם בכיכובה של ברי לארסון, "קפטן מארוול") הוא ממוצא אסיאתי. אז כן יש חשיבות חברתית וסוציאלית לסרט הזה. לעומת "הפנתר השחור" שבאמת שבר כמה קירות ותקרות הוליוודיות וגם היה יצירה קולנועית פנומנלית, "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" מסתפק בלהיות סרט מבדר ותו לא.נראה שמה שבאמת מגדיר את הסרט המדובר שפשוט כיף לצפות בו על אף אורכו (132 דקות). מדובר במערבולת טכניקולור צבעונית, עמוסה בסצנות קרב מרשימות עם כוריאוגרפיה זריזה ומפתיעה שלא נופלת ממיטב סרטי אמנויות הלחימה תוצרת אסיה, אבל כמובן מותאמת לקהל האמריקאי והמשפחתי. נראה שזה הסרט הראשון של מארוול שהגיבורים לא יורים ומפוצצים. סצנות הפעולה מתמקדות באומנות הלחימה, שימוש באגרופים, רגליים, חבלים וחיצים. בהתאם לאולפן המשפחתי שהפיק את הסרט, על אף הפיזיות של הכוריאוגרפיה המרשימה של סצנות הקרוב וכמות המתים הבלתי נגמרת, כמעט ואין דם. התוצאה אלגנטית מבדרך כלל.
בתפקיד הראשי תוכלו למצוא את השחקן החביב סימו ליו, המגלם בחור רגיל ודי לא מעניין בשם שון שעובד ביחד עם ידידתו קייטי (אקוופינה) בבית מלון כמחני מכוניות. בערבים השניים מבלים בקריוקי. השגרה האפרורית משתנה כאשר השניים מותקפים על ידי צוות מתנקשים בינלאומי ועברו האלים והמסתורי של שון נחשף ואיתו גם שמו האמיתי, שאנג צ'י. מסתבר שמדובר בבנו האובד של נבל על בן אלף שנה שהיה ידוע בעבר בשם המנדרין.את אותו אב אכזרי מגלם לא אחד מאשר האגדה הקולנועית מהונג קונג, טוני ליונג ("מצב רוח לאהבה", "גיבור", "גראנדמאסטר" ועוד). את הדודה מגלמת עוד אגדה קולנועית אסיאתית, מישל יאו ("נמר דרקון", "מילקשייק אבק שריפה", ובעתיד בסרטי ההמשך של "אווטאר"). יש עוד המון הפתעות והופעות אורח במהלך 132 הדקות שיגרמו למעריצי הסרטים של מארוול ללקק את האצבעות.
על אף הנוכחות של שתי האגדות הקולנועיות הוותיקות והנוכחות הנעימה למדי של התגלית סימו ליו שעד עתה בעיקר השתתף בסדרות טלוויזיה בשלל תפקידי אורח, הגיבורה האמיתית של הסרט היא אקוופינה, הקומיקאית שהפכה לכוכבת קולנוע בזכות תפקידים נהדרים ב"אושן 8", "עשיר בהפתעה" ו"ג'ומנג'י: השלב הבא". קייטי היא גם דמות משעשעת שמקלילה מאוד את הסרט אבל גם דמות שעוברת תהליך. מבחורה שזורמת עם החיים ולא לוקחת שום דבר ברצינות, היא מתבגרת והופכת אט אט לרצינית ובסופו של דבר ללוחמת. היא גם השחקנית הכריזמטית ביותר בחבורה השחקנים הצעירה ולכן אין פלא שגם הפעם היא גונבת את ההצגה.העלילה מתמקדת בניסיונו של האב הסורר להחזיר אליו את צאצאיו המנוכרים, שהוא השאיר על נפשם וגופם צלקות רבות אחרי שאמם נרצחה על ידי כנופיה שהוא היה מסובך עמה. אחרי שהאם נרצחה האב חזר לעסוק בפשעיו וברצונו לשלוט בעולם וחינך את בנו להפוך לרוצח שכיר. דבר שיוביל אותם להרפתקה בג'ונגל מכושף, מפגש עם יצורים קסומים, ביקור בכפר מסתורי על תושביו הלוחמים וגם למפגש עם כוחות רשע לא מהעולם הזה. הדרמה המשפחתית היא רק תירוץ לסרט הרפתקאות ופעולה פנטסטי בסגנון הקולנוע האסיאתי של פעם, אבל בניחוח אמריקאי לחלוטין.
שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתמרגיל: 2122/11/2021 07:23:18
1/10אייקון ציון
מאוד אוהב את Marvel, אבל זו חד משמעית נפילה עלילה חמודה, אבל משעממת. חצי סרט בסינית שמקשה על החוויה. מעייף.
שם: איציק גורגיל: 4812/11/2021 21:51:19
8/10אייקון ציון
סרט אקשן גדוש בקרבות ואמנויות לחימה בלי רגע דל. אפקטים מעולים כמו שמצפים ממרוול וחיות שלא תמצאו בכוכב הזה. אהבתי גם את הצד הקומי שמוסיפה הדמות של אקוופינה לסיפור. מומלץ!
שם: אוריאלגיל: 4909/11/2021 21:20:03
10/10אייקון ציון
סרט מהנה ביותר, מצחיק ושנון כאחד. לא שמתי לב וכבר שעה ומחצה עברה וחלפה לה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט