גיבור ביקורת סרט

Ying xiong Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "גיבור":
""גיבור" הוא אחד הסרטים האסתטיים שנראו בקולנוע. הבמאי זאנג יימו מנווט את הקהל בעזרתם של צבעים, זוויות וסצנות אקשן מרהיבות, בסרט שהוא אגדה, מציאות ומשל מוסרי. פשוט לרוץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ying xiong
משחק ג'ט לי, ז'אנג ז'י יי, מגי צ'אנג, דוני ין, טוני לאונג צ'יו וואי, דאומינג צ'ן במאי/ת ז'אנג יימו  
זר
ביקורת סרט לגיבור מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""גיבור" הוא אחד הסרטים האסתטיים שנראו בקולנוע. הבמאי זאנג יימו מנווט את הקהל בעזרתם של צבעים, זוויות וסצנות אקשן מרהיבות, בסרט שהוא אגדה, מציאות ומשל מוסרי. פשוט לרוץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה להישאר אדיש לעוצמה הויזואלית של "גיבור", סרטו החדש של זאנג יימו הסיני. לא זכורה לי הפעם האחרונה בה פלטתי כל כך הרבה פעמים את הביטוי "איזה יופי". יימו, שמביים בדרך כלל סרטים קטנים ואנושיים כמו "הפנסים האדומים" והסרט המצוין "הדרך הביתה" פונה לאפוס היסטורי רחב יריעה. בסרט סממנים בולטים לירושתו של אקירה קורוסאווה, אולי הבמאי הטוב בכל הזמנים, לא רק מבחינה ויזואלית הכוללת סצנות ענק של אלפי משתתפים, נופים מרהיבים וצבעוניות מדהימה, אלא דם מבחינת הסיפור שהוא בעצם שילוב של "רשומון" וקאגמושה".הסרט "גיבור" מבוסס על מאורעות שהתרחשו בסין שלוש מאות שנה לפני הספירה. בין השנים 221-475 לפני הספירה, הייתה סין מחולקת ל-7 מחוזות נפרדים. שליטי המחוזות נלחמו זה בזה על שליטה וכוח, והמלחמה הפכה לשגרת חיים מלאה במצוקה וסבל לתושבים. במהלך תקופת הקרבות הללו, שאף כל שליט לאחד את כל שאר המחוזות תחת שליטתו, או כפי שהם כינו זאת, "כולם מתחת לשמיים". מלך מחוז צ'ין היה האמביציוזי והאכזרי ביותר שבהם. הוא השתמש בכוח רב במאבקו על השגת שליטה בשאר המחוזות. לאורך ההיסטוריה שזורים סיפורים על רוצחים בכל רחבי סין שזממו לרצוח את מלך צ'ין. "גיבור" הוא אחד מהסיפורים הללו.
זאנג יימו, שכנראה מכיר טוב את הפסיכולוגיה של הצבעים יודע בדיוק מה השפעת כל אחד מהצבעים על הצופה. הוא מנווט דרך הצבעים השונים: אדום, כחול, לבן, ירוק ושחור. כשכל צבע מעלה רגשות שונות, מחשבות אחרות והתייחסות שונה לאותו סיפור.חוזקו של הסרט הוא לא רק בעוצמתו הויזואלית אלא גם בסיפור. סיפור מתח המסופר מזוויות שונות שמשאירות את הצופה עירני בניסיון לגלות מה היא הגרסה האמיתית. היפה הוא, שכל אחת מהגרסאות מקדמת את הסיפור ומספקת לצופה רמז נוסף עד סופו המפתיע. ג'ט לי, שהקהל הישראלי מכיר אותו בעיקר כשחקן אקשן של סרטים זניחים מגלם כאן את תפקיד חייו של "אין שם" האיש שהוא ספק גיבור, ספק פושע.
הגיבור האמיתי של הסרט, להוציא זאנג יימו הוא הצלם כריסטופר דויל שידו האמונה מעניקה עושר ויזואלי נדיר לסרט היפהפה הזה. את עבודתו של דויל, שזכה בעשרות פרסים בשנים האחרונות, ראינו לאחרונה בסרט "האמריקאי השקט". דויל ויימו שכרו את שירותיה של אמי וואדה זכתה בפרס האוסקר על עבודתה בסרטו של קורוסאווה "ראן" וזו מפליאה להלביש את הגיבורים בבגדים מרהיבים המשרתים את העלילה, הצילום והבימוי.לסיכום: "גיבור" הוא סרט בעל עוצמה ויזואלית נדירה, סרט שחובה לראות בקולנוע. סיפור מצוין, בימוי עדין ורגיש וצילום מרהיב הופכים את הסרט לחוויה מרגשת. לרוץ. 9+ בסולם אלון.
גיבור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3701/10/2012 08:58:35
6/10אייקון ציון
Ying xiong-Hero לפני אלפיים שנה היתה סין מחולקת ל-7 מחוזות נפרדים,שליטי המחוזות נלחמו זה בזה על שליטה וכוח,המלחמה הפכה לשגרת חיים מלאה במצוקה וסבל לתושבים,מלך מחוז צ'ין היה האכזרי ביותר שבהם. לאורך ההיסטוריה שזורים סיפורים על רוצחים בכל רחבי סין שזממו לרצוח את מלך צ'ין...ללא ספק בסרט יש עוצמה ויזואלית,שימוש בצבעים,נופים מרהיבים,אך העלילה הייתה משעממת,לא עשה לי את זה,6+.
שם: ניצן נצרגיל: 1529/01/2006 22:01:34
9/10אייקון ציון
סרט מהפנט
שם: אור רוזנסגיל: 1520/02/2004 02:47:20
9/10אייקון ציון
בסה"כ סרט טוב. העלילה שלו פשוט מעניית מאוד ומהפנטת כל הסרט, והפעולה מושקעת ויפה. לא כולם יאהבו.
קישורים
חץ גיבור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט